Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits probleem met Canon 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits probleem met Canon 300D

Hoi..

Veel gebruikers vinden dat de flits op de 300d niet sterk genoeg is en dat flitsfoto's een klein beetje onderbelicht zijn.

Nou dat is zeer simpel op te lossen..
    Download op de onderstaande link 10Dremote, sluit je 300D aan met de usb kabel..
    Start het programma op..
    Verander de flits compensatie naar +2/3
    Maak je camera los, en in alle standen behalve de volledig automatische stand heb je een sterkere flits..
    Maak maar eens een foto op bijvoorbeeld de P stand en bekijk hem eens met een histogram... ondar het histogram kun je nu zien dat je flits een compensatie heeft van +2/3

Misschien iets voor Canon om het bij de volgende firmware in de bouwen..?

Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Zie mijn topic van 31 oktober desbetreffende : http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=32221

Dient gezegd dat er heel wat mensen zijn die tevreden zijn met de ingebouwde flash. En ook weer anderen die na die 2/3 compensatie spreken van regelmatig overbelichte foto's.
    Kwestie van een beetje te kunnen omgaan met de FEL functie volgens mij, en eventueel ISO verhoging toepassen.

En wie min of meer wat serieus flitswerk wil doen zal sowieso een externe flitser gebruiken.

Ludovic
    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
    BD0118BE

Comment

Originally posted by mauske
      Misschien iets voor Canon om het bij de volgende firmware in de bouwen..?

Volgens berichten (vraag aan Canon en antwoord van Canon)in het 300D forum op dpreview heeft Canon totaal geen intenties om dit te voorzien in een volgende firmware update... , naar het schijnt.

Ludovic
      EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
      BD0118BE

Comment

Originally posted by igor
        Zie mijn topic van 31 oktober desbetreffende : http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=32221

Dient gezegd dat er heel wat mensen zijn die tevreden zijn met de ingebouwde flash. En ook weer anderen die na die 2/3 compensatie spreken van regelmatig overbelichte foto's.
        Kwestie van een beetje te kunnen omgaan met de FEL functie volgens mij, en eventueel ISO verhoging toepassen.

En wie min of meer wat serieus flitswerk wil doen zal sowieso een externe flitser gebruiken.

Ludovic
        Okay, sorry voor de dubbele informatie... ik heb je post kennelijk ergens gemist...
        En ik dacht nog zo zorgvuldig gezocht te hebben !!
        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Working...
        X