Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede lens om te spotten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Da's toch hetgene ik zeg Jochen, de 'L' lenzen met USM zijn sneller dan de Sigma HSM's. Maar je betaalt er wel voor.

De lens survey database maakt GEEN verschil tussen een HSM en non-HSM lens. Dat kan je zien als je de Minolta database opvraagt. De vermelding '(HSM)' verschijnt daar ook, alhoewel deze niet bestaat voor een Minolta.

Quote uit de Sigma productinfo van de 50-500 :

AF Mount HSM: Sigma, Canon(EF) and Nikon(D).
    AF Mount: Minolta, Pentax.

En nu, de enige raad die ik kan geven is het volgende : probeer zelf uit welke lens het best voor jou is. Er zijn mensen die de 50-500 niet willen omdat hij te zwaar is, en geen stabilisatie heeft waardoor ze last hebben van camera-shake. Er zijn er anderen die wel met de hand kunnen fotograferen met deze lens. Ik persoonlijk heb op mijn Canon's de 70-200 EX f2.8 en de 50-500EX gehad, allebei HSM, en ik greep ALTIJD naar de 50-500. De 70-200 EX is toen verkocht omdat ik niet nooit gebruikte.

PS : Rutger, je mag ALTIJD mijne Bigma eens proberen op je D70 hoor. Dan kan je zelf even testen of ie snel genoeg is of niet.

Comment

Originally posted by Rutger
      Niet té duur natuurlijk ...

Groetjes,
      Rutger
      Ik had de 50-500 ook al voorgesteld aan Rutger, maar vind hij ietsje te duur.
      Ik denk dat hij iets zoekt dat nog goedkoper is !

Greetz,

EBOS
      Don't dream your life, live your dream !
      just some camera ...http://www.andries.net.tf

Comment

Originally posted by roadrunner
        Dat snel en traag focussen is een relatief begrip.Vandaag mijn Nikkor AF 300mm F4 ontvangen en die zou ook veel trager focussen dan de AFs-versie (die heb ik vorige week kunnen uittesten).

Blijkt vandaag dat de AF inderdaad wat trager is maar zeker snel genoeg en helemaal niet zo traag als velen beweren.Het is dus allemaal relatief en redelijk subjectief!Hetgeen de ene snel vindt vindt de ander misschien traag
        Ik heb in het verre verleden ook de 300MM F4 op een Nikon F5 gehad en dat was zeker niet traag te noemen,en heb nu spijt dat ik de lens weg heb gedaan
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

Originally posted by NoName

Ik heb in het verre verleden ook de 300MM F4 op een Nikon F5 gehad en dat was zeker niet traag te noemen,en heb nu spijt dat ik de lens weg heb gedaan

Awel, da's misschien een goeie tip voor Rutger zie. maar dan wel niet de prime maar de zoom!

Hey Rutger, de Sigma 100-300 F4 geeft naar 't schijnt ook heel goeie resultaten. En die zou schappelijker moeten zijn qua prijs...

http://www.theafricabug.com

Comment

Geweldige lens.Scherp,prachtige bokeh en kleuren!En ook met de Kenko 1,4x erop nog zeer goede kwaliteit.Zelfs met een 2x erop zou de kwaliteit nog te doen zijn maar dat riskeer ik niet.Liever wat minder range maar goede scherpe foto's.

Ik heb ze gisteren pas ontvangen dus veel heb ik er nog niet mee gedaan (zit midden in de examenverbeteringen ) maar ons hondje heb ik gisteren uit de hand getrokken met de Kenko 1,4x erop en dus op 630mm.Hondje was zo'n 15 à 20m verwijderd.

Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Phille
              zééker niet op een D100 ... anders had ik 'm direct verkocht ... mss een slecht exemplaar of die 10D van jou die binnen moest. De 70-200 focust echt toch snel hoor Pieter, een pak sneller dan de 50-500 die ik al 3 keer getest heb ... ik steek het op een locaal geïsoleerd probleem ... denk ik toch
              Dat zeg ik toch al lang: op Nikon bodies is die 70-200 echt wel snel. Op elke 10D die ik al met de 70-200 en de 50-500 heb geprobeerd - vijf of zes bodies; drie lenzen - valt de 70-200 tegen qua focussnelheid. Ik ben echt niet de enige die niet onder de indruk is. Voorwaarde is wel dat er ruim voldoende licht aanwezig is, ander begint de f5.6 je teveel parten te spelen. Maar het gaat mij gewoon om de focusbeweging die de lens maakt: mijn 50-500 draait gewoon iets sneller rond, zo blijkt. FYI: beide op 200mm hé. Ik zal dan wel een super-Bigma hebben zeker...? Gewoon maar om te zeggen dat "traag" niet meteen een woord is dat bij mij opkomt in combinatie met de 50-500.

Ennuh... zijn mijn bevindingen plots minder relevant omdat mijn 10D toevallig binnen is voor calibratie?
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by roadrunner

Geweldige lens.Scherp,prachtige bokeh en kleuren!En ook met de Kenko 1,4x erop nog zeer goede kwaliteit.Zelfs met een 2x erop zou de kwaliteit nog te doen zijn maar dat riskeer ik niet.Liever wat minder range maar goede scherpe foto's.

Ik heb ze gisteren pas ontvangen dus veel heb ik er nog niet mee gedaan (zit midden in de examenverbeteringen ) maar ons hondje heb ik gisteren uit de hand getrokken met de Kenko 1,4x erop en dus op 630mm.Hondje was zo'n 15 à 20m verwijderd.

Denk dat we veel foto,s van je gaan zien die met de 300mm zijn gemaakt
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

Comment

Ik denk toch dat ik de Sigma 50-500 ga laten meebrengen ... Weet iemand een winkel (met site) ergens in de Filipijnen of Malijsië ofzo?

Groeten,
                  Rutger
                  Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Originally posted by Rutger
                    Ik denk toch dat ik de Sigma 50-500 ga laten meebrengen ... Groeten,
                    Rutger

Ge zult het u nie beklagen...

Comment

Working...
                    X