Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog 5DmkII kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nu nog 5DmkII kopen

    Ik zit al een tijdje te overwegen over te stappen op FF. Momenteel heb ik een 7D met 24-105 maar moet teveel wisselen naar mijn 10-22 lens. Is het verstandig om nu nog een 5dmkII te kopen? Staat momenteel in promotie. Wanneer zou de 5dmkIII uitkomen?
    Ik verwacht dat de mkIII alle voordelen van de 7D zal hebben maar dan in FF.

    In principe heb ik geduld, in de winter neem ik toch bijna geen foto's maar zal de meerkost van de mkIII tov de mkII het wel waard zijn?

    de 7D zou ik dan houden voor mijn 100-400mm lens, of zijn 2 body's iets te decadent?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Nu nog 5DmkII kopen

    Denk dat niemand nog iets zinnigs kan zeggen over een eventuele meerwaarde van een MKIII? Volgens mij kun je je aan de 5D mkII geen miskoop doen...

    En twee body's decadent? Absoluut niet..!
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Nu nog 5DmkII kopen

      Ik ben ook van plan over te stappen naar FF ( de 5D natuurlijk ). Maar ik had zeker niet gedacht aan de mkIII, ik denk niet dat deze zo snel zou uitkomen hoor.

      Mag ik eventueel weten waar deze 5D mkII in promotie staat?

      Voordat je kan overwegen om te gaan naar de mkIII zou ik eerst eens kijken wat de specs zullen worden van dit toestelletje, het is wat moeilijk om nu al een oordeel te geven.

      Mvg,
      Oli
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nu nog 5DmkII kopen

        Het duurt volgens mij wel nog even vooraleer er een 5D MK3 zal komen..
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

        Comment


        • #5
          Re: Nu nog 5DmkII kopen

          ben ook aan het uitkijken naar een 5DII

          vraag me af of er hier net als in de vs of aus ook een cashback zal op komen ?

          Comment


          • #6
            Re: Nu nog 5DmkII kopen

            Momenteel heb ik een 7D met 24-105 maar moet teveel wisselen naar mijn 10-22 lens
            Ik heb daarvoor een simpele EF-S 18-55 IS kitlens bijgekocht, resolutie nog steeds voldoende op de 7D (zoals meerdere testen hebben bevestigd), maar je kan ook een 17-55 2.8 nemen natuurlijk

            Ik zou een 5D enkel kopen wanneer je niet tevreden bent van de resolutie en ruisgedrag van je 7D (voor mij is hij OK), niet om persé meer groothoek te hebben

            Er zijn trouwens meer groothoeken en UWA's voor cropcamera's - je hebt zelf al een goede - dit formaat heeft niet alleen aan de telekant z'n voordelen

            Er is niets decadends aan 2 cameras, maar het mogen ook 2 crops zijn

            Comment


            • #7
              Re: Nu nog 5DmkII kopen

              Over de MkIII is nog niet veel geweten en daarom denk ik dat die nog niet voor de nabije toekomst is.

              Een MkII zal ook nooit een slechte zaak zijn, maar als je kan wachten ....

              Ik ben zeer tevreden over mijn toestel en ondervind geen problemen ....

              (er wordt soms wel anders beweerd hier op BD)

              Grts Peter
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: Nu nog 5DmkII kopen

                Twee body's is voor mij geen probleem daar loop ik bijna altijd mee rond een 350D , 7D en dan het glas 24/105 en 100/400 het is wel wat gewicht maar is toch te doen .Je krijgt wel veel verwonderde blikken als ze je zien lopen met die camera's .

                Comment


                • #9
                  Re: Nu nog 5DmkII kopen

                  en als dan de 5D3 er is, zou je dan niet beter wachten op een 5D4

                  over de 5D3 is nog NIKS geweten buiten dat het een fullframe is
                  Dus koop gewoon die 5D2 want het is een geweldige camera (die er bij mij ook nog komt dit jaar).
                  Als het voor jouw financieel haalbaar is & je ziet er het nut van in, kan je de 7D houden.

                  De 5D2 en een 7D vullen elkaar ook netjes aan.
                  Als ik een 5D2 koop, blijft de 1D2 ook vast en zeker in de tas zitten omdat het een geweldig duo vormt.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nu nog 5DmkII kopen

                    5Dmk2 is zeker supertoestel, en zal dit nog 1,5 a 2 jaar zijn. Dan pas komt er wellicht een mk3 versie uit. En dan nog... 21mpix + HD movie quality is nu niet direct iets waarvan je zegt "'t is nogal magertjes"....

                    Dus gewoon kopen en 2 jaar uitermate genieten!
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nu nog 5DmkII kopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Twee body's is voor mij geen probleem daar loop ik bijna altijd mee rond een 350D , 7D en dan het glas 24/105 en 100/400 het is wel wat gewicht maar is toch te doen .Je krijgt wel veel verwonderde blikken als ze je zien lopen met die camera's .
                      Moet je eens met een 5dII+grip+24-105 en een 1dIV+70-200 2.8 IS rondlopen ... dat is serieus zwaar zenne ... maar iedereen laat je wel door, ze denken allemaal dat je pro bent

                      Ik zou zeker niet aarzelen om nu nog een 5dII te kopen ... elke camera zal wel eens vervangen worden door een opvolger ... maar dan kan je blijven wachten

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nu nog 5DmkII kopen

                        ik zit nog steeds te zeulen met 2x 5D mark I's dus ik denk dat de II niet te min gaat zijn
                        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nu nog 5DmkII kopen

                          Natuurlijk kan je nog een mkII kopen, is nu trouwens 6 tot 700 euro goedkoper dan bij de lancering. Deze blijft nog jaren een dijk van een toestel en met je 24 - 105 heb je een zeer fijn bereik. Met de 7D erbij heb je dan toch een pracht set up, met de " best of both worlds ".

                          Groet
                          Marc
                          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nu nog 5DmkII kopen

                            De de Canon 5D Mark II een bijzonder goed toestel is, staat ondertussen als een paal boven water. In het tijdschrift Foto-Video krijgt dit toestel een 100 als beeldkwaliteit. Geen enkel ander toestel haalt zulke score. De snelheid krijgt "maar" een 79. Maar wat is snelheid hé. Is m.i. alleen belangrijk bij F1 of luchtvaartshows. En wat hier sommige beweren over slechtwerkende AF ...Een (semi)professioneel toestel vraagt natuurlijk voldoende theorethische kennis. Ikzelf heb nog geen enkele vage of onscherpe foto gemaakt en ik fotografeer veel en allerlei onderwerpen. Koop dat toestel en geniet ervan. En maak je niet druk over de vraag wanneer de III uitkomt. Dit toestel is zo veelzijdig dat je er jaaaaren plezier van gaat hebben.
                            Ik heb de 5D Mark II met de lenzen 24-105 en de 70-200 en de flitser 430 EX, met daarbij de Canon G11 voor straatfotografie. Ho ja en mijn lichtmeter is een Minolta.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nu nog 5DmkII kopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              ... maar iedereen laat je wel door, ze denken allemaal dat je pro bent
                              Ben jij dan gene Pro ? Nu val je me tegen zenne..
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment

                              Working...
                              X