Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-P71

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony DSC-P71

Hey, ik zag hier in een ander onderdeel op het forum, dat er hier enkel Sony DSC-P71 bezitters zien, ik ben van plan om dit toestel te kopen maar ik heb een vraagje.

Op de eene site zie ik bij de specificaties staan 3x Optical zoom en 6x Digital Zoom

en op een ander site dan weer
    3x optical en TWEEx Digital Zoom.

is die 6x digital zoom een typfoutje of gaat het om een nieuw model?
    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

oh ja nog iets..

op de site van sony zelf staat ook 6x.
    Dus ik denk dat het om nieuw model gaat.

maar op de site waar ik het toestel wil bestellen staat 2x , dus dit zou dan het oudere model zijn?

Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

Soms zeuren ze met die specificaties; als een toestel dan vb. 3x optisch en 2x digitaal heeft, durven ze zeggen dat het toestel over een 6x zoom beschikt.

Volgens dpreview
      http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=sony_dscp71&method=sideby side
      is het 3x optisch en 2x digitaal.
      Misschien dat de eerste site een paar zaken door elkaar haalde ?

Jörg

Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

ja, dat heb ik ook al ondervonden maar er staat duidelijk 3x optische zoom en 6x digitale zoom en niet gewoon 3x optische zoom en 6x zoom, heb op 1 site dus ook zien staan 3x optische zoom 6x digitale zoom totaal 18x.

en op de site van sony zelf staat ook expliciet 6x digitale doom en 3x optische zoom.

de zoom is vrijbelangrijk voor mij het hangt echt af van die 2x zoom of 6x zoom of ik dat toestel koop of ik de olympus c-300 koop (of desnoods hp 715)

Comment

Fredje heeft zo'n toestel, en aangezien dat mijn broertje is, ken ik de p71 wel..
          En ik verkoop die dingen ook nog...hihi..

Er zit op de P71 3x optische zoom en 2x digitale zoom.... sony noemt vaak het totale zoom bereik van 6x... maar da's eigenlijk niet zo... Maar ja... sony schotelt het vaak mooier voor dan het is...

Neemt niet weg dat de p71 een erg mooie camera is voor het geld....

Suk6 met je keuze !

Mauske
          (E-10 / TCON-14B / WCON-08B / 2x KAISER close up +3)
          www.mauske.tk (new: Apenheul2)
          or http://getit.at/mauske
          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

bedankt, ik was er ondertussen ook al achter gekomen.

op de engelstalige versie van de sony site staat meer uitleg, daar staat te lezen dat de digitale zoom de optische zoom verdubbeld.

smerige verkooptruc, want vele sites nemen het gewoon over digitale zoom 6x.. en ik geloofde het ook want ik las het op verschillende sites dat het zo was.

allee ik ben blij dat ik het weet voor ik het toestel gekocht heb.

wat maakt de sony DSC-P71 dan zo speciaal dat hij €100 duurder is dan zijn concurrenten met dezelfde specificaties (behalve het feit dat de sony maar 2 batterijen gebruikt ipv 4)?

Comment

misschien de autofocus... deze werkt in slecht licht met een zichtbaar rood schijnwerpertje, in de praktijk echt perfekt werkend te noemen...
              Het toch nog erg zuinig zijn met de 2 accu's.

Mauske
              (E-10 / TCON-14B / WCON-08B / 2x KAISER close up +3)
              www.mauske.tk (new: Apenheul2)
              or http://getit.at/mauske
              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

digitale zoom mag je eigenlijk vvorbijlopen in de specs, in feite kunnen ze daar evengoed 1000xdigi-zoom, is toch maar software.

ToM.
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
                X