Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1100 of nikon 3100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1100 of nikon 3100

Had de nikon geen hulpfunctie? Heeft nikon ook geen betere kitobjectieven? Alé ik dacht dat hier allemaal al eens gelezen te hebben. Voor de rest zal het wel voorkeur zijn zeker...
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

Comment

Hallo,

Ik heb ook een d3100 met de 18-105 lens. Zeer tevreden over. Wat betreft de knopjes en de menu's : je hebt een functieknop waar je (voor jou) de meest gebruikte kunt aan koppelen. Je hebt een sneltoets waar je dadelijk toegang hebt tot witbalans, iso, AF, flits, flitscorrectie en ik ben er zeker nog 2 of 3 vergeten .

Als je een toestel wil zonder veel toeters en bellen, die je misschien nooit ga gebruiken, ga voor de d3100. Je kan achteraf nog altijd bv. de 35G 1.8 bijkopen of een andere lens afhankelijk van je voorkeuren.
      Fuji x 100 f

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kris Annaert Bekijk bericht
        Kan ik bij beide toestellen een zender aansturen om een Metz flitser op afstand te bedienen of die reageert op standaard flits op de body?
        ze hebben allebei een flitsvoetje, dus kunnen allebei een trigger (bv. RF602) aansturen.

nikon vs. canon... da's de keuze, en die keuze kan je op niveau van het aan te schaffen toestel doen, de lenzen, de toptoestellen, de support, de tevredenheid van de gebruikers, het type van foto's die je wilt maken, etc...

ze zijn absoluut aan elkaar gewaagd, doch om het even welk van de twee je kiest, zal het andere merk sommige dingen beter doen...

en inderdaad, zowel canon als nikon gaan goed om met remote controle van flitsers... (heb meest problemen met sony en pentax op m'n workshops)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
          Hallo,

Ik heb ook een d3100 met de 18-105 lens. Zeer tevreden over. Wat betreft de knopjes en de menu's : je hebt een functieknop waar je (voor jou) de meest gebruikte kunt aan koppelen. Je hebt een sneltoets waar je dadelijk toegang hebt tot witbalans, iso, AF, flits, flitscorrectie en ik ben er zeker nog 2 of 3 vergeten .

Als je een toestel wil zonder veel toeters en bellen, die je misschien nooit ga gebruiken, ga voor de d3100. Je kan achteraf nog altijd bv. de 35G 1.8 bijkopen of een andere lens afhankelijk van je voorkeuren.
          Hey,

Tussen welke toestellen heb jij je keuze gemaakt?
          Wat heeft er u over de streep gehaald om voor de N3100 te gaan?

Gr,
          Kris.
          Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR f3.5-5.6G DX AF-S + Nikon 55-300mm VR f4,5-5,6G ED AF-S DX + SB-700

Comment

Ik ben Nikon-gebruiker, dus kan alleen oordelen over Nikon-apparatuur (niet vertrouwd met Canon)

Zelf heb ik de D90, voor mijn dochter heb ik de D3100 gekocht.
            Voordeel D90: AF-motor (dus meer lenzen die compatibel zijn), extra schermpje bovenaan en nog een aantal extra's zoals CLS-flitssysteem, bracketing, ...
            Voordeel D3100: nieuwer, dus betere beeldkwaliteit (sensoren worden elk jaar beter), minder steile leercurve.

Mijn advies zou zijn: starten met D3100 en een goede kitlens (bv 18-105), veel oefenen en gaandeweg leren wat je persoonlijke stijl is, daarna investeren in goed glas.
            Niet twijfelen, met de feestdagen is het nu het moment !
            Nikon Df

Comment

Kris,

Ik heb van 2002 tot in juli van dit jaar gewerkt met bridge-toestellen van verschillende merken (Olympus, Canon en Fuji). Ik was wel tevreden over de resultaten maar zag dat er toch iets mankeerde (vroeger analoge SLR gehad), maar was het gesleur aan lenzen beu.

In juli is mijn Fuji S100 gevallen zodat ik op zoek moest naar een nieuw toestel. Ik had al een tijdje de "levensweg" van de Pentax K-x en K-r gevolgd, maar bij het verschijnen van de D3100 was ik eigenlijk verkocht.

Heb dan op enkele forums de mening gevraagd van de leden en telkens werd de suggestie gegeven om toch een D90 aan te schaffen of de D5100.

Ben dan gaan vergelijken, wat ik nodig had (of gebruikte) en ook een beetje naar de prijs gekeken en zo bij de D3100 gekomen. Al die toeters en bellen op de D90 heb ik persoonlijk niet nodig, wat niet wil zeggen dat ik niet echt getwijfeld heb, en de 5100 ging boven mijn budget (moet mijns inziens een hobby blijven).

Momenteel heb ik reeds een 1500 foto's genomen en ben zeer tevreden, zeker in vergelijking met mijn vorige toestellen. De 18-105 voldoet zeker aan mijn verwachtingen, maar ik ben zinnens er toch de 35G 1.8 bij aan te schaffen voor binnenhuis en situaties waar niet geflitst mag worden.

Er wordt dikwijls aangehaald dat je dikwijls in de menu-structuur moet duiken om een instelling te veranderen, maar in feite heb je een toets die je direct toegang geeft tot de meeste (volgens mij) instellingen die aangepast moeten worden. Inderdaad je moet wel met de pijltjes een selectie maken, op Ok drukken, de aanpassing doen en opnieuw op Ok drukken en op de toets drukken om deze functie af te sluiten.

In het begin is het even wennen (oefenen), maar nu lukt dat al aardig snel. Ik wil hier niets afdoen aan bv; de D90, waar je met de draaiwieltjes iets sneller een wijziging kan doen.

Ik neem foto's voor de hobby, en als ik er eentje mis door dat ik iets trager mijn toestel kan aanpassen aan een bepaalde situatie, wel ja dan is dat zo. Ik ben geen pro die zijn brood er mee moet verdienen.

Veel succes met je zoektocht.

J.
              Fuji x 100 f

Comment

Working...
              X