Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet herkennen CF kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• niet herkennen CF kaart

Hallo iedereen.
    Ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben,maar ik probeer het toch.
    Heb Ipaq 3970 met extra batterij waar ook een CF kaart in kan.Ik had reeds een kaart van 128 Mb welke ik gebruikte in mijn dig.fototoestel en die kaart kon ik zonder pr obleem lezen in mijn Ipaq.Nu heb ik een kaart van 256 Mb bijgekocht (merk Twinmos) in fototoestel geen probleem maar in Ipaq krijg ik steeds een scherm met "Unrecognised Card".
    Hij vind de kaart dus niet.
    Ik heb de kaart al geformateerd in fototoestel (Canon S50) en ook al op PC via cardreader.
    Wat doe ik mis....

Originally posted by kawe
    Hallo iedereen.
    Ik weet niet of ik hier aan het goede adres ben,maar ik probeer het toch.
    Heb Ipaq 3970 met extra batterij waar ook een CF kaart in kan.Ik had reeds een kaart van 128 Mb welke ik gebruikte in mijn dig.fototoestel en die kaart kon ik zonder pr obleem lezen in mijn Ipaq.Nu heb ik een kaart van 256 Mb bijgekocht (merk Twinmos) in fototoestel geen probleem maar in Ipaq krijg ik steeds een scherm met "Unrecognised Card".
    Hij vind de kaart dus niet.
    Ik heb de kaart al geformateerd in fototoestel (Canon S50) en ook al op PC via cardreader.
    Wat doe ik mis....
    Ik heb hetzelfde gehad in mijn vorige ipaq met cf/bt sleeve. Niks aan te doen, sommige kaarten werken gewoon niet in de ipaq. In mijn geval ging het om een Ridata (mijn eerste en laatste). Toen heb ik ook beslist om niet meer met de allergoedkoopste cf kaarten te werken, en ben overgestapt naar Toshibas. sindsdien geen enkel probleem meer.
    Er zou iets zijn met een licentie die betaald dient te worden door de cf kaart producent, om 100% compatibel te zijn met de cf-norm, die dan weer voor de ipaq noodzakelijk is.

Kijk op www.sdkaart.be, daar vind je prima cf kaarten aan goede prijzen, winkel zit in Keerbergen.
    Suc6
    Rudy

Comment

Kan kloppen.Ga straks eens een andere proberen in winkel.Het vreemde is dat mijn Canon geen problemen geeft,want hier is al verschillende keren te lezen geweest dat men voor Canon (zeker S reeks) die vlugge kaarten van Toshiba moet nemen. Heb momenteel 128 Mb van Toshiba (Green kart MA ) bij Otto staat er dat die niet zouden werken in S50 maar heb nog niets ondervonden (hopelijk blijft het zo)

Comment

Originally posted by kawe
        Kan kloppen.Ga straks eens een andere proberen in winkel.Het vreemde is dat mijn Canon geen problemen geeft,want hier is al verschillende keren te lezen geweest dat men voor Canon (zeker S reeks) die vlugge kaarten van Toshiba moet nemen. Heb momenteel 128 Mb van Toshiba (Green kart MA ) bij Otto staat er dat die niet zouden werken in S50 maar heb nog niets ondervonden (hopelijk blijft het zo)
        Je Canon geeft uiteraard geen problemen aangaande dat protocol, omdat de Canon camera dat niet chekct. De Ipaq doet dat wel.
        Welke kaarten door andere redenen niet zouden werken in bepaalde reeksen kan Otto beter inschatten. Maar ook hij loopt soms wel tegen "onregelmatigheden"

Comment

Working...
        X