Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D40x / d50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D40x / d50

Wat is eigenlijk de beste dslr? Ik kom er maar niet uit.
    • De d40x heeft 10 mp, d50 6
    • D40x heeft geen af, d50 wel
    • d40x geen schermpje bovenaan

Wie helpt er me te beslissen? Wat zijn nog andere belangrijke zaken waar rekening mee moet gehouden worden?

Qua lenzen zou ik oftwel de 2 kitlenzen nemen, ofwel Nikon 18–135 3.5–5.6 G samen met op termijn ne 70–300. Dan zit ik wel goed denk ik voor vanalles zoals int stad, natuur, feesten
    Last edited by Gorik86; 18 maart 2010, 18:46.

Re: D40x / d50

Geen afkorten gn bevordert de leesbaareid niet.

De D40x en alle Nikon DSLRs(en alle andere merken ook) hebben AF, de D40 etc hebben echter geen scherpstelmotor in de body en moet(als je AF wil) AF-S, HSM of BIM lenzen kopen.

D50 heeft 6MP.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je gaat al die wel moeten 2de hands kopen want worden niet meer gemaakt.
      En geen 1 van die is de beste de D40 ZONDER x is de beste omdat hij veel minder mp op zijn sensor heeft en omdat daardoor je een flash sync hebt van 1/500 waardoor je zelfs bij veel licht kan in flitsen.

Comment

slechte gewoonte van sms berichten

had het op autofocussen, niet hetzelfde als scherpstellen?

inderdaad 6, heb het ook juist opgemerkt

Comment

Ga je het 2de hans kopen?
          Ik zou anders wel eens kijken naar de D3000 die kost ook amper iets en dan heb je tenminste garantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
            En geen 1 van die is de beste de D40 ZONDER x is de beste omdat hij veel minder mp op zijn sensor heeft en omdat daardoor je een flash sync hebt van 1/500 waardoor je zelfs bij veel licht kan in flitsen.
            D50 ook... ik haal er 1/800 mee
            Last edited by d_oracle; 18 maart 2010, 19:08.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gorik86 Bekijk bericht
              Wat is eigenlijk de beste dslr? Ik kom er maar niet uit.
              • De d40x heeft 10 mp, d50 6
              • D40x heeft geen af, d50 wel
              • d40x geen schermpje bovenaan

Wie helpt er me te beslissen? Wat zijn nog andere belangrijke zaken waar rekening mee moet gehouden worden?

Qua lenzen zou ik oftwel de 2 kitlenzen nemen, ofwel Nikon 18–135 3.5–5.6 G samen met op termijn ne 70–300. Dan zit ik wel goed denk ik voor vanalles zoals int stad, natuur, feesten
              ik heb hier een D50 liggen met 18-70mm lens, prima combinatie....

D50 moet je onder de 200€ vinden, en 18-70mm lens voor een 120€
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

D50 of D40...zou ik voor D50 gaan met autofocusmotor.
                en beide hebben een flash sync van 1/500
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

slechte gewoonte van sms berichten

had het op autofocussen, niet hetzelfde als scherpstellen?

inderdaad 6, heb het ook juist opgemerkt
                  Ze kunnen alle 3 "autofocussen".
                  Alleen omdat de D40(x) geen AF servo in de body heeft moet hij gebruik maken van een AF servo in de lens, vandaar de noodzaak van AFS, HSM,... lenzen, wil je autofocus hebben. Dit belet je niet om andere lenzen te gebruiken, alleen moet je dan manueel scherpstellen.
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

de 4 megapixel is dan verwaarloosbaar tov autofocusmotor?
                    Aangezien er toch ook lenzen zijn met autofocusmotor ingebouwd en deze naar het schijnt sneller zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      D50 of D40...zou ik voor D50 gaan met autofocusmotor.
                      en beide hebben een flash sync van 1/500
                      inderdaad, dan kan je er ook een 50mm 1.8 lensje op zetten...

Comment

de 4 megapixel is dan verwaarloosbaar tov autofocusmotor?
                        Aangezien er toch ook lenzen zijn met autofocusmotor ingebouwd en deze naar het schijnt sneller zijn ?
                        4 extra megapixels is fijn, maar met een focus motor kan je ook oudere lenzen gebruiken... bijvoorbeeld een 85mm lens of een 50mm 1.8 (ca. 100€)
                        anders moet je de nieuwe lenzen kopen en een 50mm 1.4 AF-S kost algauw meer dan 300€...

voorbeeldjes van D50 en 18-70mm

Comment

ja, 2dehands.

Maar die d3000 heeft ook geen autofocusmotor dacht ik ?

Comment

ja, 2dehands.

Maar die d3000 heeft ook geen autofocusmotor dacht ik ?
                            neen, pas vanaf D90

Comment

en de oude lenzen zijn niet meteen slechter dan de nieuwe ?

Comment

Working...
                              X