Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera Nikon D3100 18-55 (( Beginner ))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera Nikon D3100 18-55 (( Beginner ))

Hallo

Ik zit er nu al paar maanden over na te denken & ik zou graag beginnen fotograferen
    Zoals u dus kan lezen ben ik een beginner

Het liefst zou ik beginnen met wat natuurlijke plaatsjes te nemen in een bos etc maar later zou ik graag photoshoots van mensen beginnen doen
    Ik kan een Nikon D3100 18-55 VR kit op de kop tikken

Is dit een goede Camera om te beginnen ?

- D3100 camera + bodydop
    - EN-EL14 oplaadbare Li-on batterij
    - batterijlader
    - occulairdop
    - rubberen oogschelp
    - ferrite kernen (een kleine en een grote)
    - nikon geheugenkaart van 4GB
    - cd-rom ViezNX 2 + referentie-cd
    - een nikon draagzak

Groeten Jens ( Gelieve geen afbrekende commentaren zetten , zoals je kan lezen ben ik nog maar een beginner maar ik leer natuurlijk graag bij ! )

Re: Camera Nikon D3100 18-55 (( Beginner ))

geen afbrekende commentaar.
    Dus iemand die denkt dat je keuze niet ok is mag niet reageren?

Comment

Neen dat bedoel ik helemaal niet , bedoel gewoon met zinnen zoals ' Weer een beginner die er niks van kent ' enzovoort ..
      Is het volgens jou een goede keuze ?

Comment

Paar maanden geleden ook een D3100 gekocht, ben ook een beginner. En moet zeggen, heb er nog geen moment spijt van gekregen. Tuurlijk zullen er altijd betere toestellen zijn, maar dan spreken we ook over een hogere prijsklasse.

Comment

Als beginner en voor uw budget is dit een prachtig toestel. Welke prijs noem jij op de kop kunnen tikken? (misschien zijn er nog goedkopere)
          Ik zou wel opteren voor een SD-kaartje van 8 of 16gb en pak maar 1 dat wat meer kost, die zijn sneller.

Comment

Mss even een beetje meer informatie geven? Een van de belangrijkste zaken is budget want als je zegt 400 of 600 euro is er bvb al wel een verschil.
            Je zegt ook foto's nemen in het bos maar spreek je dan over een zicht of over een eekhoorn in een boom of een ree bvb want is een wereld van verschil naar lenskeuze toe.

Op zich is het geen verkeerde combinatie maar voor een beetje meer centen heb je wel een betere...

Wat je zeker ook moet doen is al eens wat basisbegrippen van fotografie bekijken zoals diafragma, sluitertijd, brandspuntsafstand enzovoort...
            Want dat is net het fijne van fotografie, het zelf in de hand nemen van deze zaken en niet je toestel laten beslissen.
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Akaizor Bekijk bericht
              ...
              - ferrite kernen (een kleine en een grote)
              ...
              Ok, is geen afbrekende commentaar hé, maar een ferrite kern gebruik ik om kabels te ontstoren, maar waar worden die in de fotografie voor gebruikt ?
              Ik ben al even met fotografie bezig, maar ben minder ervaren dan sommige anderen hier.
              Daar ben ik nieuwsgierig naar, is niet echt een vraag naar de TS toe en wat off-topic, maar heeft er iemand een gedacht ?
              En nee, is helemaal niet slecht bedoeld.

On topic daarentegen is de Nikon D3100 zeker een leuke begincamera.
              Nog extra als je hem inderdaad op de kop kan tikken voor een klein prijsje.
              18-55 zal je misschien rap willen aanvullen met iets meer tele (55-200 of zo), maar dat is nu ook geen superdure aankoop.
              Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                Mss even een beetje meer informatie geven? Een van de belangrijkste zaken is budget want als je zegt 400 of 600 euro is er bvb al wel een verschil.
                Je zegt ook foto's nemen in het bos maar spreek je dan over een zicht of over een eekhoorn in een boom of een ree bvb want is een wereld van verschil naar lenskeuze toe.

Op zich is het geen verkeerde combinatie maar voor een beetje meer centen heb je wel een betere...

Wat je zeker ook moet doen is al eens wat basisbegrippen van fotografie bekijken zoals diafragma, sluitertijd, brandspuntsafstand enzovoort...
                Want dat is net het fijne van fotografie, het zelf in de hand nemen van deze zaken en niet je toestel laten beslissen.
                Wel het is een packet van 600 euro dat mijn nicht verkoopt voor 300 euro aan mij , ze wou zelf in de fotografie stappen maar was uiteindelijk niks voor haar , in de bovenste post vindt je wat ik er allemaal bijkrijg .. Ik ben nu aan het leren werken met Elements die ik ook van haar gekregen heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Akaizor Bekijk bericht
                  Wel het is een packet van 600 euro dat mijn nicht verkoopt voor 300 euro aan mij , ze wou zelf in de fotografie stappen maar was uiteindelijk niks voor haar , in de bovenste post vindt je wat ik er allemaal bijkrijg .. Ik ben nu aan het leren werken met Elements die ik ook van haar gekregen heb
                  & het liefst zou ik bv een eekhoorn / vogels / mensen willen fotograferen

Comment

Eekhoorn's en vogels, dan heb je wel wat andere lenzen nodig hoor... Nikon of Tamron 70-300 is een goede aanvulling en daar kan je al een vogeltje mee fotograferen. Beter koop je zelfs een Sigma 50-500. Nog beter is een lange lens met vast diafragma (500f/4, 400f/2.8, 600f/4,...), maar dan zit je al aan 20 keer de prijs van uw pakket...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimberWolf Bekijk bericht
                      Ok, is geen afbrekende commentaar hé, maar een ferrite kern gebruik ik om kabels te ontstoren, maar waar worden die in de fotografie voor gebruikt ?
                      Ik ben al even met fotografie bezig, maar ben minder ervaren dan sommige anderen hier.
                      Daar ben ik nieuwsgierig naar, is niet echt een vraag naar de TS toe en wat off-topic, maar heeft er iemand een gedacht ?
                      Zoals je zegt, ontstoren.
                      Niets meer en niet minder.
                      Zal voor over de netsnoer zijn zeker.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Hier een linkje van 2 jaar terug over de ferrite kern.

In de handleiding staat er blijkbaar dat als er een usb-kabel van een ander merk gebruikt wordt dat deze ook afgeschermd moet zijn...

http://forum.belgiumdigital.com/f9/u...rn-385464.html

En groot/klein zal betekenen dat er een kort en een lang usb-kabeltje bijzit.
                        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jankovic Bekijk bericht
                          Paar maanden geleden ook een D3100 gekocht, ben ook een beginner. En moet zeggen, heb er nog geen moment spijt van gekregen. Tuurlijk zullen er altijd betere toestellen zijn, maar dan spreken we ook over een hogere prijsklasse.
                          Ik treed bij. Zeer tevreden van.
                          - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
                          Flickr

Comment

Ok bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              Zoals je zegt, ontstoren.
                              Niets meer en niet minder.
                              Zal voor over de netsnoer zijn zeker.
                              Ok, bedankt .

En on topic, amai, voor € 300 ?
                              Dan heb je wel een goeie deal te pakken hoor!

Nog een leuke tele en voila, je bent vertrokken.
                              Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Working...
                              X