Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens testen op full frame body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens testen op full frame body

Dit is het effekt dat je bekomt. Lens: Sigma 50-150 f/2.8 op Canon 5D MkII
    Cirkel of randje... het is hoe je het bekijkt.
    Rode rechthoek is uitsnede met een crop sensor (1.6)
    Groene lijn: uitsnede als je vierkantige foto's wenst (filmformaat 126 of fotoformaat 6X6).
    Last edited by mdoigny; 15 augustus 2010, 09:07. Reden: lensvermelding ontbrak
    Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Re: lens testen op full frame boddy

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Nikons herkennen DX lenzen en schakelen dan een deel van de sensor uit zodat je een normale foto krijgt zoals je op DX zou verwachten.
      Dat doen ze alleen als je dat wilt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Juist mdogny, dus daarom blijft hij eraf, en gaat ie diep in een kast ;-)
        Gisteren foto's genomen met de 5DII, en dat is wel iets anders dan de 40D.
        Daar moet je het wel gewoon mee worden om snachts te fotograferen.
        Imac en Canon... de max

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
          Nog een vraagje, misschien voor Black bandit, die deze lenzen bezit
          85mm f1,8 of de 135mm f2 , van welke ben jij het meest tevreden, want mijn voorkeur gaat iets meer naar de langere tele.(voor binnenwerk)
          Ik heb ook beiden. De 135L is overduidelijk de betere, mooiere bokeh, scherper wijdopen, vollere kleuren etc.... Qua af zijn we even snel mits je de 135L op de 2de stand zet vanaf 1,3m ofzo. Ik vind 85mm wel een beter bereik dan 135mm.

Comment

Op fullframe is de 135 misschien net goed, als ik de 100mm opschroef, wil ik altijd graag nog ietsje meer.
            Nu, als er iemand zich geroepen voelt om zijn 135 nog zelden te gebruiken, stel ik voor om mij te gedenken in zijn gebeden.;-)
            Imac en Canon... de max

Comment

Oud topic, maar toch even waarschuwen. ZE passen idd op FF, en je kan foto's nemen. Ik plaatste zo ooit een E-FS lens op mijn toestel, eigenlijk enkel om even van lens te wisselen en mijn EF lens op de crop camera te gebruiken. Toen ik de FF gebruikte, vergeten de lens te wisselen, bij het maken van de foto is de spiegel blijven haperen aan de lens. Nu ik heb die gelukkig kunnen terug vast klikken.
              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Working...
              X