Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera in warme auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera in warme auto

Ik vroeg mij het volgende af: wat doen jullie met jullie fototoestellen als je ze in een warme auto wilt achterlaten? In de zomermaanden kan de temperatuur in de auto zelf wel oplopen tot zo'n 50°C, is dat niet schadelijk voor de camera's? Hoe lossen jullie dit mogelijke probleem dan op?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Re: Camera in warme auto

Ook al zijn mijn spullen niet zo heel veel waard, ik laat die nooit achter in mijn auto. Net zoals een laptop. Dan kan ik mij nadien ook niet slecht voelen wanneer ze er uit gestolen worden.

Terwijl je rijdt zou de temperatuur niet zo hoog mogen oplopen (mits je een airco hebt) en indien je ze toch per se wil achterlaten in de auto, zou ik ze zeker niet in de zon leggen, misschien best onder een deken van een lichte kleur (of zo een reflecterend scherm).
    Last edited by Christophe_db; 2 juli 2010, 12:34. Reden: typo
    People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
    http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

Comment

Ik laat spullen idd nooit achter in de auto zelf achter, maar wel in de koffer, die staat helemaal los van de auto zelf en daar heeft de airco ook geen toegang.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Sinds ik jaren geleden een tiental nieuwe LP's kon weg gooien nadat ze in de auto hadden gelegen laat ik niks meer achter in de auto.
        Hitte is zeker niet goed voor uw dure spullen en van dieven die je iets zien achterlaten zullen we dan nog maar niet spreken.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Toevallig las ik net het boekje van mijn (nieuwe) canon 550D. Ergens op de eerste pagina's staat "laat dit toestel niet op een hete plaats achter (zoals een auto). Dit kan het toestel beschadigen."

Comment

let op:

er zijn apparaatjes in de handel die van een aantal meters afstand een batterij kunnen localiseren (elke batterij, of het toestel waarin de batterij zit nu aan of uit staat maakt niks uit)
            Goed georganiseerd tuig gebruikt deze dingen om te zien of er in een auto eventueel een waardevol toestel aanwezig is.

Ik denk dat als je je camera in de auto achterlaat de hitte wel je minste zorg is.

Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Ik laat spullen idd nooit achter in de auto zelf achter, maar wel in de koffer, die staat helemaal los van de auto zelf en daar heeft de airco ook geen toegang.
              Volgens mij is dat dan in een aanhangwagen
              Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
                Toevallig las ik net het boekje van mijn (nieuwe) canon 550D. Ergens op de eerste pagina's staat "laat dit toestel niet op een hete plaats achter (zoals een auto). Dit kan het toestel beschadigen."
                De sluiter kan blokkeren. Inwendige electronica kan kapot gaan.Batterijen kunnen hier ook slecht tegen. Een korte tijd blootstellen aan warme kan geen kwaad....zolang de body niet compleet door en door verhit geraakt is er geen enkel probleem. Meedere uren in een auto laten in tropische temperaturen is vragen om problemen. Een goeie koeltas (onder de zetel= meestal koelste plekje in je auto) waar je bv anders drinken of eten in bewaard kan dienst doen indien je hem echt meerdere uren wil achterlaten.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                  let op:
                  er zijn apparaatjes in de handel die van een aantal meters afstand een batterij kunnen localiseren (elke batterij, of het toestel waarin de batterij zit nu aan of uit staat maakt niks uit)
                  Goed georganiseerd tuig gebruikt deze dingen om te zien of er in een auto eventueel een waardevol toestel aanwezig is.
                  Dit is eerder iets voor chitchat de dag na 31 maart
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Ja idd, zou dat toestel wel eens willen zien heheheh
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                      let op:

Ik denk dat als je je camera in de auto achterlaat de hitte wel je minste zorg is.

Groeten, Bert
                      Dat geldt wel voor apparaten met bluetooth en dergelijke verbindingsmogelijkheden...maar elke auto heeft van zichzelf al een flinke batterij dus idd...niet alles geloven wat ze op internet schrijven. Zou wat zijn bij mn Prius...daar ligt helemaal een flinke batterij in...
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Dat geldt wel voor apparaten met bluetooth en dergelijke verbindingsmogelijkheden...maar elke auto heeft van zichzelf al een flinke batterij dus idd...niet alles geloven wat ze op internet schrijven. Zou wat zijn bij mn Prius...daar ligt helemaal een flinke batterij in...
                        Ik hoorde dit verhaal ook. Het lijkt me sterk, maar als ze een man op de maan kunnen zetten..

Comment

Een lithium-ion accu kan ook niet zo goed tegen die extreem hoge temperaturen (en dan te bedenken dat ze elektrische auto's willen bouwen die al hun vermogen moeten halen uit zo'n pakket lithium-ion accu's).

In ieder geval verkort de levensduur van een lithium-ion accu bij te hoge temperaturen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Waar halen jullie het idee van een warme auto tegenwoordig ?
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
                              Volgens mij is dat dan in een aanhangwagen
                              De koffer is in mijn geval (klik) helemaal afgesloten van de auto, de zetels kunnen niet neergeklapt worden en de 'hoedenplank' staat vast, de koffer is dus een helemaal onafhankelijk (qua luchtcirculatie) geheel
                              Ik denk dat een koelzak/box idd nog het beste idee is. Ik laat ook niet graag mijn spullen achter in de auto, maar soms kan het gwn niet anders.

Comment

Working...
                              X