Ik vroeg mij het volgende af: wat doen jullie met jullie fototoestellen als je ze in een warme auto wilt achterlaten? In de zomermaanden kan de temperatuur in de auto zelf wel oplopen tot zo'n 50°C, is dat niet schadelijk voor de camera's? Hoe lossen jullie dit mogelijke probleem dan op?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Camera in warme auto
Collapse
X
-
-
Re: Camera in warme auto
Ook al zijn mijn spullen niet zo heel veel waard, ik laat die nooit achter in mijn auto. Net zoals een laptop. Dan kan ik mij nadien ook niet slecht voelen wanneer ze er uit gestolen worden.
Terwijl je rijdt zou de temperatuur niet zo hoog mogen oplopen (mits je een airco hebt) en indien je ze toch per se wil achterlaten in de auto, zou ik ze zeker niet in de zon leggen, misschien best onder een deken van een lichte kleur (of zo een reflecterend scherm).People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/
-
Ik laat spullen idd nooit achter in de auto zelf achter, maar wel in de koffer, die staat helemaal los van de auto zelf en daar heeft de airco ook geen toegang.70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
-
Sinds ik jaren geleden een tiental nieuwe LP's kon weg gooien nadat ze in de auto hadden gelegen laat ik niks meer achter in de auto.
Hitte is zeker niet goed voor uw dure spullen en van dieven die je iets zien achterlaten zullen we dan nog maar niet spreken.D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
-
let op:
er zijn apparaatjes in de handel die van een aantal meters afstand een batterij kunnen localiseren (elke batterij, of het toestel waarin de batterij zit nu aan of uit staat maakt niks uit)
Goed georganiseerd tuig gebruikt deze dingen om te zien of er in een auto eventueel een waardevol toestel aanwezig is.
Ik denk dat als je je camera in de auto achterlaat de hitte wel je minste zorg is.
Groeten, BertNikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
www.bertofotografie.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk berichtIk laat spullen idd nooit achter in de auto zelf achter, maar wel in de koffer, die staat helemaal los van de auto zelf en daar heeft de airco ook geen toegang.Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk berichtToevallig las ik net het boekje van mijn (nieuwe) canon 550D. Ergens op de eerste pagina's staat "laat dit toestel niet op een hete plaats achter (zoals een auto). Dit kan het toestel beschadigen."Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk berichtlet op:
er zijn apparaatjes in de handel die van een aantal meters afstand een batterij kunnen localiseren (elke batterij, of het toestel waarin de batterij zit nu aan of uit staat maakt niks uit)
Goed georganiseerd tuig gebruikt deze dingen om te zien of er in een auto eventueel een waardevol toestel aanwezig is.
Comment
-
Ja idd, zou dat toestel wel eens willen zien heheheh"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk berichtlet op:
Ik denk dat als je je camera in de auto achterlaat de hitte wel je minste zorg is.
Groeten, Bertdus idd...niet alles geloven wat ze op internet schrijven. Zou wat zijn bij mn Prius...daar ligt helemaal een flinke batterij in...
Mijn objectieven zijn all round...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk berichtDat geldt wel voor apparaten met bluetooth en dergelijke verbindingsmogelijkheden...maar elke auto heeft van zichzelf al een flinke batterijdus idd...niet alles geloven wat ze op internet schrijven. Zou wat zijn bij mn Prius...daar ligt helemaal een flinke batterij in...
Comment
-
Een lithium-ion accu kan ook niet zo goed tegen die extreem hoge temperaturen (en dan te bedenken dat ze elektrische auto's willen bouwen die al hun vermogen moeten halen uit zo'n pakket lithium-ion accu's).
In ieder geval verkort de levensduur van een lithium-ion accu bij te hoge temperaturen.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Waar halen jullie het idee van een warme auto tegenwoordig ?Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk berichtVolgens mij is dat dan in een aanhangwagen
Ik denk dat een koelzak/box idd nog het beste idee is. Ik laat ook niet graag mijn spullen achter in de auto, maar soms kan het gwn niet anders.70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
Comment