Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar nikon voor cls systeem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Overstap naar nikon voor cls systeem

Hallo allemaal,

Loop al een tijdje rond met het idee dat ik wil overstappen van canon naar nikon. Belangrijkste beweegreden zou voor mij zijn het cls systeem van nikon. Alleen vind ik het heel moeilijk omdat ik nu in bezit ben van een canon 7d met een 70-200 2.8 is lens wat een fantastische combinatie is.

Verder heb ik het idee dat ik met nikon meer kanten op kan qua instellingen. Vind het gewoon moeilijk wat ik nu moet doen. Hebben jullie misschien een mening hierover of suggesties waar ik misschien iets mee kan.

groet joost

Re: Overstap naar nikon voor cls systeem

wil je naar D300s overstappen of naar D700?

D700 is zeker een interessant toestel... zowat de combinatie van 7D en 5Dii, full frame and snel...
    D300S is qua mogelijkheden vermoedelijk erg vergelijkbaar met de 7D (los van de megapixels)

De 70-200 2.8 lens van Nikon is vermoedelijk nog iets beter dan de reeds zeer goede canon lens, maar is ook een pak duurder...

wat wil je verder weten?

't CLS systeem is inderdaad handig, maar je kan ook gewoon met wireless triggers werken... rf602... zie strobist forum...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

hoi,

zou dan het liefst wel voor een d700 gaan alleen word het dan wel een heel duur grapje als ik ook mijn lens en nog bij wil kopen. Zou eventueel ook kunnen gaan voor de goedkopere 80-200 van nikon want volgens mij is die kwaliteit ook wel goed.

Heb nu op mijn canon 7d ook wel draadloos flitsen maar heb zo het idee dat het bij nikon gewoon net wat fijner geregeld is in het menu en er gewoon meer mogelijkheden zijn. Als groot voordeel zie ik dan ook de hogere sluitertijden die je met het cls systeem kan doen. Het kan ook gewoon een bevlieging zijn van me omdat ik de laatste tijd in eens gek ben van nikon. Maar het cls systeem is iets wat me echt wel zou kunnen overtuigen. Is de d300 of de s ook nog een optie. Zou wat meer mogelijkheden geven met betrekking tnt lenzen.

Groet

Comment

Werkelijk een goed idee van kapitaalvernieteging.

De 70-200 2.8 lens van Nikon is vermoedelijk nog iets beter dan de reeds zeer goede canon lens, maar is ook een pak duurder...
        Zag beide II versies voor €1999 in Zoom staan, dus de Nikon is inderdaad een stuk duurder...
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zou er toch nog en nachtje over slapen hoor!
          't gaat je ferm wa kosten hoor.
          CLS is goed, zeer goed maar je moet je flitsen ook niet gelijk waar zetten hoor!

een leuk linkje: klik
          CLS vs pocket wizards
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoostvanOostenbrugge Bekijk bericht
            Belangrijkste beweegreden zou voor mij zijn het cls systeem van nikon.
            één van de redenen waarvoor ik ook voor Nikon heb gekozen. Maar als je zo een zware overstap wil maken moet je meteen ook naar de pro toestellen, als je weet wat dat zal kosten, vraag ik mij af of het die stap wel waard is, Canon heeft ook zo zijn voordelen.
            Last edited by Guest42; 23 juli 2010, 21:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoostvanOostenbrugge Bekijk bericht
              Hallo allemaal,

Loop al een tijdje rond met het idee dat ik wil overstappen van canon naar nikon. Belangrijkste beweegreden zou voor mij zijn het cls systeem van nikon. Alleen vind ik het heel moeilijk omdat ik nu in bezit ben van een canon 7d met een 70-200 2.8 is lens wat een fantastische combinatie is.

Verder heb ik het idee dat ik met nikon meer kanten op kan qua instellingen. Vind het gewoon moeilijk wat ik nu moet doen. Hebben jullie misschien een mening hierover of suggesties waar ik misschien iets mee kan.

groet joost
              Wat wil je er exact mee doen? Zelf ben ik heel blij met de resultaten die het flitssysteem van Nikon levert, maar om alleen daarvoor over te stappen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Wat wil je er exact mee doen? Zelf ben ik heel blij met de resultaten die het flitssysteem van Nikon levert, maar om alleen daarvoor over te stappen
                Van hetzelfde gedacht; het is allemaal geen goud dat blinkt...

Comment

Nikon heeft ook mooiere nekstraps
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    Nikon heeft ook mooiere nekstraps
                    Ik vond de rode bies van canon mooier, vandaar...

Neen, het CLS systeem is een plus voor nikon, maar daarom overstappen? En wat dan asl canon bijstuurt? Of als Nikon, waarna opnieuw Sony en vervolgens... Ik zou voor degelijke radio triggers gaan. Ik begrijp al die overstappers niet zo goed eigenlijk (in gelijk welke richting van en naar gelijk welk merk). De betere merken hebben allemaal hun sterkere en hun zwakkere punten.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Ik vond de rode bies van canon mooier, vandaar...

De betere merken hebben allemaal hun sterkere en hun zwakkere punten.
                      en dan haasje-overen ze nog eens constant. dikke kans dat Canon volgend jaar met een beter systeem komt en Nikon dan weer de mogelijkheid opneemt om de dronkenschap van de fotograaf mee in de te verwerken (voor tijdens de Gentse Feesten enzo)
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        en dan haasje-overen ze nog eens constant. dikke kans dat Canon volgend jaar met een beter systeem komt en Nikon dan weer de mogelijkheid opneemt om de dronkenschap van de fotograaf mee in de te verwerken (voor tijdens de Gentse Feesten enzo)
                        jep, blazen in de cam (meet alcohol gehalte van de fotograaf) en dan past de vr zich aan

mee echt, er zijn goede triggers genoeg! zelfs als je pw's (al dan niet diegene die ttl ondersteunen) koopt ben je een smak geld kwijt maar de kans is groot da je minstens dit bedrag kwijt bent of meer bij een overstap
                        nikon stuff

Comment

Working...
                        X