Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon-windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon-windows 7

Hoi,
    Hoi,

Ik heb een canon powershot S3 IS. Hier zijn 2 cd-roms bijgeleverd met bijhorende programma's als: "Canon Zoom Browser ex 5.6", "Photo Stitch 3.1", "Arcsoft Photostudio 5.5", ea.

Het goede aan deze programma's was dat je je foto's kunt quoteren naar verschillende sterren, erg handig als het om veel foto's gaat.
    Onder windows Xp werkte dit prima.

Kunnen deze cd-roms geïnstalleerd worden onder windows 7?
    Of is er een oplossing voor dit probleem?

Bedankt.

Re: canon-windows 7

Dat zou geen probleem mogen zijn.

Op mijn Win7-64bit draait ook zowat alles zonder problemen, ook 32 bit versies.

Alleen echt heel oude programma's (lees windows 98) vragen wat meer inspanning.

Mochten er programma's zijn die toch moeilijk doen, dan installeren via de compatibiliteitsmodus, en als het programma nadien tegenspartelt, opstarten via die modus.
    Maar ik denk niet dat het een probleem zal geven
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digieke Bekijk bericht
      Kunnen deze cd-roms geïnstalleerd worden onder windows 7?
      Of is er een oplossing voor dit probleem?
      Is er wel een probleem?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt. Ik ga het proberen te installeren.

Als het niet lukt, hoe moet ik het dan via het comptabiliteitsmodus doen?

Comment

Je moet wel de laatste versies downloaden van de Canon site

Bij mij geen probleem met Win 7 64bit, Canon soft (Zoombrowser,DPP) draait snel ook met raws van 25 MB
          En dat op een Delleke van 360 EUR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digieke Bekijk bericht
            Bedankt. Ik ga het proberen te installeren.

Als het niet lukt, hoe moet ik het dan via het comptabiliteitsmodus doen?
            Klik rechts op setup.exe en kies voor eigenschappen, dan de tab compatibiliteit, en daar kan je kiezen welke versie van windows gesimuleerd moet worden. In jou geval is xp sp2 of 3 goed.
            Laatste versies downloaden van de site zoals palombian schrijft is natuurlijk het eenvoudigste, maar als dit om de één of andere reden niet lukt, kan je proberen zoals hierboven beschreven.

veel succes!!
            Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Ook bij mij geen probleem onder 64 bits en wind. 7.
              Heb wel geupdated via de Canon site
              Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

Comment

maar als dit om de één of andere reden niet lukt, kan je proberen zoals hierboven beschreven
                Als je zelf enkele lijnen bijvoegt in de registry (google...) kan je de downloads direct installeren zonder via je (misschien minder recente) Canon CD te gaan.
                Hierop staan geen speciale protecties, enkel een loader die de registry aanmaakt.

Comment

Bedankt aan iedereen voor de hulp!

Tis gelukt.

Comment

Working...
                  X