Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in Antwerpen.. (of online?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera kopen in Antwerpen.. (of online?)

Ik heb mezelf voorgenomen om een Canon 350D (Digital Rebel) aan te schaffen, ik ben van Antwerpen en ik vroeg me af of mischien iemand van jullie mij een goede winkel kan aanraden.

Daarnaast vraag ik me ook af of het niet voordeliger zal zijn moest ik die camera van een amerikaanse online site bestellen.. met de lage dollar kan ik al best 200euro besparen hiermee, natuurlijk bemoeilijkt dat de zaak als er iets mis is met mijn toestel.. wat vinden jullie ervan?

Ik hoop dat dit een goeie aankoop zal zijn, ik ben al een jaartje bezig met fotografie, maar heb sinds nu een Sony DSC P100 gebruikt... ik hoop dat een camera van dit kaliber mij zal helpen. (Ik twijfel nog of ik een analoge camera moet kopen..)

Mijn foto's kan je vinden op www.wimtubbax.be, kritiek is welkom.
    Last edited by grafischevos; 14 maart 2005, 22:54.

Re: Camera kopen in Antwerpen.. (of online?)

Oorspronkelijk geplaatst door kuran@pandora.be

Daarnaast vraag ik me ook af of het niet voordeliger zal zijn moest ik die camera van een amerikaanse online site bestellen.. met de lage dollar kan ik al best 200euro besparen hiermee, natuurlijk bemoeilijkt dat de zaak als er iets mis is met mijn toestel.. wat vinden jullie ervan?

...je kan heel veel sparen maar het kan ook goed mislopen. Ik ken niets van garanties voor een Canon maar wel iets van invoerrechten en BTW toestanden.
    Als je zo een camera laat overkomen via DHL, UPS, FEDEX etc. zal men zeker de nodige taxen erop aanrekenen. Misschien doe je dan nog wel winst op...

Mijn volgende "body" koop ik bij de lokale cameraboer waarbij ik altijd terecht kan met problemen en vragen.

Als je dit forum verder uitpluist zal je wel voldoende cameraboeren vinden met interessante prijzen zonder je in een Amerikaans avontuur te moeten storten.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Vergeet ook niet dat je invoerrechten betaald!
      Mij is een aankoop in het buitenland dit niet waard, want indien er problemen zijn ga ik terug naar mijn winkel.
      Ga eens langs bij Grobet, goede zaak vakkundige uitleg. (soms druk)
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Gezien de lage dollarkoers kan het voordeliger zijn ja. maar invoertaks (ongeveer 25-26% van het totaalbedrag) ga je zowieso moeten betalen bij ontvangst. Reken het transport nog, en veel goedkoper ga je niet meer zitten denk ik.
        Verder zit je dan met een camera die in europe niet onder garantie valt. (Als ik het goed heb, bied nikon wereldwijde garantie op zijn producten, maar is canon regio-beperkt : Amerika/Europe/Azie)

Het voordeel van de plaatselijke winkel: je wordt persoonlijk geholpen, als er problemen zijn kan je gewoon effe langslopen en helpt men je verder.

3 grote fotowinkels in het Antwerpse zijn
        * Merksem --> Foto Rembrandt, ga ik zelf altijd, en zeer tevreden van
        * Antwerpen centrum --> Grobet. Geen ervaring mee
        * Edegem --> Foto de Greef --> 1 maal geweest, zeer behulpzaam, en reeds veel goede dingen over gehoord
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Ik woon te Edegem dus mischien zal ik daar eens langs moeten..

Ben er al van overtuigd dat ik die camera beter in een winkel kan kopen.

Comment

Twijfel niet, Degreef in Edegem is top, Als je naar de baas vraagt, Alain, en zegt dat je BD er bent, zit er nog wel een extraatje in.
            Kopen in Belgie is duurder, maar je bent wel zeker van je service, en dat kan toch ook tellen.
            Pas ook op met online of afhaalshops, ze proberen je dikwijls een rebel of kiss te verkopen, en alhoewel die niet slechter op zich zijn, spreken we over een inport toestel, dat zowiezo goedkoper is, maar waar je in geval er iets mis gaat, je wel wat extra problemen kunt verwachten.
            Persoonlijk vind ik de 350D een heel mooi toestel.

Comment

Mijn 10D ( is verkocht ) en dit jaar mijn 20D heb ik bij www.sdcard.be gekocht en je kunt hem bij hun ook thuis kopen.( Keerbergen )
              Prijzen van de Canon 350D ( digital rebel ) staan er nog niet op de site vermeld,allé denk ik toch.
              Mijn 20D heeft daar 1398€ gekost ( uit stock ),niet de goedkoopste maar ook niet de duurste als je het vergelijkt met de winkelprijs in België.
              Ook een goede uitleg ,service en vriendelijke mensen.
              Last edited by Cois; 15 maart 2005, 08:53.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                Twijfel niet, Degreef in Edegem is top, Als je naar de baas vraagt, Alain, en zegt dat je BD er bent, zit er nog wel een extraatje in.
                Kopen in Belgie is duurder, maar je bent wel zeker van je service, en dat kan toch ook tellen.
                Pas ook op met online of afhaalshops, ze proberen je dikwijls een rebel of kiss te verkopen, en alhoewel die niet slechter op zich zijn, spreken we over een inport toestel, dat zowiezo goedkoper is, maar waar je in geval er iets mis gaat, je wel wat extra problemen kunt verwachten.
                Persoonlijk vind ik de 350D een heel mooi toestel.
                Absoluut mee eens!

Hun nieuwprijzen weet ik niet juist, maar mijn 2de hands 10D heb ik er 3 mnd geleden slechts €699 betaald met een vol jaar garantie erbij.

Het grote voordeel: als er iets mis is helpen ze direct!
                Ik was zo stom geweest stof van mijn sensor proberen te blazen met een peer die blijkbaar niet zuiver was => resultaat = vetvlekken op mijn foto
                Ikke naar de winkel met en bang hartje, ze vonden het niet slim, maar hebben hem direct gereinigd met sensorswab (ofzoiets) hoewel ik eerlijk had gezegd dat het mijn stomme fout was (ik kon ook niet anders, maar kom) en ik was al blij was dat het gelukt was hem proper te krijgen en stond klaar met mijn geld, maar het was gratis! (2de keer dat hij gratis gekuist werd, maar de eerste keer was omdat er al een klein vlekje opzat na aankoop)

Toen ik een nieuwe lens zocht (ik had eerst een oude canon 35-70 bijgekocht die ik mocht teruggeven aan dezelfde prijs als ik een andere lens aankocht) ben ik er zeker 4 keer langsgeweest en in totaal meer dan een uur lenzen zitten testen (ook buiten) en daar doen ze totaal niet moeilijk over, ze staan ook niet op je vingers te kijken enzo, dat vind ik heel belangrijk.

Ik zou daar dus zeker eens gaan zien!!

Koen

ps: ik wist niet dat ze daar BD kenden
                Last edited by oermens; 15 maart 2005, 09:13.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens
                  Absoluut mee eens!

Hun nieuwprijzen weet ik niet juist, maar mijn 2de hands 10D heb ik er 3 mnd geleden slechts €699 betaald met een vol jaar garantie erbij.

Het grote voordeel: als er iets mis is helpen ze direct!
                  Ik was zo stom geweest stof van mijn sensor proberen te blazen met een peer die blijkbaar niet zuiver was => resultaat = vetvlekken op mijn foto
                  Ikke naar de winkel met en bang hartje, ze vonden het niet slim, maar hebben hem direct gereinigd met sensorswab (ofzoiets) hoewel ik eerlijk had gezegd dat het mijn stomme fout was (ik kon ook niet anders, maar kom) en ik was al blij was dat het gelukt was hem proper te krijgen en stond klaar met mijn geld, maar het was gratis! (2de keer dat hij gratis gekuist werd, maar de eerste keer was omdat er al een klein vlekje opzat na aankoop)

Toen ik een nieuwe lens zocht (ik had eerst een oude canon 35-70 bijgekocht die ik mocht teruggeven aan dezelfde prijs als ik een andere lens aankocht) ben ik er zeker 4 keer langsgeweest en in totaal meer dan een uur lenzen zitten testen (ook buiten) en daar doen ze totaal niet moeilijk over, ze staan ook niet op je vingers te kijken enzo, dat vind ik heel belangrijk.

Ik zou daar dus zeker eens gaan zien!!

Koen

ps: ik wist niet dat ze daar BD kenden
                  het grote voordeel bij Degreef, is dat je buiten hun commerciele correcte houding, ook kennis van fotografie hebben. Tegenwoordig zijn de meeste shops enkel nog uit op dozenschuiven, en hun kennis gaat soms niet verder dan de menus van de Nokia telefoons, en denken dat het aantal pixels de kwaliteit van het toestel bepaald.
                  En je koopt er een echte 350d, geen rebel of kiss import, dit zijn NIET dezelfde cameras als het op garantie of wederverkoopwaarde aankomt!!
                  Mijn 7d komt ook vandaar, ongeveer evenduur dan de online shops, en ik heb er ook verschillende lenzen op mogen testen, vooraleer mijn defintieve beslissing te nemen. De mensen weten waarover ze spreken.
                  Ze hebben ook een heel mooi gamma camera tassen, (mij lowepro trimtrekker hebben ze ook eerst in consignatie besteld, zodat ik hem vrijblijvend kon testen voor de koop), ook de statieven hebben ze veel keuze in.
                  Kortom, een leuke shop, met een leuke bediening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn
                    Gezien de lage dollarkoers kan het voordeliger zijn ja. maar invoertaks (ongeveer 25-26% van het totaalbedrag) ga je zowieso moeten betalen bij ontvangst. Reken het transport nog, en veel goedkoper ga je niet meer zitten denk ik.
                    Verder zit je dan met een camera die in europe niet onder garantie valt. (Als ik het goed heb, bied nikon wereldwijde garantie op zijn producten, maar is canon regio-beperkt : Amerika/Europe/Azie)

Het voordeel van de plaatselijke winkel: je wordt persoonlijk geholpen, als er problemen zijn kan je gewoon effe langslopen en helpt men je verder.

3 grote fotowinkels in het Antwerpse zijn
                    * Merksem --> Foto Rembrandt, ga ik zelf altijd, en zeer tevreden van
                    * Antwerpen centrum --> Grobet. Geen ervaring mee
                    * Edegem --> Foto de Greef --> 1 maal geweest, zeer behulpzaam, en reeds veel goede dingen over gehoord
                    Foto Rembrandt
                    Groetjes
                    http://www.vehe.be

Comment

... ik hoop dat een camera van dit kaliber mij zal helpen. (Ik twijfel nog of ik een analoge camera moet kopen..)

Mijn foto's kan je vinden op www.wimtubbax.be, kritiek is welkom.
                      Dat is een misverstand dat bij veel amateur-fotografen speelt vrees ik... Door een betere camera te gebruiken ga je niet noodzakelijk betere foto's maken. integendeel. In het begin ga je jezelf zelfs afvragen of er niet iets mis is met je camera. Dan denk je dat ie vanalles mis doet en zo terwijl het eigenlijk puur aan de mens ligt die achter de camera staat...de fotograaf(g).

Dus denk eerst goed na voor je koopt... wat ga je fotograferen, welk soort fotografie interesseert je?

Want ik weet vrij zeker dat velen voor je al deze fout gemaakt hebben. Inclusief ikzelf...

EDIT: dit gevoel is nu wel weg hoor. Door te leren werken verdwijnt het maar je moet tijd investeren om kennis op te doen...en je toestel leren kennen!
                      Last edited by Galdie; 15 maart 2005, 10:42.

Comment

Grobet (rechtover FNAC): goede service. Moet je zeker eens binnen springen.

Comment

Rudy,
                          die 7D bij Degreef, wat heb je die betaald (als ik zo vrij mag zijn) en heb je er ook een goede lens bij ? Ik heb zelf een Dynax 7xi met 28-100xi en sigma 70-300 apo lens en xil overstappen op digitaal.
                          Degreef ken ik, toffe shop en vaak mooie tweedehands koopjes.
                          Michelangelo
                          Sony DSC-R1, Sony DSC-P72, Minolta 7XI/28-105mm/70-300mmAPO

Comment

Als het nog nodig zou zijn: ik heb ook niets dan zeeeeer goede ervaringen met Degreef in Edegem. Geen blabla maar eerlijke info van fotografen, super service en zelfs goede prijzen. En neen, ik heb daar géén percentje op de verkoop Kris.

Comment

Los van die Antwerpse winkels waar ik geen ervaring mee heb, wil ik toch nog eens verwijzen naar deze tread: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=60821
                              over online kopen bij Pixmania. Ik heb in deze tread geen enkele slechte ervaring gelezen, enkel dat de handleidingen niet in het nederlands zijn. Nochtans zijn de prijsverschillen tussen Pixmania en de doorsnee winkels tamelijk groot. Vandaar mijn vraag: kunnen enkele honderden euros verschil een online aankoop toch niet verantwoorden ?

Comment

Working...
                              X