Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-trans 2 Landschappen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji X-trans 2 Landschappen

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Ik vind de X-T2 eigenlijk in uw voorbeeld zeker niet slechter dan de A6500...Bedankt voor de test!
    A6500 lossy compression is inderdaad vervelend maar in praktijk heb je er nauwelijks last van (heb er bij de A7RII nooit bij stilgestaan)...Een groot voordeel voor de A6500 is de gratis Capture Pro...

Ik ben een left-eye shooter en daarom is de A6xxx eigenlijk al niet zo geschikt en heeft de fuji voorsprong... De Olympus EM-1 II is favoriet behalve op beeldkwaliteit...
    Graag gedaan!

Capture Pro en Iridient X-Transformer (eventueel als Lightroom plugin) zijn betere opties dan Adobe Camera RAW (Photoshop/Lightroom) voor Fuji X-Trans camera's. Ben zelf geen fan van X-Trans, maar er zijn andere zaken die Fuji camera's zeer aantrekkelijk maken. Ik denk bvb aan het design, de talrijke firmware updates die niet alleen nieuwe features toevoegen, maar ook autofocus een stuk sneller maken, de betaalbare en kwalitatief goede primes, de bouwkwaliteit van de camera's en lenzen, het gebrek aan chroma noise bij hogere iso waardes, de Fuji kleuren... Het grootste gemis is IBIS, maar dat komt er binnenkort aan (X-T2S) als we de geruchten mogen geloven.

Je hebt momenteel een A7RII? Waarom wil je van camera veranderen?
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
      Graag gedaan!
      Je hebt momenteel een A7RII? Waarom wil je van camera veranderen?
      Ik had een A7RII met 24-70 GM... Ongeloofelijke beeldkwaliteit...Echt waar...maar die combo was veel te zwaar. door de FF lenzen... en de camera was ook nog redelijk traag (AF was wel ok)...FF hoeft niet persé voor mij...vandaar terug naar APS-C of M43...

Een A9 met APS-C sensor koop ik direkt

Comment

Kan ik inkomen.

Sony heeft interessante camera's op de markt, vooral de tweede generatie A7 camera's en de A9. De twee zaken die mij vooral tegenvallen zijn de prijs en het feit dat je terugvalt op 12-bit RAW bestanden in de meeste shooting modes.

Geen idee of je Elia Locardi kent? Is een fotograaf die geen vaste verblijfplaats heeft en constant de wereld rondreist om landschappen en dergelijke te fotograferen (heeft ook een aantal betalende video trainings hiervan). Hij gebruikt zowel Nikon als Fuji voor z'n fotografie (hier kan je z'n X-T2 review terugvinden). Ik denk m.a.w. dat een X-T2 zeker bruikbaar is om landschappen te fotograferen, ook al is de A7RII een betere optie hiervoor.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Geen idee of je Elia Locardi kent? Is een fotograaf die geen vaste verblijfplaats heeft en constant de wereld rondreist om landschappen en dergelijke te fotograferen (heeft ook een aantal betalende video trainings hiervan). Hij gebruikt zowel Nikon als Fuji voor z'n fotografie (hier kan je z'n X-T2 review terugvinden). Ik denk m.a.w. dat een X-T2 zeker bruikbaar is om landschappen te fotograferen, ook al is de A7RII een betere optie hiervoor.
          Dank voor de link...Ga deze met de vorige deze week deftig uitpluizen.
          Ik heb echter een beetje schrik om een XT-2 te kopen omdat ik een X-T1 heb gehad en vond die nogal sloom werken, maar er is ondertussen wel veel veranderd...

Ik heb ook ongeloofelijk veel goesting om een Oly EM-1 II aan te schaffen maar mijn verstand doet me twijfelen.. ( van FF is dit ineens 2 trappen omloaag maar als ik in flckr naar de foto's kijk zijn deze wel heel goed...ook heel veel detail in landschappen)...
          Maar vooral die body en snelheid en functies zoals o.a. focus stacking spreken me wel aan... Ook de kitlen Leica 12-60/2.8-4 of Oly 12-100 vind ik dik in orde.

...keuzes...keuzes....

Comment

Kan je de camera's niet een keertje huren? Fuji gaat nog met een leuke firmware update afkomen dit jaar. Wat betreft de X-T2 zou het om deze verbeteringen gaan:

Fujifilm X-T2 Version 3.0

- New AF tracking algorithm enhances AF-C to track moving subjects half the size, or moving twice as fast as previous models.
            - Supports FUJIFILM X RAW STUDIO which enables users to convert RAW files with X Processor Pro.
            - Improves radio flash controller usability allowing users to shoot with compatible third party studio flash in high speed sync or TTL mode via their radio controllers.
            - Supports backup and restore of camera settings from one camera to another via FUJIFILM X Acquire.
            Meer info over Fujifilm X RAW Studio:

FUJIFILM Corporation (President: Kenji Sukeno) has announced that it is developing a new RAW conversion system, “FUJIFILM X RAW STUDIO”.

“FUJIFILM X RAW STUDIO” enables users to quickly and easily convert RAW files with outstanding image quality, once a camera is connected to a Mac or PC via USB cable.

Exceptional image quality is retained, as the X RAW STUDIO system utilizes the X Processor Pro in the camera instead of the CPU in the computer,

Due to the increasing size of RAW files, users have found batch conversion to be an issue, as it takes more and more time as a result. However, using the high performance “X Processor Pro” processor, this batch conversion is handled far more efficiently as a result.

This new software is due to be available from late November 2017.
            Last edited by jocau; 10 oktober 2017, 19:50.

Comment

Fuji kan je wel huren in België, ga ik ook zeker doen... Olympus heb ik nog niet gevonden...

...Wel mooie firmware updates van Fuji...

Comment

Voor landschappen is de Fuji toch wel geschikter dan de Olympus hoor. Ikzelf heb Fuji. Mijn vriendin Olympus en bij die laatste merk je echt wel dat het dynamisch bereik een stuk minder is. als ja van FF komt (ik van een Nikon FF) dan zal Fuji je zeker kunnen bekoren. Met de laatste Lightroom en de nieuwe 24mp X-trans sensor vind ik het allemaal wel meevallen. Toch blijft het wat opletten met verscherpen van fuji raw's. Hopelijk is hun aangekondigde x raw studio dé oplossing.
                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Ik denk m.a.w. dat een X-T2 zeker bruikbaar is om landschappen te fotograferen, ook al is de A7RII een betere optie hiervoor.
                  Andy Mumford is een landschapsfotograaf uit Portugal en doet alles met een X-T2. Dus lukt zeker
                  Andy Mumford Photography - Images, workshops, videos and blogs from Professional landscape photographer Andy Mumford
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                    Voor landschappen is de Fuji toch wel geschikter dan de Olympus hoor. Ikzelf heb Fuji. Mijn vriendin Olympus en bij die laatste merk je echt wel dat het dynamisch bereik een stuk minder is. als ja van FF komt (ik van een Nikon FF) dan zal Fuji je zeker kunnen bekoren. Met de laatste Lightroom en de nieuwe 24mp X-trans sensor vind ik het allemaal wel meevallen. Toch blijft het wat opletten met verscherpen van fuji raw's. Hopelijk is hun aangekondigde x raw studio dé oplossing.
                    Bedankt voor je reaktie.
                    Ik had gelezen in een review dat het dynamisch bereik van de nieuwe EM-1 II zo goed als gelijk is aan die van de XT-2.
                    De vorige modellen hadden inderdaad minder dynamisch bereik.

Hier staat een zeer goede vergelijking tussen de twee:
                    Last edited by Dpix; 12 oktober 2017, 12:37. Reden: typo

Comment

Interessante vergelijkende review. Na de review gelezen te hebben, zou het voor mij een no-brainer zijn (de X-T2 geniet mijn voorkeur). De enige voordelen van de E-M1 II die voor mij relevant zouden zijn, zijn IBIS (maar dat probleem wordt binnenkort opgelost met de X-T2S) en High Res Shot. Ik was verbaasd toen ik las dat de X-T2 beter scoort dan de E-M1 II op vlak van autofocus. 60 FPS klinkt leuk op papier, maar als de focus gelocked wordt op de eerste foto, dan vind ik het niet meteen nuttig.

Op vlak van ISO prestaties ben ik kieskeuriger dan de reviewer denk ik, want ik zie al een (duidelijk) verschil tussen beide camera's vanaf ISO 800 (afgaande op de dpreview studio scene comparison tool). Niet alleen qua hoeveelheid ruis, maar ook qua kwaliteit van de ruis. De X-T2 heeft bijna geen chroma noise (en dat vind ik de meest vervelende ruis).

APS-C is voor mij het beste compromis tussen de beeldkwaliteit en scherptediepte mogelijkheden van een fullframe camera en de compactheid van een m43 systeem. Just my 2 cents of course.

Informatieve website trouwens, ik kende hem nog niet. Bij deze bedankt om hem hier te vermelden.

Comment

Interessante vergelijkende review. Na de review gelezen te hebben, zou het voor mij een no-brainer zijn (de X-T2 geniet mijn voorkeur). De enige voordelen van de E-M1 II die voor mij relevant zouden zijn, zijn IBIS (maar dat probleem wordt binnenkort opgelost met de X-T2S) en High Res Shot. Ik was verbaasd toen ik las dat de X-T2 beter scoort dan de E-M1 II op vlak van autofocus. 60 FPS klinkt leuk op papier, maar als de focus gelocked wordt op de eerste foto, dan vind ik het niet meteen nuttig.

Op vlak van ISO prestaties ben ik kieskeuriger dan de reviewer denk ik, want ik zie al een (duidelijk) verschil tussen beide camera's vanaf ISO 800 (afgaande op de dpreview studio scene comparison tool). Niet alleen qua hoeveelheid ruis, maar ook qua kwaliteit van de ruis. De X-T2 heeft bijna geen chroma noise (en dat vind ik de meest vervelende ruis).

APS-C is voor mij het beste compromis tussen de beeldkwaliteit en scherptediepte mogelijkheden van een fullframe camera en de compactheid van een m43 systeem. Just my 2 cents of course.
                        Ja, een hele goeie review (erg compleet).

Voor mij steekt de X-T2 er ook bovenuit maar enkel het lenzenaanbod en de sterke IBIS van EM-1 II hebben nog mijn voorkeur.
                        De vermoedelijke X-T2S zou inderdaad nog beter zijn...IBIS en volgens geruchten ook een betere grip, wat ik enorm zou apprecieren als het gewicht niet te hoog wordt.
                        Ook de joystick is een dikke +

Ik vind bv de Olympus 12-100 Pro of Leica 12-60/2.8-4 echt dik in orde qua bereik en diafragma maar vind daar geen echte vervanging bij Fuji.
                        16(8)-55 vind ik niet genoeg zoombereik en de 18-135 is blijkbaar niet zo'n superscherpe lens en ook nog een stuk zwaarder...

Ook wil ik absoluut vermijden dat ik een traag toestel heb...Ik heb de X-T1 gehad en die was echt veel te sloom voor mij... De Oly EM-1 II zou retesnel zijn in gebruik...

Comment

iAPS-C is voor mij het beste compromis tussen de beeldkwaliteit en scherptediepte mogelijkheden van een fullframe camera en de compactheid van een m43 systeem. Just my 2 cents of course.
                          Vind ik ondertussen ook...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Ja, een hele goeie review (erg compleet).

Voor mij steekt de X-T2 er ook bovenuit maar enkel het lenzenaanbod en de sterke IBIS van EM-1 II hebben nog mijn voorkeur.
                            De vermoedelijke X-T2S zou inderdaad nog beter zijn...IBIS en volgens geruchten ook een betere grip, wat ik enorm zou apprecieren als het gewicht niet te hoog wordt.
                            Ook de joystick is een dikke +

Ik vind bv de Olympus 12-100 Pro of Leica 12-60/2.8-4 echt dik in orde qua bereik en diafragma maar vind daar geen echte vervanging bij Fuji.
                            16(8)-55 vind ik niet genoeg zoombereik en de 18-135 is blijkbaar niet zo'n superscherpe lens en ook nog een stuk zwaarder...

Ook wil ik absoluut vermijden dat ik een traag toestel heb...Ik heb de X-T1 gehad en die was echt veel te sloom voor mij... De Oly EM-1 II zou retesnel zijn in gebruik...
                            Qua lensaanbod voldoet Fuji ruimschoots aan m'n verwachtingen aangezien ik een voorliefde heb voor prime lenzen. En ze zijn vaak aantrekkelijk geprijsd. De XF 23mm/35mm/50mm F2 R WR lenzen kosten allemaal minder dan €500. Op vlak van zoom lenzen is het aanbod inderdaad wat beperkter. Qua scherptediepte mogelijkheden heeft de E-M1 II dan bvb weer geen alternatief voor de XF 56mm F1.2 R en ik denk ook niet voor de XF 35mm F1.4 R?

Ik heb tot dusver nog geen enkele reviewer horen klagen over de operationele snelheid van de X-T2, maar gelukkig kan je dat zelf testen wanneer je de X-T2 gaat huren.

Comment

Qua zoomlenzen bij Fuji toch wel mooie keuze. De kitlens 18-55 f2.8-4 een toppertje. Als je nog lichtsterker wilt de 16-55 f2.8. Voor groothoek heb je de 10-24 f4, daar komt volgens geruchten een 8-16 f2.8 bij. Qua tele heb je de 55-200 3.5-4.8. Wil je nog lichtsterker is er de 50-140 f2.8. Dan heb je nog meer tele de 100-400 f4.5-5.6 en als all rounder is er de 18-135 f3.5-5.6.

Comment

Hier is de lens roadmap voor 2018 (of tenminste wat we nu weten). Vooral de XF 200mm F2 R LM OIS WR klinkt als muziek in de oren, maar ik wil de prijs en het gewicht niet weten denk ik.

Comment

Working...
                                X