Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera lens

Had eerst he voornemen een fuji s3pro aan te schaffen , maar ben daar van afgestapt.
    Daar je er nikon lenzen kan opgebruiken , kan ik beter een nikon kopen het orrigineel is toch steeds beter.
    Daarom ga ik een nikon d 100 kopen , maar de lens heb ik het moeilijk mee ik dacht aan een 24 - 85 f 2,8 al blijkt sigma ook degelijk van kwaliteit is graag iemand met een betere sugestie thx

Euh, hoe bedoel je het origineel is beter? De S1 en S2 staan al jaren aan de top! Dat ze nu een body gebruiken die lenzen met Nikon-vatting gebruikt, heeft toch niets te maken met niet origineel.
    Vergeet niet dat Fuji een eigen sensor gebruikt...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Probeer misschien ook je topic een iets preciesere omschrijving te geven, dan komen er misschien meer reacties...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by eduard0
        Had eerst he voornemen een fuji s3pro aan te schaffen , maar ben daar van afgestapt.
        Daar je er nikon lenzen kan opgebruiken , kan ik beter een nikon kopen het orrigineel is toch steeds beter.
        Daarom ga ik een nikon d 100 kopen , maar de lens heb ik het moeilijk mee ik dacht aan een 24 - 85 f 2,8 al blijkt sigma ook degelijk van kwaliteit is graag iemand met een betere sugestie thx
        Eduard,

Jouw stelling kan ik begrijpen.
        Het klinkt logisch maar al wat logisch is, is daarom nog niet juist!
        De body van de D100 is euh…. de N80 (F80) van Nikon.
        De body van de S2 is euh… de N80 (F80) van Nikon.
        Het grote verschil zit hem in de CCD.
        De SuperCCD van Fuji heeft heel wat in zijn mars!
        Ik wil je ook niet overtuigen van je gelijk of eventueel ongelijk.
        Dat is niet aan mij.

Iemand met talent kan zelfs een prachtige foto produceren door middel
        van een “klein gaatje in een schoenendoos”.
        Echter, er lopen niet zoveel mensen met talent rond op onze aardkloot
        Wij willen wel allemaal goede foto’s maken.
        Dus moeten er de onvermijdelijke en moeilijke keuzes gemaakt worden
        in aanschaf van apparatuur.
        Wat is er dan nodig om een verstandige en bevredigende keuze te maken?
        Het antwoord is vrij simpel: “Je moet alles weten”
        Dus moet je alles gaan uitpluizen want hoe meer je met zekerheid weet hoe minder dat men jou dan iets kan wijsmaken.
        Zo kan je ook teleurstellingen voorkomen.
        Ik geef je een voorbeeld.
        Twee jaren geleden moest ik een nieuwe auto kopen.
        Resultaat: ik heb een voor mij verstandige keuze gemaakt maar eigenlijk zie ik mijn auto niet zo graag
        Het doet er voor mij niet toe of iemand veel of weinig geld kan besteden, of ik er veel of weinig geld aan kan besteden.
        Het is een stuk van mijn eigen aard dat ik steeds op zoek ben naar een maximum aan kwaliteit voor een minimum aan kosten.

Je moet ook weten wat je wil.
        Voor mij is dat fotoapparatuur die mij foto’s oplevert met weinig ruis en goede kleuren.
        Ik wil ook niks weten van “shutterlag” en het toestel moet een goede witbalansvoorziening hebben. Die witbalans is mijn stokpaardje, mijn haat en liefde en soms mijn ergernis
        Ik wil geen uren en nog meer uren voor mijn beeldscherm zitten om foto’s te bewerken. Alhoewel: van tijd vind ik dat wel eens leuk.
        Op basis van deze argumenten maar ook op basis van reacties van gebruikers (vrienden, kennissen enz.) die het toestel reeds hadden en er mee gewerkt hadden, besloot ik tot de aankoop van de S2 Pro. Het voornaam argument van de meesten was dat de S2 zo’n goede foto’s produceerde, “recht-uit-de-camera”.

Het is daarom verstandig om je licht eens op te steken op een forum zoals BD hier.
        Of als Engels lezen voor jou geen probleem is, neem dan eens een kijkje op dpreview.
        Maar de uiteindelijke beslissing moet jij zelf nemen, dat kan niemand anders.
        Ik ben ook geen “merk-freak”. Mij kan het niets schelen als ik maar kan beschikken over hetgeen ik zoek en wil.

Vooraf wist ik ook dat de S2 enkel goede, kwaliteitslenzen “verdraagt” en dat betekent natuurlijk extra kosten maken.
        En dat betekent op zijn beurt weer dat je moet gaan zoeken achter informatie over lenzen
        Lees maar eens het (positieve) relaas van “collega-forum-lid” Phille over de aankoop en eerste bevindingen van zijn Tamron 28-75.
        Bij een “verplaatsing” heb je niet altijd een Rolce Royce nodig, als je begrijpt wat ik bedoel.
        Het past ook in mijn kraam: een maximum aan kwaliteit met een minimum aan kosten.
        Het quasi monopoly van de grote jongens mag gerust eens doorbroken worden
        Mijn bijkomend probleem is dat die grote jongens veel verder staan in hun onderzoek en technische mogelijkheden in vergelijking met de mogelijkheden die hun huidige toestellen
        bezitten en die wij nu kunnen aanschaffen.
        Toch moet ik eerlijk bekennen dat bijv. de Nikon D70 aardig op weg is en ik erg bekoord werd door zijn verschijning. Wij krijgen veel voor weinig geld…
        Het leven kan mooi zijn

Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Working...
        X