Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede lens om te spotten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede lens om te spotten

Hallo,

Nu ga ik dus tijdelijk de 28-200 van Sigma nemen op mijn D70. Maar iemand die ik ken gaat naar de Filipijnen (of daar dicht bij) en daar zijn de lensen stukken goedkoper.

Ik zoek dus een goede lens met snelle AF en een vrij grote zoom. Niet té duur natuurlijk ...

Groetjes,
    Rutger

Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

De Bigma ???
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Originally posted by Wunjo
      De Bigma ???
      Die is tamelijk traag qua AF...

Misschien eens surfen naar http://www.photozone.de/bindex2.html, dan "Nikkor kiezen" ...en zoeken maar.
      http://www.theafricabug.com

Comment

Originally posted by Jochen
        De Bigma ???

Misschien eens surfen naar http://www.photozone.de/bindex2.html, dan "Nikkor kiezen" ...en zoeken maar.
        uche uche uche, vind je? wat wil je dan wel? ultra ultra ultra HSM-USM?
        Canon EOS300D+lens, Tamron 28-300 XR Apherical f3.5/6.3; Lowepro Photo Trekker Classic; Over ongeveer een maand:X-Drive II

Comment

Originally posted by Spotter
          uche uche uche, vind je? wat wil je dan wel? ultra ultra ultra HSM-USM?

Jochen heeft misschien de oudere versie voor. Die had nog geen HSM.
          Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

quote:
            --------------------------------------------------------------------------------

De Bigma ???

--------------------------------------------------------------------------------

Euh Jochen, de Bigma traag noemen zou ik niet echt doen ....
            Het is nog geen USM, maar zeker niet traag.

Comment

HELABA... mijne BIGMA niet beledigen he Jochen

Comment

Originally posted by Tom
                Euh Jochen, de Bigma traag noemen zou ik niet echt doen ....
                Het is nog geen USM, maar zeker niet traag.
                Zal ik eens iets zeggen?
                Ik heb al wat tijd doorgebracht met een Sigma 70-200, en weet je wat? Bij heldere lichtomstandigheden is die trager in focussen dan de Bigma.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

zééker niet op een D100 ... anders had ik 'm direct verkocht ... mss een slecht exemplaar of die 10D van jou die binnen moest. De 70-200 focust echt toch snel hoor Pieter, een pak sneller dan de 50-500 die ik al 3 keer getest heb ... ik steek het op een locaal geïsoleerd probleem ... denk ik toch

Comment

Hallo,

Ik heb zowel de Sigma 70-200 als de 50-500 gehad op een 10D ... de 70-200 HSM focust zeer snel ... veel sneller dan de 50-500 ... misschien had/heb je wel een 70-200 zonder HSM, die is inderdaad "redelijk" traag ...

Groetjes.

Comment

Ik heb het verhaal al meerdere keren verteld,
                      op de spottersdag vorig jaar hadden ik en Fredericom effe gewisseld van camera en lens, ik zijne 100-400 en hij mijne 50-500...
                      Klik, klik,klik en dan zegen we allebei in koor, "die van U focust toch wel sneller"

Verklaring???

En phille, ge vond laatst dat mijne Bigma langzamer focusde dan uwe 70-200 maar is da nie relatief, de ene op 500mm eerst op 3m en dan op 300m focussen en dat dan vergelijken met een lens op 200mm.
                      mijne 17-35 niet HSM focust zels sneller dan uwe 70-200vr

Comment

Dat snel en traag focussen is een relatief begrip.Vandaag mijn Nikkor AF 300mm F4 ontvangen en die zou ook veel trager focussen dan de AFs-versie (die heb ik vorige week kunnen uittesten).

Blijkt vandaag dat de AF inderdaad wat trager is maar zeker snel genoeg en helemaal niet zo traag als velen beweren.Het is dus allemaal relatief en redelijk subjectief!Hetgeen de ene snel vindt vindt de ander misschien traag
                        Danny's Photosite

Comment

Originally posted by Froto
                          Hallo,

Ik heb zowel de Sigma 70-200 als de 50-500 gehad op een 10D ... de 70-200 HSM focust zeer snel ... veel sneller dan de 50-500 ... misschien had/heb je wel een 70-200 zonder HSM, die is inderdaad "redelijk" traag ...

Groetjes.
                          !

Sorry jongens, maar jullie moeten jullie niet aangevallen voelen hee. De 50-500 is een goede lens, met een prachtbereik, en met goede resultaten. En ik ben ervan overtuigd dat ze héél goede resultaten geeft. Dat hebben Jacques en Giantpat me al laten zien! Ik breek deze lens dus zéker niet af!

Maar... je moet toch toegeven dat ze niet van de snelste is hee?

Ik heb geschreven "TAMELIJK traag". En op photozone.de krijgt de Sigma AF 50-500mm f/4-6.3 APO EX HSM (HSM! Zie je ik heb weldegelijk de juiste opgezocht! ) maar een score van 2 op 5, wat wil zeggen "slow".

En Rutger zoekt er eentje met een snelle AF! Dus deze lens zou ik hem toch niet aanraden...

Comment

Jochen,

Die resultaten op photozone.de moet je wel even relativeren. Er bestaat een versie MET HSM en een versie ZONDER HSM. De resultaten die ze daar geven zijn voor beide lenzen.

De AF is idd niet zo snel als die van de USM lenzen (en dan nog enkel bepaalde - lees 'L' - lenzen), maar traag is niet het juiste woord.

Er is ook een tijdsverschil tussen lenzen qua afstand uiteraard.
                            Een 70-200 zal ALTIJD sneller scherpstellen dan een 50-500 (beide HSM) omdat de 70-200 slechts 130mm moet 'overbruggen', een 50-500 450mm dus dat zal altijd iets langzamer gaan..

Comment

Tom,

De HSM en non-HSM staan weldegelijk apart op photozone.de dacht ik. Maar los daarvan: een Canon lijkt toch steeds sneller te zijn dan zijn Sigma-equivalent hoor. Mijn schoonbroer had jouw Sigma 70-200 F2.8, maar nadat hij mijn 35-350 L in zijn pollen had gehad (nochtans ook niet de snelste lens qua AF), moest hij er ineens vanaf. Dat zegt genoeg. Hij had "het licht gezien" zeg maar. En nu heeft hij een 70-200 L f2.8 van Canon (weet niet of het de Is versie is). Hij beweert dat het een grote stap vooruit is. "Koeken naar geld" zou mijn grootva zaliger gezegd hebben.

Het maakt in feite allemaal niet uit. Punt is: Rutger vraagt een lens met een vrij grote zoom en een snelle AF. Dan moet je hem niet voorstellen om een lens te nemen met een supergrote zoom en een gemiddelde AF. Mijn mening.

Comment

Working...
                              X