Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onscherpte

hi,
    ik doe al een tijdje gewoon aan fotografie,je weet wel,alles en nog wat.
    ik heb een canon eos 350 waar ik haarscherpe fotos mee maakte.
    doch hebben mijn gezinsleden voor mij een canon EOS 5 MARK 2 aangekocht.
    doch zie ik dat er onscherpe fotos bij zijn.
    daar mijn zicht een beetje slechter is en ik het toestel eigenlijk nog moet leren kennen, staat het toestel op AF,zowel de lens en stabilizer op aan.
    weet iemand hoe dit komt en wat de oplossing is voor dit.
    wat doe ik desnoods verkeerd.
    hartelijk dank.
    groetjes

Re: onscherpte

Natuurlijk zijn niet alle foto's haarscherp.
    Beweging van het onderwerp, beweging van jezelf bij het schieten etc.
    Is toch logisch? Een goede camera wil niet zeggen dat je altijd goede foto's hebt..

Of begrijp ik de vraag nu helemaal verkeerd?
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Toon eens een voorbeeld.

Comment

hi willem,
        nee hoor,ik moest inderdaad snel zijn en misschien was ik ietje in beweging geweest,het waren moeilijke situaties .
        ik moest snel reageren op een traag bewegend voorwerp,maar je kent dat,veel toeschouwers etc.
        dus daar zal het probleem wel liggen denk.
        tuurlijk is het ook een beetje aanpassen met dit nieuwe toestel.
        doch bedankt om je tegenberichtje.
        groetjes

Comment

Allereerst leuke familie...een 5D mkII kado

Daarnaast...hoe bekijk je de foto's? Een 5D heeft natuurlijk een veeeeel hogere resolutie, waardoor een beeld op 100% minder scherp kan lijken, terwijl hij dat niet is.

Daarnaast kun je er eigenlijk enkel iets van zeggen met een voorbeeldfoto met Exif gegevens erbij
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Hou er ook rekening mee dat 35mm "full frame" toestellen een kleinere dieptescherpte hebben dan toestellen met kleinere sensors.

Comment

[Mod-LesC]@TS: Als je op de verkeerde plaats post, en iemand maakt je daarop attent, is het NIET de bedoeling dat je opnieuw post. Dat heet crossposting.
              Je vraagt gewoon aan de Moderator (via het "kwalijk bericht" systeem, nl. het uitroepteken rechts boven je post) om je draad te verplaatsen. Omdat je andere "Onscherpte" post voor de rest geen nuttige informatie bevatte, heb ik die alvast verwijderd.[/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
              X