Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cardreader CF2: firewire, USB 2 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cardreader CF2: firewire, USB 2 ?

Ik ben op zoek naar een nieuwe cardreader. Mijn "oude" kan enkel CF 1 kaartjes lezen. Nu heb ik een microdrive gekocht, dus moet ik nu ook een nieuwe cardreader kopen die CF2 aankan.
    Hebben jullie tips? Is firewire al beschikbaar en betaalbaar? Hoe verhouden de snelheden zich? Wat is een goed merk en hoeveel zou het moeten kosten?
    Het is niet mijn bedoeling de supersnelste oplossing te vinden, maar downloaden via de camera ging me gisteren toch een beetje te traag.
    Alle tips zijn welkom!
    Danke
    Jan
    mijn fotosite

Hallo,

Een goede kaartlezer die verschillende formaten aankan op USB2 kost ongeveer €40. Aanbieders genoeg, ga maar de verschillende webwinkels na.
    Met Firewire aansluiting bestaat ook: zie http://www.sandisk.com/consumer/fire.asp
    Saluti,

Pascal

Comment

Hallo Jan,

een maandje geleden heb ik een SanDisk ImageMate CF gekocht (USB II) en het werkt best wel snel. Kost meen ik zo'n 30 Euro (in NL). Mijn kaartjes gaan tot 512 Mb maar wil binnenkort ook een MicroDrive aanschaffen.

Volgens mij bestaan er ook cardreaders om in te bouwen (ik denk USB II) maar dit is niet handig als je op verschillende PC's werkt.

Weet niet of ze ook een firewire uitvoering hebben maar dat kan je zo nakijken op hun site.

Andrew

Comment

Originally posted by JanVG
        Ik ben op zoek naar een nieuwe cardreader. Mijn "oude" kan enkel CF 1 kaartjes lezen. Nu heb ik een microdrive gekocht, dus moet ik nu ook een nieuwe cardreader kopen die CF2 aankan.
        Hebben jullie tips? Is firewire al beschikbaar en betaalbaar? Hoe verhouden de snelheden zich? Wat is een goed merk en hoeveel zou het moeten kosten?
        Het is niet mijn bedoeling de supersnelste oplossing te vinden, maar downloaden via de camera ging me gisteren toch een beetje te traag.
        Alle tips zijn welkom!
        Danke
        Jan
        Sandisk USB 2.0 reader voor CF I en II en IBM kost maar 25 euro, FiWi is wel wat sneller maar kost 3x zoveel.
        John

Comment

Ik heb er zelfs nog een liggen die je mag hebben voor 23€. reader/writer pocketversie en USB 2.0 CF I/II en MD. Kan in de fototas en aansluiten rechtstreeks op usb of gebruik maken van bijgeleverde usb kabel. (is nog nieuw! en dus ongebruikt).

Oli.

Comment

Ik heb een firewire al meer dan één jaar... Werkt prima is supersnel en goed.... maar is duur.

Comment

Working...
            X