Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax *istD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax *istD

Was gisteren op een show en heb er voor de eerste maal een pentax *istD gezien en kunnen vastnemen. Geen foto's want er zat geen batterij in en ik had ook geen CF mee.

Ziet er een goed toestel uit heel compact (compacter dan een 300D) en licht. Maar het geheel voelt in vgl met een 10D toch nogal cheap aan. Minder cheap dan een 300D (die ik daar ook voor de eerste keer vasthad) maar toch nog een heel stuk cheaper dan een 10D. Dit is natuurlijk wel op het gevoel afgaan want heb dus geen foto's kunnen nemen.
    Vooral van de prijs ben ik geschrokken. 2498€ BTW inc is veel te hoog (er komt wel standaard een 18-35 bij) ik heb maanden terug in Belgie mijn 10D met een 28-135IS voor minder kunnen kopen. En de 10D lijkt mij toch het betere toestel van de twee (op gevoel he meer heb ik niet gezegd). Maar ja als je over pentax lenzen beschikt dan heb je geen andere keuze en ze zullen er dus nog wel veel van verkopen.

Voor de mensen die hier vaak een vergelijk maken tussen een 10d en een 300D. Aub neem beide toestellen eens vast alvorens commentaar te geven want ze zijn duidelijk van een totaal verschillende categorie.

Die Pentax was ook een optie voor mij, een paar maanden geleden.
    Maar ondertussen heb ik geinvesteerd in Canon lenzen en accessoires, dus ik zit 'vast' bij Canon.

Wat betreft het verschil tussen 300D en 10D, ik heb enkele weken geleden al ne keer beide kunnen proberen. Ook de vergelijking met de (mijn) D30 heb ik gedaan en ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik mijn D30 NIET zou 'upgraden' naar de 300D.

Ik zal nog es iets straffer vertellen, alhoewel ik een 10D wou kopen, morgen ga ik een D2000 (Kodak DCS520) oppikken. Ik stond versteld van de 'slechts' 2MP (zuiver, zelfs op A4 afdruk) fotokes dat deze camera maakt + dat ding is supersnel (zowel AF als de rest).

Comment

Daar kan ik je perfect in volgen. Pixels zijn overroepen maar natuurlijk wel leuk als je wil beginnen croppen of groot printen.

Zelf was ik met 2MP camera's niet tevreden over de resultaten op A4 daar had ik toch wel 3MP voor nodig. Maar ja ik heb nog nooit resultaten van zo een D2000 gezien. En die D2000 zal wel een verdomd goeie camera zijn was immers ook voor puur professioneel gebruik gemaakt in den tijd.

Dat je een D30 niet upgrade naar een 300D is nogal normaal denk ik of je moest echt meer pixels nodig hebben.

Comment

Ik crop niet (en zal het ook niet doen).
        Heb enkele weken geleden 1 uitzondering gemaakt, met een maanfoto. Maar zelfs die was gecropt (met 3MP) nog goed.

Wat die D2000 bereft, de zuiverheid en kwaliteit van die (onbewerkte) foto's, daar was ik echt niet goed van (gezien de alomtegenwoordige megapixels die je rond de oren vliegen). Ik heb voor alle zekerheid een paar A4 fotokes afgedrukt en nog steeds was die 2MP zuiver.

Tja, de nieuwprijs toen moet toch ergens in hebben gezeten.

Het is gewoon zo dat ik 'm kan overnemen voor minder dan de helft van de nieuwprijs van een 10D in Duitsland. (met accessoires)

Ik vraag mij enkel af : gezien dit een EOS 1N body is, of je de Speddlight Speedlight 540EZ volledig zou kunnen gebruiken op deze camera.

Comment

Working...
        X