Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6D canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 6D canon

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Man, man, man als ik dit zo allemaal lees kon er toch niemand in het verleden deftige ruisvrije foto's maken met die "antieke" toestellen

grts
    Sieg
    De digitale camera's worden gelukkig nog altijd beter, dat is toch geen probleem?
    Natuurlijk is het dan wel de bedoeling van de fabrikant om zoveel mogelijk toestellen te verkopen, maar als consument moet je zelf uitmaken of het echt wel de moeite waard is om weer geld uit te geven.
    Als je de reclame moet geloven, dan moet je elk apparaat vervangen als er een nieuw is uitgekomen, want het nieuwe is dan weer vééééél beter geworden.
    Maar in de praktijk zijn die verschillen gewoonlijk maar erg klein, en is het daarom niet echt de moeite om het huidige apparaat te vervangen.

Als ik terug ga kijken naar mijn eerste digitale reflex (Canon EOS 300D), dan is het verschil tussen die camera en elke DSLR die er nu te koop is wel heel groot, en dat op alle vlakken (snelheid, beeldkwaliteit, hoge iso.....).
    Maar het verschil tussen een camera en de opvolger daarvan is gewoonlijk vrij klein.

Soms is het wel de moeite om te upgraden, maar dat hangt af van wat je fotografeert, en wat je nodig hebt om zo goed mogelijke foto's te kunnen maken van die onderwerpen.
    Zo zal voor een studiofotograaf de upgrade van een 5D MKII naar een III niet echt veel verschil maken, maar voor iemand die geregeld actiefoto's wil maken is die upgrade wel heel interessant.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

DigitalRev 6D vs D600: *KLIK*
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Ruis bij verschillende ISO waardes -> 5D Mark 3 vs 6D vs D600: *KLIK*
        Mij lijkt de ruis inderdaad beter bij de 6D of op zijn minst gelijk met de D600 en de 5Diii (zie iso 1600-3200). Omdat ik het grootste deel van de tijd toch maar 1 AF punt gebruik en dat het AFpunt bij de 6D uitstekend werk levert bij weinig licht, is stillaan mijn conclussie opgemaakt. Ik ga het thuisfront voorbereiden op de komst van een nieuwe aanwinst ...

Comment

is er ondertussen al iemand die een 6D effectief in gebruik heeft?
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

nonkel van mij heeft hem nu een week. is er tevreden van. Ga hem zelf volgende week is testen.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik moet nu wel toegeven dat ik ook sterk aan het twijfelen slaag.
              Ik werk nu met de 40D dus het verschil qua f-punten lijkt me nu geen probleem te zijn.
              Prijs en prestatie daarentegen. AF komt ook van de 5dmkIII,...
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                +1. toem mocht er mss nog ruis te zien zijn.
                Da was schone ruis !!! Of schoone "flou" foto's !
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                  Da was schone ruis !!! Of schoone "flou" foto's !
                  Neen, dat was ook gewoon ruis. Het verschil is dat iedereen tegenwoordig hun foto's bekijkt op een computerscherm en dan nog eens op 100%
                  Dat is het nadeel van dit digitale tijdperk ... wat voor sommigen uiteraard dan ook weer een voordeel is.
                  Neem bvb eens een foto uit je archief waar er inderdaad wat ruis aanwezig is en print deze eens af, contoleer deze afdruk dan eens op ruis

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

DXOMark scores 6D:

- Color Depth: 23,8 bits
                    - Dynamic Range: 12,1 EVs
                    - Low-Light ISO: 2.340 ISO

De beste Canon Fullframe DSLR wat betreft dynamisch bereik is dus de 6D. Hij klopt de 1Dx en 5D3 op dat vlak.

DXOMark 1Dx vs 5D3 vs 6D: *KLIK*
                    Last edited by jocau; 12 december 2012, 19:32.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

voor de fun ervan:

6d vs D600 vs 5DmkIII
                      nikon stuff

Comment

Working...
                      X