Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

    Mijn 1Ds mk3 is ook allesinds haarscherp, bij het uitkomen van gratis mogelijkheid tot nazicht door canon service center heb ik die even binnen gedaan en zouden ze blijkbaar nog een afstelling gedaan, want toen hebben ze daar nog een klein tandje meer fijnafstelling bovenop gedaan. Nu is die gewoonweg vlijmscherp op 100% crop.

    Ik las hier ergens tussendoor ook iets over het onscherp zijn van een 50D... wel... tot mijn grote spijt moet ik ook die ervaring delen. Ik heb persoonlijk de 30D en 50D die ik gehad heb nooit zo scherp gevonden als vb mijn oudere 10D en 20D.
    Ik weet zelf niet hoe het komt, met verschillende L-lenzen getest. Dus ik denk dat het iets te maken heeft met sensor/50D-bouw en voorgangers.

    Nuja, dat er een verschil zit tussen een 1D en 50D-serie..... is op zich ook niet zo onlogisch.
    (AF-systeem, hoeveel kritiek er ook is geweest, de 1Dmk3 heeft een supêr-AF, deze van de mk4 is nog een stuk beter ... maar het is vooral de hogere resolutie, hogere ISO mogelijkheden (met minder ruis) en de HD filmkwaliteit die de stap richting 1Dmk4 verantwoord vind ik)

    1Ds mk3 blijft allesinds een bom van een camera.
    (een Ferrari van enkele jaren oud,... of zelfs één van 20 jaar geleden blijft een bom van een wagen ;-)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #32
      Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      Mijn 1Ds mk3 is ook allesinds haarscherp, bij het uitkomen van gratis mogelijkheid tot nazicht door canon service center heb ik die even binnen gedaan en zouden ze blijkbaar nog een afstelling gedaan, want toen hebben ze daar nog een klein tandje meer fijnafstelling bovenop gedaan. Nu is die gewoonweg vlijmscherp op 100% crop.

      Ik las hier ergens tussendoor ook iets over het onscherp zijn van een 50D... wel... tot mijn grote spijt moet ik ook die ervaring delen. Ik heb persoonlijk de 30D en 50D die ik gehad heb nooit zo scherp gevonden als vb mijn oudere 10D en 20D.
      Ik weet zelf niet hoe het komt, met verschillende L-lenzen getest. Dus ik denk dat het iets te maken heeft met sensor/50D-bouw en voorgangers.

      Nuja, dat er een verschil zit tussen een 1D en 50D-serie..... is op zich ook niet zo onlogisch.
      (AF-systeem, hoeveel kritiek er ook is geweest, de 1Dmk3 heeft een supêr-AF, deze van de mk4 is nog een stuk beter ... maar het is vooral de hogere resolutie, hogere ISO mogelijkheden (met minder ruis) en de HD filmkwaliteit die de stap richting 1Dmk4 verantwoord vind ik)

      1Ds mk3 blijft allesinds een bom van een camera.
      (een Ferrari van enkele jaren oud,... of zelfs één van 20 jaar geleden blijft een bom van een wagen ;-)
      De 1D is inderdaad het vlaggeschip van Canon maar dat verantwoord alleszins niet dat de lagere modellen niet scherp zouden mogen zijn.

      Comment


      • #33
        Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

        het valt me op dat degene die eerst dachten dat de fout bij mij zou liggen nu ineens muisstil zijn!
        depaulus
        Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

        Comment


        • #34
          Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

          In ieder geval veel plezier met je nieuwe toestel.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #35
            Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

            Hoi Sus. voorlopig ben ik voorzichtig optimistisch.
            depaulus
            Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

            Comment


            • #36
              Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

              Hopelijk is het nieuwe toestel wat je er van had verwacht, het is ook niet zo een goedkoop dingetje he.
              Fijn dat je een nieuwe hebt gekregen.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #37
                Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                voor de prijs van de camera had ik ook een leuke tweedehands auto kunnen kopen.
                depaulus
                Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                Comment


                • #38
                  Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                  b-@rt : De Canon 50D kan wel degelijk vlijmscherpe plaatjes leveren, zeker in combi met mijn Canon 300 2,8 Is en mijn Canon 180 3,5 . Nu ja, de autofocus zit er gergeld naast, maar dat nemen we er bij. Via liveview scherpstellen zijn ze altijd vlijmscherp, ook op 100%

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                    je hebt dus een autofocus die niet autofocust?? en toch tevreden? nog even voor de duidelijkheid, het was niet alleen de scherpte. bij zwaar gebruik waren de raw bestanden niet compleet. in de voorvertoning of in adobe bridge kreeg ik alleen strepen of een zwart vlak te zien. als het bestand werd geopend om te bewerken had ik welbeeld maar miste op sommige plaatsen een aantal pixels.
                    Last edited by depaulus; 25 augustus 2010, 18:03.
                    depaulus
                    Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                      Oorspronkelijk geplaatst door depaulus Bekijk bericht
                      bij zwaar gebruik waren de raw bestanden niet compleet. in de voorvertoning of in adobe bridge kreeg ik alleen strepen of een zwart vlak te zien. als het bestand werd geopend om te bewerken had ik welbeeld maar miste op sommige plaatsen een aantal pixels.
                      ...was misschien beter als dat bij in je openingspost stond
                      Dat zijn grotere problemen dan een subjectief waarneembaar gebrek aan scherpte, en iets wat in principe niet kan zonder dat er een technisch probleem is (of beschadigde CF)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                        behalve op dit forum heb ik ook veel berichten gestuurd naar cpn over deze problemen. zij hielden vol dat het aan de cf kaart lag. verder hebben ze niets meer gedaan dan mij door verwezen naar nederweert. voor alle duidelijkheid ze hebben daar echt wel hun best gedaan maar ik vermoed dat ze van canon niet zomaar dit type camera mogen omruilen. ik heb verschillende kaarten geprobeerd maar dit maakte geen verschil. omdat de discussie op dit forum een totaal andere kant op ging ben ik gestopt met dit onderwerp. nu blijkt plotseling dat er meer gebruikers van deze camera een probleem hebben vandaar dat ik weer reageer. het probleem scherpte heeft echter niets te maken met de incomplete raw bestanden.
                        depaulus
                        Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                          Oorspronkelijk geplaatst door depaulus Bekijk bericht
                          behalve op dit forum heb ik ook veel berichten gestuurd naar cpn over deze problemen. zij hielden vol dat het aan de cf kaart lag. verder hebben ze niets meer gedaan dan mij door verwezen naar nederweert. voor alle duidelijkheid ze hebben daar echt wel hun best gedaan maar ik vermoed dat ze van canon niet zomaar dit type camera mogen omruilen. ik heb verschillende kaarten geprobeerd maar dit maakte geen verschil. omdat de discussie op dit forum een totaal andere kant op ging ben ik gestopt met dit onderwerp. nu blijkt plotseling dat er meer gebruikers van deze camera een probleem hebben vandaar dat ik weer reageer. het probleem scherpte heeft echter niets te maken met de incomplete raw bestanden.
                          wissel eens met een goede kaart met foto's recht uit het toestel van een collega , en dan uitlezen en de resultaten afwachten..
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon EOS 1DS mark 3 scherpte

                            het probleem met de incomplete bestanden was met de oude camera. dit gebeurde alleen bij zeer veel en snel achter elkaar fotograferen, series van 30 of meer opnamen achter elkaar. deze of volgende week ga ik de nieuwe camera op dezelfde manier gebruiken om te testen of dit probleem nu opgelost is.
                            depaulus
                            Canon EOS 1DS 3,Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM, canon 24-70 1:2.8 L USM, canon macro ef 180mm 1:3.5 L usm, canon ef 16-35 2.8L usm.

                            Comment

                            Working...
                            X