Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra CF of X-drive

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Extra CF of X-drive

Ik zit een beetje met een dilemma: ik heb nood aan meer geheugencapaciteit, maar ik twijfel: als ik zie hoeveel een X-Drive II maar meer kost dan een 512MB-kaartje (bij PIN toch), tja, wat kies ik dan het beste?
    Ik heb een beetje schrik van het feit dat zo'n X-drive met een HD werkt (slechte ervaringen met HD's hebben daar zeker iets mee te maken ). Wie overtuigt mij, en waarvan?
    EOS 80D

Ik zou een klein kaartje en een xdrive er bij kopen, het kliene kaartje eigenlijk alleen voor de tijd dat je aan het overzetten bent naar de X-drive.

Ik gebruik nu bijna een jaar de x-drive naar volle tevredenheid, nog geen problems mee gehad.

DOei
    Leo

Comment

Originally posted by Leo_Bezemer
      Ik zou een klein kaartje en een xdrive er bij kopen, het kliene kaartje eigenlijk alleen voor de tijd dat je aan het overzetten bent naar de X-drive.
      Is idd de beste methode, want als je een MD van 1Gb wil overzetten, ben je er toch wel een tijdje zoet mee.

Een X-drive is ook ideaal voor op vakantie als je geen laptop of iets dergelijks hebt. Stel je voor dat je 2 weken op reis gaat met 2 kaartjes van 512MB
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ik heb momenteel twee kaartjes van 128MB; ik twijfel ook omdat een X-drive misschien 'overkill' is.
        EOS 80D

Comment

Ik ga mee met de 2 bovenstaande meningen. Koop nog een klein kaartje om de tijd op te vullen.
          X-drive is een prima ding. Je zegt dat je wat schrik hebt van dingen met een HD. Neem dan de X-drive Pro(kost wel 20€ duurder voor een 30gig). Daarop kan je zien welke bestanden gekopieerd zijn, zie je hoeveel vrije ruimte je nog hebt. De HD kan natuurlijk altijd stukgaan of crashen, maar deze dingen hebben hun betrouwbaarheid al bewezen denk ik.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Originally posted by Wunjo
            Stel je voor dat je 2 weken op reis gaat met 2 kaartjes van 512MB
            Been there. Done that.
            450 jpegs en afgelopen...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb wel een laptop, maar da's zo'n gezeul om mee te nemen ...
              Dan toch maar een X-drive denk ik!
              Heeft iemand overigens ervaring met het zelf inbouwen van een HD in de X-drive? (Ik stel vast dat de prijzen van laptop-HD's hier nogal hoog liggen, dus zal ik wellicht voor een model met reeds ingebouwde HD kiezen.)

Bedankt voor de adviezen!
              EOS 80D

Comment

Heb zojuist mijn X-Drive up-and-running gekregen, zelf een lege x-drive aangeschaft bij PIN, en tweedehands een schijf op de kop getikt. Schijf geformatteerd, x-drive open, stekker in schijf, schijf vastschroeven, x-drive dicht, batterij opladen en klaar is kees (of Mikekiwi of bisebear, etc.).

Ik was voor één x-drive incl. 2dehands schijf 95 euro kwijt (excl. verzendkosten)...en dat is de moeite. Je moet wat mazzel hebben met het vinden van een schijf (bij voorkeur 'n schijf met maar 1 partitie, scheelt wat gedoe), maar dan is het perfect te doen!

Weet niet of ik nu al mijn cf-cards ga houden (twijfel nog, heb zowel een 512mb als een 1GB cd), maar de x-drives (heb er twee) zijn ideaal!

Groet,
                Michael
                www.lowspark.nl

Comment

Jij hebt precies gedaan wat ik in gedachten had, Mikekiwi; ik ben nu naarstig op zoek naar een goede tweedehands HD (ik heb niet direct behoefte aan een schijf van 20GB of zo, 't is toch enkel voor foto's, en op 4GB kan je ook al veel kwijt) ...
                  Heb jij je 'lege' X-drive bij PIN besteld?
                  EOS 80D

Comment

Originally posted by mikekiwi
                    Weet niet of ik nu al mijn cf-cards ga houden (twijfel nog, heb zowel een 512mb als een 1GB cd), maar de x-drives (heb er twee) zijn ideaal!
                    Ik zou ze wel houden. Ik heb nu ook 1gig en een 512Mb is besteld met een X-drive Pro. Als je op locatie bent, en je 1gig is vol, duurt het zo een 17min(ben niet heel zeker) om deze over te zetten. In de tussen tijd kan je dan je 512Mb gebruiken, anders zit je een goed kwartier zonder Cf kaart en dus ook zonder foto's. En meestal dan wil je foto's maken van iets.
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Originally posted by huibke
                      De HD kan natuurlijk altijd stukgaan of crashen, maar deze dingen hebben hun betrouwbaarheid al bewezen denk ik.
                      Tja, ik ben toch voorstander van CF-kaartjes. Verschillende harddiskcrashes in de laatste 4 jaar (zowel prive als op het werk) hebben mijn vertrouwen in HDD serieus geschaad...

Op sommige reisbestemmingen kun je je CF-kaartjes naar CD laten schrijven, in Venetië kan dit bij
                      Marco Missiaja
                      Sestiere San Marco 4463
                      30124 VENICE

Jörg
                      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

@bisebear: ik heb twee x-drives bij PIN besteld (en 2 accu's en een 512mb kaart) en heb dus mijn verzendkosten redelijk verspreid. Ik heb nu een 20GB HD (voor 20 euro, geen geld) en ben op zoek naar een wat kleinere 10GB voor in de andere X-drive (die op vakantie meegaat als extra backup en dus beveiling voor diefstal en HD-crash). Het ligt er dus een beetje aan hoeveel foto's je maakt op vakantie en hoe groot het formaat van je foto's is. Ik heb zelf 1250 x 7.5mb(6mp RAW) = ca. 10GB nodig. Als je geen RAW schiet, dan kan je met 4 to 6 Gb al een heel eind komen.
                        Let wel op het fysieke formaat van de schijf: het moet echt een Laptop-harde schijf zijn, die niet hoger mag zijn dan 9mm (anders past hij echt niet).

@VJ: als je RAW schiet, zou ik dan bij elke 100 foto's een cd-tje moeten laten branden en als je zoals ik rondtrekt, ben je dan wel heel erg afhankelijk van de lokale fotoboer (als die er al is op een eiland als Corsica). Laat staan de kosten, in Noorwegen heb ik het wel zo gedaan en was ik 12 euro per cd kwijt. Als je dit x10 doet, heb ik mijn x-drive er al uit... Ik heb de onbetrouwbaarheid van een HD opgelost door - zoals hierboven beschreven - een 2e X-drive aan te schaffen. 't Kost even wat tijd om 2x je foto's over te zetten, maar als je dat standaard 's avonds tijdens het eten doet (dan kan ik toch geen foto's maken), gaat dat ook nog wel...
                        www.lowspark.nl

Comment

Originally posted by mikekiwi
                          @VJ: als je RAW schiet, zou ik dan bij elke 100 foto's een cd-tje moeten laten branden en als je zoals ik rondtrekt, ben je dan wel heel erg afhankelijk van de lokale fotoboer (als die er al is op een eiland als Corsica). Laat staan de kosten, in Noorwegen heb ik het wel zo gedaan en was ik 12 euro per cd kwijt. Als je dit x10 doet, heb ik mijn x-drive er al uit...
                          Klopt volledig... (ik zei ook niet dat het de meest optimale oplossing is). Maar veel vrienden van mij hebben ook een digitaal fototoestel (en bijna allemaal ook met compact-flash), dus als er eens iemand op reis gaat, worden er wat kaartjes uitgeleend...

Ik heb de onbetrouwbaarheid van een HD opgelost door - zoals hierboven beschreven - een 2e X-drive aan te schaffen. 't Kost even wat tijd om 2x je foto's over te zetten, maar als je dat standaard 's avonds tijdens het eten doet (dan kan ik toch geen foto's maken), gaat dat ook nog wel...
                          Ja, dat is inderdaad al een goede beveiliging...

Jörg
                          Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Ik zou gaan voor een Xs drive.
                            Kijk eens op www.d95.nl
                            Die heeft leuke prijzen en het is een zeer betrouwbaar adres.

Zelf heb ik 2x 256 Mb en een 20Gb drive.

Gr Motordigitaal
                            Gr Motordigitaal
                            www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

bij http://www.Top-foto.de/ staat de X Drive Pro nog goedkoper, is al het goedkoopste dat ik hem ben tegengekomen 259€ incl. BTW.
                              BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

Comment

Working...
                              X