Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leidraad (boek) voor "den beginner"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leidraad (boek) voor "den beginner"

Gegroet, beste forumleden,

Het zit zo : Ik ben zot van mooie foto's. Al het fraais hier op Showcase, de website's van heel wat fotografen onder jullie, gewoon om de vingers van af te lekken

Je bent jong, nauw ja (42, ), en natuurlijk wil je dat dan ook zelf kunnen!

Voorwaarde is wel dat je over een toestelleke beschikt, het mooie van de "dingen" ziet, en natuurlijk weet hoe het vast te leggen op het al dan niet meegeleverde SF kaartje.

Eerste voorwaarde, ok!
    Tweede voorwaarde, m.i. voor 200% ok, ik zie zo veel leuke situatie's
    Derde voorwaarde, NIET ok, de know-how ontbreekt me !!!

Hier knelt het lederen schoentje dus. Ik beschik niet (nog niet) over de nodige basiskennis van de fotografie, m.a.w. de techniek dus.
    Begrippen zoals daar zijn Witbalans, sluitertijd, diafragma enz. enz..
    klinken mij wel bekend in de oren (schuld van dit forum uiteraard), maar de betekenis ervan ontgaat me wel...

Vandaar mijn vraag : kunnen, willen jullie mij mij een boek aanraden, liefst in het Nederlands en met een begrijpelijke grammatica? Een boekje dus, waarin wordt uitgelegd hoe te gaan alvorens te lopen!

Hé hé, een hele uitleg voor een simpele vraag, hopelijk ook met een simpel antwoord

Alvast bedankt,
    Jan
    Groetjes, Jan
    BD0280BE

Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

Digitale fotografie - Erik Mansvelders.

Zie ook: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=35034
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Bedankt voor de reply Wunjo, maar is het voorgestelde boek van E.Mansvelders echt basic, of meer iets voor de gevorderde?

Jan
      Groetjes, Jan
      BD0280BE

Comment

Voor beide jbowie, en het is in het Nederlands

Als je dat boek uithebt en toepast, ben je echt al bij de gevorderden

Comment

Vooruit, waar wacht ik nog op, kopen dat boek, en wel meteen
          Groetjes, Jan
          BD0280BE

Comment

Dag Jan,

En zoals ge ook in bovenstaande topic kunt lezen ben IK zeer tevreden van de boeken van michael Freeman, in de bib en in de standaard vindt je zeker een paar uitgaven van hem. In het begin krijg je de uitleg van al de technische dingen, zowel de basis als de super technische termen ( chromatic aberation e.d.).
            Daarna zijn er tientallen hoofdstukken over dé verschillende onderwerpen ( portret, landschap, nacht, sport...), met telkens 2 tot 3 bladzijden uitleg over hoe het onderwerp te benaderen en waarop te letten.
            Ik heb tot nu toe alleen maar boeken gelezen over fotografie in het algemeen maar hij heeft ook een boek over digitale fotografie, hierin zal dan ook wel de digitale workflow uitgelegd worden.

Groeten

Comment

Bedankt Wesley, ik zal ook Michael Freeman een kans geven
              Groetjes, Jan
              BD0280BE

Comment

Working...
              X