Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d800/d4/d4x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: d800/d4/d4x

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Volgens de specificaties werkt de AF net zoals de D4 aan het hele donkere -2EV

Edit DPR:
    Daar kan ik dus iets niet goed volgen. De lichtmeting gaat van 0 tot 20 EV, maar de autofocus gaat van -2 tot 19 EV. Dus bij -2 EV werkt de autofocus nog steeds naar behoren, maar hoe zit het dan met de lichtmeting ?

Dat gezegd zijnde, 36 MP ...Wow!
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Veel kommentatoren menen dat mettertijd wel een kleinere/goedkopere D4 op de markt zal komen, maar momenteel heeft Nikon er geen enkele baat bij dit te doen, gezien hun produktie-capaciteit nu al niet kan volgen.
      Nikon Df

Comment

36MP Als je daar RAW mee gaan schieten heb je gelijk een batterij nieuwe geheugenkaartjes nodig, en die zijn ook prijzig tegenwoordig!
        Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Een punt van kritiek geven is toch niet hetzelfde als malcontent zijn? Een 16MP FF had wellicht nog betere prestaties geleverd, maar dan zou Nikon zichzelf opnieuw in eigen voet schieten vrees ik. Wat Nikon met de D700 gedaan heeft was schitterend voor de consument maar niet zo heel geweldig voor Nikon zelf
          heel wat Nikon gebruikers zaten jaren terug eigenlijk te wachten op een d700x, een toestel met een sensor gelijk aan deze van de d3x (24mp). Resolutie van 12mp en ook 16mp is te laag op mooie detail weergave te verkrijgen.
          Voor sport en journalisme is dit niet nodig, daar primeren andere factoren dan beeldkwaliteit, Nikon biedt met de d800 een groot deel van zijn FF gebruikers uiteindelijk datgene waar ze recht op hebben, en toestel met waarschijnlijk uitmuntende beeldkwaliteit, en dit voor een zeer aanvaardbare prijs.
          Ik denk dat als je de juiste lens op dit toestel plaatst je de meeste 40mp MF (10000€ en meer) toestellen gaat evenaren, en op hogere ISO het nakijken gaat geven, alsook wat bruikbaarheid betreft.
          Volgens mij een heel knap toestel :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            heel wat Nikon gebruikers zaten jaren terug eigenlijk te wachten op een d700x, een toestel met een sensor gelijk aan deze van de d3x (24mp). Resolutie van 12mp en ook 16mp is te laag op mooie detail weergave te verkrijgen.
            Voor sport en journalisme is dit niet nodig, daar primeren andere factoren dan beeldkwaliteit, Nikon biedt met de d800 een groot deel van zijn FF gebruikers uiteindelijk datgene waar ze recht op hebben, en toestel met waarschijnlijk uitmuntende beeldkwaliteit, en dit voor een zeer aanvaardbare prijs.
            Ik denk dat als je de juiste lens op dit toestel plaatst je de meeste 40mp MF (10000€ en meer) toestellen gaat evenaren, en op hogere ISO het nakijken gaat geven, alsook wat bruikbaarheid betreft.
            En da's volgens mij nog niet alles. Volgens mij is met de komst van dit toestel de reden om voor een crop camera te kiezen ook minder groot geworden. Pixels op overschot en een DX mode. Ik kan mis zijn maar zo voelt het bij mij toch aan.

36mp zijn wel ferme files om mee te werken denk ik en wat ik me ook afvraag is hoe de lenzen presteren op een 36mp camera maar dat zullen we de komende weken en maanden wel zien.
            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
              En da's volgens mij nog niet alles. Volgens mij is met de komst van dit toestel de reden om voor een crop camera te kiezen ook minder groot geworden. Pixels op overschot en een DX mode. Ik kan mis zijn maar zo voelt het bij mij toch aan.

36mp zijn wel ferme files om mee te werken denk ik en wat ik me ook afvraag is hoe de lenzen presteren op een 36mp camera maar dat zullen we de komende weken en maanden wel zien.
              Niet te vlug van stapel lopen he
              Denk niet dat iedereen zin heeft om 3000€ op te hoesten ipv 1000€ voor een crop

Desalnietemin ziet het er een dijk van een toestel uit !
              mmmmmmmmm
              COME 2 DADDY ! ! !
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

Comment

Van een bescheiden 12 Mp naar 36 Mp ! Voor grote afdrukken ( 1 X 1,5 meter of groter ) zal dat wel prima zijn en om (flink) te croppen ook , maar of je die echt nodig hebt ? Wat een bestanden bij bewerking zullen dat worden !? Nou ja , de pocket cameraatjes gaan ook reeds naar 16 en 18 MP ! Waar dat dat goed voor is mag Joost weten . Nikon heeft hier duidelijk zijn commerciële les uit het verleden (D40 !) onthouden en n d concurrentie gekeken (Sony A77 ).
                Thierry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Dat we dit nog mogen meemaken bij een toestel niet van dat bekende merk.....en met een OVF....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Moet ik nu mijn Nikon D3S verkopen en de D800 aanschaffen????
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Neen, je mag me gerust je D3S geven hoor. Verkopen hoef je niet.
                      Wie de D800 wil zien kan nu vrijdag terecht bij www.pch.be te Brussel.
                      Ik zal er ook zijn. Ben niet in het toestel geïnteresseert als koper maar wel als kijker en de Cmoskes worden gratis gecleaned ...
                      Ook de D4 is er te zien ...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Neen.

D3s verkopen en D4 + D800 kopen

Comment

Waar blijft de D400

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                            Waar blijft de D400

Johan
                            Dat wil ik ook wel weten en aub GEEN 36MP want dat betekent niet alleen nieuw fototoestel maar ook:

-grotere geheugenkaarten
                            -nieuwe PC en laptop die met zulke bestanden op een nog aanvaardbaar snelle manier overweg kunnen
                            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                            Flickr - JAlbum

Comment

jep op 1gig net 12 foto's

100mb per file is niet raar!

openen in photosoep effe aanpassen en hopla 500mb laat staan bij blends, pano's, ...
                              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                                Waar blijft de D400

Johan
                                Alleen de fullframe Nikons worden in de dure Japanse fabrieken gemaakt. Al de andere in Thailand en daar ligt de productie volledig plat wegens overstromingen, enkele maanden geleden. Ze zijn bezig nieuwe productielijnen aan het opstarten. Ik denk niet dat Nikon nu een D400 wil aankondigen waarvan ze de productie niet kunnen testen, laat staan opstarten. Waarschijnlijk bestaan er al D400 prototypes maar beeld je in dat ze die nu voorstellen en daarna (wanneer?) stellen ze een productieprobleem vast waardoor de eerste leveringen op een nog onzekere datum plaats vinden. Wat zou de reactie dan zijn? En op die manier laten ze de concurrentie te vlug in hun kaarten kijken en krijgen die te veel tijd om te vlug een antwoord te bieden.

Comment

Working...
                                X