Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPod en dergelijke gemakkelijk als externe HD?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IPod en dergelijke gemakkelijk als externe HD?

Hallo,

Dit om te peilen naar de ervaringen van mensen met een Ipod of bvb creative zen, die deze toestellen, naast mp3speler, ook als externe HD gebruiken. Valt dit goed mee?

Mijn bedoeling is om die als externe hd te gebruiken en foto's tussen verschillende pc's te delen/verhuizen. Probleem echter voor de creative Zen is dat je telkens de software moet installeren op deze pc's vooraleer je hem kunt gebruiken als externe HD, wat mij wat onhandig lijkt.

Ik zou dus graag een toestel hebben dat je gewoon kan inpluggen, en dat automatisch herkend wordt als externe HD, zonder software te moeten installeren..

Ik denk ergens gelezen te hebben dat dit gaat met de Ipod en firewire aansluiting. Ik weet niet of dit ook geldt voor de USB-versie.
    Iemand raad?
    thx

Sjarelke
    www.jeverphotography.be
    D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

Op 26 november zal in sommige aldi winkels een 160GB externe firewire/usb harddisk aangeboden voor 179€. Het staat nog niet op hun site maar de speciale folder lag al wel in de winkel (staat niet in de nationale folder).
    Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

Comment

blue.eyes,

weet je iets meer over dit toestel, merk? link?

kan het ook dienen als mp3-speler ?
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Heb de folder mee van Aldi EKE en niks van terug te vinden.
        Waar heb je dit gezien ?
        Lijkt heel interessant aanbod.
        Originally posted by blue.eyes
        Op 26 november zal in sommige aldi winkels een 160GB externe firewire/usb harddisk aangeboden voor 179€. Het staat nog niet op hun site maar de speciale folder lag al wel in de winkel (staat niet in de nationale folder).
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Originally posted by tom314
          blue.eyes,

weet je iets meer over dit toestel, merk? link?

kan het ook dienen als mp3-speler ?
          op http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=33635 is er ook een vermelding van deze externe harde schijf, maar op

als ook op

kan ik er niets van terug vinden.
          Komt dit misschien maar uit in een bepaalde regio?
          Groetjes,
          Frank

Comment

http://www.archos.com/
            binnenkort komt die gmini uit
            denk dat ik die zal kopen
            hd 20 gb
            mp3 speler
            foto's bekijken (weliswaar zwart wit )

Comment

Het is enkel een HD, geen mp3 speler.
              Het merk is seagate (de schijf zelf want zij maken geen externe kastjes; ultra ATA100 2MB cache, 8.9ms/7200rpm)
              Geleverd met : usb kabel, firewire kabel, driver cd met handboek.
              Naar de foto te oordelen wordt het ding gevoed via een stroomaddaptor (er is zo'n busje te zien, en een zwarte baksteen bij de toebehoren), verder zit er op de achterkant een usb- een 4 pin firewire- en een 6 pin firewire-aansluiting.

Te verkrijgen in de filialen antwerpen, arendonk, beerse, berchem, berlaar, boechout, borgerhout, brasschaat, brecht, deurne, ekeren, essen, heist op den berg, herentals, hoboken, hoogstraten, kalmthout, kapellen, kasterlee, lier, lille, malle, merksem, mol, mortsel, nijlen, oud-turnhout, ranst, ravel, retie, rijkevorsel, schilde, schoten, st job in t't goor, stabroek, turnhout, wilrijk, wommelgem, wuustwezel en zwijndrecht.

Als je geen behoefte hebt aan een externe HD is een interne HD nog steeds (iets) goedkoper.
              Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

Comment

Originally posted by blue.eyes
                Het is enkel een HD, geen mp3 speler.
                Het merk is seagate (de schijf zelf want zij maken geen externe kastjes; ultra ATA100 2MB cache, 8.9ms/7200rpm)
                Geleverd met : usb kabel, firewire kabel, driver cd met handboek.
                Naar de foto te oordelen wordt het ding gevoed via een stroomaddaptor (er is zo'n busje te zien, en een zwarte baksteen bij de toebehoren), verder zit er op de achterkant een usb- een 4 pin firewire- en een 6 pin firewire-aansluiting.

Te verkrijgen in de filialen antwerpen, arendonk, beerse, berchem, berlaar, boechout, borgerhout, brasschaat, brecht, deurne, ekeren, essen, heist op den berg, herentals, hoboken, hoogstraten, kalmthout, kapellen, kasterlee, lier, lille, malle, merksem, mol, mortsel, nijlen, oud-turnhout, ranst, ravel, retie, rijkevorsel, schilde, schoten, st job in t't goor, stabroek, turnhout, wilrijk, wommelgem, wuustwezel en zwijndrecht.

Als je geen behoefte hebt aan een externe HD is een interne HD nog steeds (iets) goedkoper.
                Bedankt voor de informatie blue.eyes
                'k zal straks eens een folderke gaan halen
                Groetjes,
                Frank

Comment

verplaatst naar http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=33635 omwille van niet terzake doende in dit topic
                  Groetjes,
                  Frank

Comment

uit angst een polemiek te veroorzaken kan je mij best even een e-mail doen

mijn ervaring is anders dan die van het forum

Comment

Originally posted by pie
                      Reden temeer omdat met iedereen te delen, toch !? We kunnen er alleen maar van leren...
                      Jan
                      www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

Comment

ok, een uitdaging:
                        wat was de vraag?
                        de kwaliteit van een ipod als mp3-speler en harde schijf, dacht ik
                        wie heeft er tot op heden op beide kwalificaties geantwoord?

Originally posted by Jan66
                        Originally posted by pie
                        Reden temeer omdat met iedereen te delen, toch !? We kunnen er alleen maar van leren...

Comment

i'm still waiting

Originally posted by pie
                          ok, een uitdaging:
                          wat was de vraag?

Originally posted by pie

Comment

ik wacht ook nog..
                            al veel commentaar.. maar geen op mijn vraag

sjarelke

Originally posted by pie
                            i'm still waiting

Originally posted by pie
                            ok, een uitdaging:
                            wat was de vraag?

Originally posted by pie
                            www.jeverphotography.be
                            D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

Comment

Sjarelke,

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord. Ik heb namelijke een externe harde schijf gekocht (iomega 120 Gb firewire) ipv iPod vermits grotere capaciteit en goedkoper. Wat ik daarmee echter wel mis is de mp3 mogelijkheden. Misschien belangrijk om te vermelden: ik ben overgeschakeld naar iMac (en zeer tevreden)

Voor iPod bestaan er nog enkele interessante extra modules:
                              1) microfoon --> dictafoon
                              2) medialezer --> opslaan van je digitale foto's vanaf Compact Flash, (type 1 en 2), Smart Media, SD (Secure Digital), Memory Stick en MMC (Multi Media Card)
                              (hoe het zit met deze zaken en de pc-wereld, weet ik niet)

voor verdere info kan je terecht: http://www.apple.com/benl/ipod/

Een collega heeft een iPod (en werkt op PC), ik ga het bij hem eens navragen hoe dat zit met gebruik van iPod als externe harde schijf (en tegelijk mp3-player). Ik zie hem echter pas maandag.

wordt vervolgd,

groetjes,

Steven.
                              "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Working...
                              X