Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d800/d4/d4x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: d800/d4/d4x

Bestel er voor mij maar één
    Dit is voor mij prima

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
      Bestel er voor mij maar één
      Dit is voor mij prima

Johan
      Geduld hé Johan Alhoewel, ik zit ook wel te wachten nu en op internet wordt er niet veel vrijgegeven over wanneer en of er sowieso een d400 gaat komen. Wel zijn blijkbaar alle "kenners" het erovereens dat het gat tussen de D7000 en de D800 te groot is en dat er wel iets zal moeten komen om dit op te vullen. Ben benieuwd!
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
        Het blijft me verbazen dat nu nog altijd mensen cropfactor blijkbaar gelijk stellen aan zoomfactor .
        Het beeld op de sensor blijft even groot hoor, ongeacht hoe groot de sensor is.

Als je het beeld 'cropt' (dat is wat een cropsensor doet) uit een foto van een D800 rekening houdend met de cropfactor van de D300 (1.5), houd je 14,4 mpix over (36 / (1.5 x 1.5)).
        Dat is meer dan je nu hebt op een D300.
        hmmmm 36/2.25 = 16Mp geen 14,4Mp
        en om precies te zijn....

36,3mp (D800) / 864 mm²(FF) * 370,5mm² (crop) = 15,6Mp . . .
        In vergelijking een D7000 heeft dus 16,2Mp op FF komt zou dit neer komen op 16,2 *2.332 = 37,8 Mp.
        Maw de ruis van de D800 zou zeker onder die van de D7000 moeten liggen
        Mijn D300 geeft op FF ongeveer 12,3 * 2.332 = 28,7 Mp.

Als je ziet dat de Iso prestaties van een D7000 au par liggen of misschien een 1/2stop beter doen dan de D300 ziet het er wel goed uit voor de D800.
        Ik verwacht dat men tov een D300 1- 1.5 stop winst mag rekenen. Dit zonder de extra Mp in rekening te nemen die op zich ook wel een stopje winst zullen maken als je ze downsized. Maar voor te downsizen koop je natuurlijk geen D800 .
        Ik heb hier zelf al een test in elkaar geknutseld voor hoge iso bij laag licht en zodra de d800 arriveert zal ik de resultaten hier wel posten.
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

Uitgebreide preview van D4: HIER
          Danny's Photosite

Comment

D4 en route to dealers to europe
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

hmm wie gaat er dees week nog zijn nief speelgoed mogen gaan ophalen???
              nikon stuff

Comment

Ik ben gisteren gaan luisteren bij Art & Craft. Die gaat amper 1 toestel binnen krijgen vandaag.
                Ik sta 3de op hun lijst. Laat ons allen hopen dat die andere 2 snel volgen
                Maar de man achter de balie had er niet veel hoop op

In Australië was er gisteren dit al opgedoken : http://syd-low.com/2012/03/nikon-d4-arrives/
                SHARPimages.be

Comment

Nikon D4 users manual:
                  Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoH Bekijk bericht
                    'k Zit al aan den helft nu nog de camera binnenkrijgen hahah
                    SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
                      'k Zit al aan den helft nu nog de camera binnenkrijgen hahah
                      Troost u met de kracht van de onthouding
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Alle D4's worden momenteel geleverd met een Sony XQD Card Reader en 16Gb XQD Kaart!
                        er zijn er al heel wat geleverd de laatste 2 dagen (ik volg het zowat op twitter) maar nog altijd niet mijn D4
                        Ik heb Art & Craft voor wat meer uitleg gevraagd, maar die weten ook niks meer
                        SHARPimages.be

Comment

hier is de eerste deze morgend de deur uitgegaan aan een gelukkige prof.
                          Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sp4 Bekijk bericht
                            hier is de eerste deze morgend de deur uitgegaan aan een gelukkige prof.
                            maak me niet jaloers hé
                            SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
                              Alle D4's worden momenteel geleverd met een Sony XQD Card Reader en 16Gb XQD Kaart!
                              er zijn er al heel wat geleverd de laatste 2 dagen (ik volg het zowat op twitter) maar nog altijd niet mijn D4
                              Ik heb Art & Craft voor wat meer uitleg gevraagd, maar die weten ook niks meer
                              Bij Foto Coudenys hebben ze er deze morgen ook binnengekregen, maar ze waren al de deur uit (aan mensen die gereserveerd hebben) vooraleer ik de D4 eens van dicht kon bekijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
                                Bij Foto Coudenys hebben ze er deze morgen ook binnengekregen, maar ze waren al de deur uit (aan mensen die gereserveerd hebben) vooraleer ik de D4 eens van dicht kon bekijken...
                                Inderdaad, daarnet heeft Art & Craft een foto op hun facebook gezet van de eerste D4 die ook net de deur uit is. Bij mij is hij al gereserveerd van 7/01/2012 ofzo
                                SHARPimages.be

Comment

Working...
                                X