Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon batterij probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon batterij probleem

De batterij van mijn G3 is stuk, denk ik.
    Als ik oplaad dan laad de batterij soms af ipv op!!
    als ik een stuk of 10 foto's trek krijg ik de melding low battery, als ik er dan nog een paar trek valt het toestel uit (of de melding batterij leeg, plaats een nieuwe batterij)

het rare van de zaak is dat het probleem zich niet altijd voordoet, soms laad de batterij wel goed op, de lampjes branden normaal bij het opladen dus ik kan het niet opvoorhand zien, en heb niet altijd tijd om een 2e keer op te laden als de batterij de eerste keer niet opgeladen heeft.

kan ik in garantie gewoon een nieuwe batterij gaan halen of moet ik dan m'n toestel een paar weken missen, in dat geval koop ik gewoon liever een 2e batterij.

nog iemand die hier ooit problemen mee heeft gehad?
    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Kan het ook niet het oplaadtoestel zijn?
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by yannick

Misschien de stekker verkeerd om in het stopcontact zitten?
      Nee, ik zou niet weten waar het aan kan liggen, maar ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn A40. Hierbij lag het aan de camera zelf. Uiteindelijk alles opgestuurd naar Canon en is alles weer goed gekomen.

Je zou ook gewoon eens met de batterij naar een winkel kunnen gaan en vragen of je hem eens in een ander toestel mag uitproberen, kleine moeite lijkt me.
      Succes,
      Rutger

Comment

Originally posted by yannick
        De batterij van mijn G3 is stuk, denk ik.
        als ik een stuk of 10 foto's trek krijg ik de melding low battery, als ik er dan nog een paar trek valt het toestel uit (of de melding batterij leeg, plaats een nieuwe batterij)

het rare van de zaak is dat het probleem zich niet altijd voordoet, soms laad de batterij wel goed op, de lampjes branden normaal bij het opladen dus ik kan het niet opvoorhand zien, en heb niet altijd tijd om een 2e keer op te laden als de batterij de eerste keer niet opgeladen heeft.

kan ik in garantie gewoon een nieuwe batterij gaan halen of moet ik dan m'n toestel een paar weken missen, in dat geval koop ik gewoon liever een 2e batterij.

nog iemand die hier ooit problemen mee heeft gehad?
        Soms kan het kuisen met kontactcleaner van de batterijkontakten van camera en batterij wonderen doen ; kon het vroeger ook niet geloven maar had gelijkaardig probleem met de Olympus E10 ; vers geladen batterijen en na 5 minuten in de camera battery low aanduiding

Comment

het zou idd ook aan de oplader of het fototoestel kunnen liggen, maar ik hoop eigenlijk toch de batterij

het kuisen van de contactjes zal ik allessinds al eens proberen, naar de winkel stappen voor de batterij te testen in een ander toestel daar heb ik nog geen tijd voor gehad op momenten dat de batterij dat probleem had, ik woon nogal tamelijk ver van de beschaafde wereld

ik hoop in elk geval dat ik 't toestel niet voor enkele weken moet missen, als ik het toestel naar canon moet opsturen zal ik het wel eventjes kwijt zijn denk ik.
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

Voor 29,98 € heb je bij sdcard.be een GP batterij (vervangt Canon BP-511). Als deze dan OK is dan kan je rustig je andere binnensturen, zoniet ben je toch al zeker dat het aan de contactjes of de camera zelf ligt, en dan heb je toch een reservebatterij wanneer het de G3 terug in orde is.
            Groetjes,
            Rudi.

Canon PowerShot S50

Comment

Working...
            X