Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop toestel

<font face="Lucida Console"></font id="Lucida Console">
    Ik heb mijn oog laten vallen op een Canon Powershot S50, wie heeft al ervaring met dit toestel. De camera zal gebruikt worden om foto's te nemen bij de 2e bevalling van mijn vrouw en daarna om de kindjes te trekken enz.. Ikzelf heb weinig of geen ervaring met het nemen van foto's, dus daarom richt ik mij tot jullie.
    Alvast bedankt.
    Odul

ik denk dat je met deze camera een héél goeie keus maakt. ik heb tot voor kort de Canon Powershot S45 gehad en dit is in principe dezelfde camera maar met een 4 megapixel sensor ipv de 5 megapixel van de S50

de camera is zowel te gebruiken in Auto mode maar heeft ook een heleboel manuele instelmogelijkheden zodat je niet zo snel de noodzaak voor een andere camera zal voelen wanneer je een beetje verdergeraakt met je fotografiekennis.

de foto's van de S45/S50 zijn in elk geval haarscherp, behoeven weinig of geen post-processing, zijn zeer scherm en heel mooi van kleuren. bovendien zit dit alles in een heel stevige verpakking en is het gebruik enorm eenvoudig

DOEN zou ik dus zeggen

ps: ik heb mijn S45 verkocht en me een Minolta Dimage A1 gekocht omdat ik een meer PRO-model van camera wilde en moet eerlijk toegeven dat ik zelfs nu al soms de S45 mis omdat die rechtstreeks vanuit camera zo'n toffe 'point&shoot' foto's maakte. De A1 is natuurlijk een heel ander paar mouwen...
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Zeker doen zou ik zeggen! Heb ook een tijdje met de S50 rondgelopen en was er zeer tevreden over. Geeft inderdaad mooie kleuren en mits een beetje in te stellen kan je superfoto's maken. Eerst een beetje spelen met de camera-instelmogelijkheden alvorens je vrouw bevalt he . Probeer vooral binnen foto's te nemen met vals licht. Kwestie van de beste al wat te kennen om binnen in de verloskamer te trekken met je camera.

In ieder geval al een dikke proficiat met je 2de kindje (ook met je eerste )
      Garfield007 **BD0188BE**
      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

Een prima keuze!
        Heb al met een S30 (=denk ik identiek maar met 3 mpix) mogen werken en die bakjes zijn echt supersterk, met nog prima foto's ook.

Ik vraag me wel af waarom je als gewone huis-thuin-en keukengebruiker 5 Mpix nodig hebt? Dit verspilt alleen maar megabytes op je PC en erger nog: op je compactflash card...Een 5 Mpix beeld wordt pas interessant bij vergrotingen van meer dan A3 (en dan nog...)!

Waarom niet de nieuwe A80? Deze heeft zo'n uitklapbaar schermpje wat het fotografie plezier erg vergroot....dan kan je ook over de schouders van mensen (bv.gyneacologen ) foto's nemen! Lijkt me geen af te slaan voordeel.

De A80 is een camera die in vruchtbare handen mooie foto's zal afleveren! Vergeet niet de prijs van minimum een 256 Mb card te budgetteren (= +/- 120 foto's) om ten volle kunnen te genieten van de voordelen van digitale fotografie (=er volop op los schieten ).

Succes!
        ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

Comment

wel een voordeel van een 5 megapixel is dat als je een heel stuk uit de foto snijdt/cropt omdat de compositie bv niet zo goed is je toch nog steeds genoeg megapixels overhoudt voor een grote afdruk.

maar je hebt wel een punt hoor. 5 megapixels heb je meestal niet nodig.
          Als mensen mij vragen wel toestel vraag ik wat voor foto's ze willen hebben
          Een minimum is 3 megapixel
          Willen ze meer dan A4 afdrukken, alleen dan overwegen van een zwaardere cam te kopen.

Comment

zo snel mogelijk beginnen oefenen zodat je de camera zonderr nadenken kan bedienen want tijdens de bevalling ga je niet veel tijd hebben om te denken en je kan het niet zomaar eventjes overdoen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Hele goede camera is dat...
              Ik heb hier geen cent spijt van.
              Hij is superhandig en je kan hem makkelijk overal meenemen door zijn klein formaat past hij in iedere jaszak.
              Eén nadeel: De flits is wat minder... maar da's normaal bij zo'n klein toestel.
              Dus binnenkamers altijd zoveel mogelijk licht aansteken.

Comment

Originally posted by mic
                Dus binnenkamers altijd zoveel mogelijk licht aansteken.
                Daar zal het in een verloskamer niet aan ontbreken denk ik
                Garfield007 **BD0188BE**
                Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

De PS S50 is inderdaad een prima toestel. Ik heb de S50 nu bijna 3 maanden en ben er best tevreden mee. Compact, stevig, mooie kleuren, scherpe foto's, en gemakkelijk om mee te beginnen dankzij de Auto, de verschillende programma's (portret, nachtopname, ...) en P stand. Maar ook diafragma- en sluitertijdvoorkeur zijn in te stellen, en zelfs volledig manueel. Dus behoorlijk wat doorgroeimogelijkheden. In de manuele stand heb ik bijv. al vrij behoorlijke foto's van vuurwerk getrokken (en was eerste poging; wel met statief).

't is natuurlijk geen reflextoestel: wanneer ik foto's van mijn kinderen wil nemen mis ik daardoor bijv. soms een mooi moment, maar dat zal met (vrij)wel elke compact digitale camera het geval zijn. Als ik dan met mijn analoge Nikon F-601s reflex vergelijk ... tja: toch een serieus verschil qua AF scherpsteltijd.
                  Ik kan niet echt vergelijken met andere compacts, alleen heb ik toevallig heel even de Sony DSC-V1 kunnen testen, en hier was de autofocus op het eerste gezicht toch wel wat sneller (komt misschien door de "Hologram AF" vd Sony).

Wat ik gewoon wil zeggen: foto's van een pasgeborene en de eerste maanden zullen zeker geen probleem zijn, maar kinderen fotograferen, wat toch ook één van de bedoelingen was, zal natuurlijk wel beter gaan met een DSLR; zeker als ze volop in aktie zijn (plus natuurlijk alle andere voordelen van DSLR). Wil je dat ineens mee incalculeren, dan zou ik eerder voor bijv. een Canon EOS-300D gaan (of EOS-10D als budget het toelaat).

Moest ik vandaag opnieuw een compact digicam kopen dan zou ik kiezen tussen de Canon PS S50, Canon PS A80 (wentelbaar scherm, prijs, instelmogelijkheden, batterijen), de Sony DSC-V1 (vanwege AF snelheid) en de Pentax Optio 555 (5x optische zoom in compact en licht toestel).

Hopelijk doe ik je hierdoor niet teveel twijfelen; dat is alleszins niet mijn bedoeling.

Good luck,
                  Rudi.
                  Groetjes,
                  Rudi.

Canon PowerShot S50

Comment

Originally posted by Mezzanine
                    Moest ik vandaag opnieuw een compact digicam kopen dan zou ik kiezen tussen de Canon PS S50, Canon PS A80 (wentelbaar scherm, prijs, instelmogelijkheden, batterijen), de Sony DSC-V1 (vanwege AF snelheid) en de Pentax Optio 555 (5x optische zoom in compact en licht toestel).
                    Als je dan voor heel snelle focus wilt gaan voor een compact-camera dan is er bv de Minolta Z1. 10x optische zoom en de snelste AF voor het moment (voor compact)
                    Garfield007 **BD0188BE**

Comment

Originally posted by Mezzanine

't is natuurlijk geen reflextoestel: wanneer ik foto's van mijn kinderen wil nemen mis ik daardoor bijv. soms een mooi moment, maar dat zal met (vrij)wel elke compact digitale camera het geval zijn.

Wat ik gewoon wil zeggen: foto's van een pasgeborene en de eerste maanden zullen zeker geen probleem zijn, maar kinderen fotograferen, wat toch ook één van de bedoelingen was, zal natuurlijk wel beter gaan met een DSLR; zeker als ze volop in aktie zijn (plus natuurlijk alle andere voordelen van DSLR).
                      Euh, wat is DSLR, en hoe snel moet de camera zijn voor kinderen in actie en welke snelheid is belangerijk vb de AF of de wegschrijfsnelheid (in welke grootte-orde spreekt men dan?)
                      Waarschijnlijk zullen de foto's nooit groter zijn dan A4, moet ik dan bij 5Mp blijven of hoe laag mag ik gaan. Ik heb eigenlijk een budget van 500 Euro, dit is dan de bedoeling om éénmalig een toestel te kopen en voor pakweg 10 jaar goed te zitten, maar zoals ik zie hebben de meeste van jullie meerdere toestellen en is dit een 'instapper', niet dat ik een professioneel toestel nodig heb, maar ik heb geen goesting (lees centen) om jaarlijks een ander toestel aan te schaffen omdat de kinderen groter worden (en sneller).
                      Bedankt aan iedereen die al gereageerd heeft,

Comment

Een DSLR is een digitale reflex camera. Enkele voordelen: zeer snelle autofocus, verwisselbare lenzen, je kijkt rechtstreeks door de lens waardoor je een veel betere inschatting kan maken, bovendien krijg je de belangrijkste instellingen al door de zoeker te zien, .....
                        In volgende topic worden de voordelen (en nadelen) ervan uitgebreider besproken.
                        http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=27413&SearchTerms=dslr,voordele n
                        Gezien je aanvankelijk geen budget in je post had gezet begon ik hierover, maar DSLRs vallen eigenlijk wel buiten je vooropgestelde budget.

Belangrijkste nadeel van compact digicam vind ik de tragere AF. Eigenlijk zou je een aantal toestellen moeten kunnen testen, want er is natuurlijk nog een verschil zitten op de snelheid tussen de compacts onderling (helaas is dat in de praktijk nogal moeilijk te doen ). Als bijv. de Z1 die blijkbaar zeer snel is zodanig snel is dat hij de AF snelheid van DSLRs benaderd dan kan dit interessanter zijn dan de S50 op langere termijn.

Als je niet groter dan A4 gaat (laten) afdrukken dan volstaat 3MP. Voordeel van 5MP is niet alleen dat je nog groter kan gaan, maar ook dat je een stuk uit de foto kan selecteren en enkel dit afdrukken ("croppen" zoals PhilippeVDP al aanhaalde).
                        Groetjes,
                        Rudi.

Canon PowerShot S50

Comment

Prima toestel die S50. Heb vorig jaar een S30 gehad. Schitterend gewoon. En je budget is 500 euro. Das dus goed genoeg voor het toestel en een extra CF kaart (denk ik). Het plezier van een compact toestel en een zeer goede kwaliteit. Gewoon gaan voor die S50 !!
                          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Zelf heb ik een S30 en ben daar zeer tevreden over, maakt pracht foto's, ook de aktie van kinderen hoor.
                            Ga maar voor die S50, koop er wel geheugen bij 256mb minimaal.
                            Je gaat namelijk heeeeel veel foto's maken .
                            Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Working...
                            X