Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive snelheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• X-drive snelheid

Hallo allemaal,

Een eenvoudig vraagje vermoed ik.

Hoe lang duurt het om een 256 Mb SD kaartje volledig te kopieren naar een X-drive.
    Wordt deze snelheid voornamelijk bepaald door de harde schijf die erin zit of door het kaartje ?

Groetjes Pietje555

zal zoiezo afhangen hoe snel de hdd is die in de x-drive zit , en welk geheugen medium je wil kopieren
    Canon 10D | 28mm f/2.8 | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 70-200 L f/2.8 USM | 35-350 L f/3.5-5.6 USM |
    Sigma 17-35 EX f/2.8-3.5 | 24-70 F/2.8 EX DG Macro

Comment

dag Piet,

Ik heb tijdens de spottersdag op kleine brogel lukathi zijne xdrive mogen lenen en toen duurde het 20 minuten eer mijne microdrive (1 gb) overgeladen was, ik denk dus dat die 256mb een 5 minuten zal duren.

Comment

Hallo Alweer,

Alvast bedankt wesley en djurre.
        Kan er iemand met een X-drive 2 even een test doen met een 256 Mb SD kaart ?
        Ik hoef het niet op de seconde te weten.
        Maar als het echt 5 minuten gaat duren om te transfereren dan vind ik dit heel langzaam.
        Ik ga zelf de test eens doen met een USB 2.0 reader naar de PC.(begin volgend jaar)
        Via USB1 vanuit de coolpix 3700 duurt het +/- 6 minuten.

Groetjes en op voorhand bedankt
        Pietje555

Comment

Ik heb een x-drive 2 en 512 Mb kost ongeveer 2 minuten.

Comment

Hallo Surfer,

Welk kaartje was het ?
            Welke Harde schijf ?
            Het ging alleszins lekker snel.
            Heb de test ook nog gedaan met een interne card-reader in de laatste Aldi PC en daar duurde het 4'37'' voor 256 Mb.
            Nu weet ik alleen niet welke connectie er inwendig zit in die PC.

Alleszins bedankt voor het meten.

Groetjes Pietje555

Comment

je kan mss wel usb 2.0 hebben, maar je kaartje haalt nooit die snelheid van usb 2.0

Comment

Hallo Crexis,

Vandaar ook mijn vraag welk kaartje Surfer gebruikte en welke HD.
                De Panasonic SD die ik heb haalt 10 M bit of Byte/s ? (nog eens een faktor 8) verschil als het Bytes zijn dan moet 256 Mb in theorie mogelijk zijn in +/- 30 Sec en kan de 512 Mb op maximum snelheid in ongeveer 1 minuut.

Waar zit dan de traagheid van de cardreader in de Aldi PC ?

Nog een misschien interessante test, hoe lang duurt de transfer van de X-drive naar de PC ?

Groetjes Pietje555

Comment

Volgens de technische eigenschappen kan de XS-Crive II een downloadsnelheid behalen van 480Mbps.

Maar de geheugenkaart zal de snelheid bepalen, afhankelijk welk type het is, en wat de upload snelheid is van die kaart.
                  Visit my website

Comment

Ik gebruik 48x noname 512 mb kaartjes en een fujitsu 60 Gb 5400 toeren type MHT2060AT (let op meeste 2,5" schijven zijn 4200).

http://www.hardeschijven.com/prodmem.odb?artcod=40668

De snelheid van het kopieren van X-drive II naar PC is afhankelijk van met name de USB poort of deze versie 1.1 of 2.0 is.

Comment

Hallo Surfer,

Kan je eens meten via USB 2.0
                      Enig idee welke transfersnelheid dat kaartje theoretisch haalt ?
                      Is het een CF kaartje ?

De site met de harde schijven ziet er ook leuk uit.
                      De X-drive zelf hebben ze niet ?

Groetjes Pietje555

Comment

De X-drive heb ik bij PIN gekocht ( http://www.powerinnumbers.com.au ).

Theoretisch heeft een 48x CF kaartje een snelheid van 48 x 150 kb/s = ca. 7,2 mb/s, maar dat haalt geen enkele CF kaart. Bij schrijven op de kaart al helemaal niet (kijk eens voor info op http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ )
                        Ik heb hier enkel een PC met USB 1.1 dus kan je helaas niet helpen met cijfers over USB 2.0.

Comment

Ik heb net de test gedaan met 513 MB aan gegevens.
                          Mijn configuratie bestaat uit :

AMD Athlon 800 met 512 MB RAM (draait onder W2K)
                          X-drive II 40 GB (USB 2)
                          Magicstor 2.2 GB microdrive

Om alle data (513 MB) van de microdrive naar de interne harde schijf van de X-drive over te pompen had ik 6 minuutjes nodig.
                          Om diezelfde hoeveelheid data dan van de X-drive naar de harde schijf van mijn computer te transfereren had ik eveneens 6 minuten nodig.
                          Rechtsreeks data overbrengen van Microdrive naar computer koste me net iets meer tijd. 8 minuten namelijk.
                          Op het moment van de testen as ik wel de baterij van mijn X-drive aan het opladen. Ik heb geen idee of dit invloed heeft op de testresultaten. Morgen probeer ik het nogmaals en dan ga ik ook eens kijken welke resultaten ik haal met mijn CF kaartje.

Mvg,

Karlito
                          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

de snelheid van het copiëren van de data van een geheugenkaartje naar de X-drive is onafhankelijk van 't feit of 't USB 1.1 of 2.0 is (dat slaat immers op de verbinding tss X-drive en pc)
                            'k weet wel niet of de X-drive II vlugger copieert dan de gewone X-drive
                            't duurt wel geen 5 minuten om een 256MB CF te copiëren (X-driveII)
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                            X