Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera in warme auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera in warme auto

Ik laat dan de camera soms in de auto en als ik hem nodigt heb niet, wat kan je er verder aan veranderen? Auto 50gr, dan is ook de ta buiten 50gr..., maar 50gr is toch niet echt veel? Vorige week nog lopen fotograferen bij 37 gr buitentemp en dat ging goed, maar de camera en lens voelden veel heter aan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik laat dan de camera soms in de auto en als ik hem nodigt heb niet, wat kan je er verder aan veranderen? Auto 50gr, dan is ook de ta buiten 50gr..., maar 50gr is toch niet echt veel? Vorige week nog lopen fotograferen bij 37 gr buitentemp en dat ging goed, maar de camera en lens voelden veel heter aan.
      Als de temperatuur in de auto 50 graden is, dan is het buiten meestal toch wel een stukje koeler. Een afgesloten auto werkt als een broeikas, en hier kan de temperatuur toch flink hoger oplopen dan buiten.
      Nadeel van de tegenwoordige camara is dat alles zwart is en dus heel graag hitte absorbeert, vandaar dat je apparatuur buiten in het zonnetje nogal eens flink warm tot heet kan aanvoelen. Moet het maar tegen kunnen, dit geldt natuurlijk vooral voor de hogere kwaliteits bodies en objectieven....
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Kostbare foto-apparatuur in de auto achterlaten ... geen goed idee ...
        maar als het toch moet:

In een koelbox in de koffer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Ja idd, zou dat toestel wel eens willen zien heheheh
          zou wel intresant zijn om me gsm terug te vinden als ik hem misplaatst heb
          Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

even gegoogled

vrij verkrijgbaar dus je kan je gsm snel terugvinden wel eerst even bellen om te bestellen ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
              http://it-forensic.org/wp/parkeren-in-bxl/

even gegoogled

vrij verkrijgbaar dus je kan je gsm snel terugvinden wel eerst even bellen om te bestellen ??
              de scanner reageert op bluetooth, niet op batterijen. Dus steeds wifi en bluetooth uitschakelen als je je laptop of camera in de auto legt.
              mvg
              Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
                Ik heb ook even gegoogled
                DE WERELD IS PLAT!
                mvg
                Bert

Comment

Na een dagje in de warme auto op de parking van Bokrijk vorige zondag was mijn zoontjes Nintendo DS naar de vaantjes.
                  Valt buiten de garantie omdat het in de gebruiksaanwijzing vermeld staat dat je het toestel niet langdurig aan hoge temperaturen mag blootstellen.
                  Het toestel zat in het handschoenkastje.
                  Een dslr zal daar ook wel niet tegen kunnen zeker? Zit ook vol fijne electronica.
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Een paar jaar geleden zijn er een paar kinderen omgekomen van de hitte doordat hun ouders hen hadden "vergeten" in de auto Zoals velen het zeggen, beste optie een koeltas of box in de koffer, vermits daar geen ruiten zijn om in te slaan, is uw fotomateriaal relatief veilig.
                    Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Deze late namiddag kwam ik het volgende tegen met mij canon 50D.

Ik was volop testen aan het doen om met mijn canon 300mm F2,8 macro fotootjes te nemen. Na een 50 tal fotootjes kwam links bovenaan in het lcd display een rode
                      thermometer te staan.

Waarschijnlijk het teken dat de camera oververhit was? Is dit wel normaal? We hebben
                      toch nog geen extreme temperaturen in ons landje? Het was amper bijna 30 graden op dat moment. En zeggen dat er op dat moment geen volle zon op het toestel stond.

Zijn er nog mensen die dit tekentje in hun lcd display hebben gekregen?

Wat te doen als je in een land wilt fotograferen waar het nog warmer is?

Comment

Dirk, dit wordt in de manual besproken op p.120
                        About the thermometer icon
                        If Live View shooting is done under direct sunlight or other high-temperature environments, the t. icon (warning for the camera's high internal temperature) may appear on the screen. If Live View shooting continues with a high internal temperature, it may degrade image quality. You should therefore stop Live View shooting if the warning icon appears.
                        ... en ik weet dat jij nogal eens met Live View werkt.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik heb ooit iets gelezen dat je minder ruis krijgt als je toestel effe in een koude plaats heeft gelegen (koudere sensor ofzo iets zeker ?), dus bij een warmere camera zou ik denken dat er dan meer ruis optreedt.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Ik heb ooit iets gelezen dat je minder ruis krijgt als je toestel effe in een koude plaats heeft gelegen (koudere sensor ofzo iets zeker ?), dus bij een warmere camera zou ik denken dat er dan meer ruis optreedt.
                            Inderdaad, ooit een artikel gelezen over opnamen met lange sluitertijden. Ze gebruiken daarbij cold packs om hun camera te koelen en zo ruis te vermijden.

Sowieso, een elektronisch apparaat achterlaten in een gloeiend hete auto is een héél slecht idee. Deze dingen warmen op bij gebruik en hebben een maximale werkings temperatuur. Eenmaal boven deze temperatuur falen ze, al dan niet met blijvende gevolgen. Nu elektronica warmt op met een bepaalde delta, wat wil zeggen dat een apparaat met bvb een delta van 25° opwarming, bij een normale temperatuur van pakweg 20°, het een werkings temperatuur bereikt van 45°. Komt dit apparaat uit een auto en voorverwarmd is op 50° dan stijgt de temperatuur bij gebruik tot 75 °...
                            Last edited by Rudy M.; 11 juli 2010, 21:54.
                            Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gontcha Bekijk bericht
                              Een paar jaar geleden zijn er een paar kinderen omgekomen van de hitte doordat hun ouders hen hadden "vergeten" in de auto Zoals velen het zeggen, beste optie een koeltas of box in de koffer, vermits daar geen ruiten zijn om in te slaan, is uw fotomateriaal relatief veilig.
                              idd, als ik uit de auto stap steek in mijn kinderen ook in een koelbox. Blijven ze lekker fris
                              De gustibus et coloribus non est disputandum
                              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                                De koffer is in mijn geval (klik) helemaal afgesloten van de auto, de zetels kunnen niet neergeklapt worden en de 'hoedenplank' staat vast, de koffer is dus een helemaal onafhankelijk (qua luchtcirculatie) geheel
                                De zetels kunnen wel neergeklapt worden, maar waarschijnlijk enkel vanuit de koffer. Nu, de hoedenplank is maar een stuk kunststof van enkele millimeters dik, daar snij je zo door.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X