Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging 300D: 40D - (50D)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervanging 300D: 40D - (50D)

Ik heb momenteel een 300D en zou graag upgraden. Eigenlijk gebruik ik de camera alleen voor amateurdoeleinden: reisfoto’s & familiekiekjes binnenhuis.
    Ik heb het item 50D – 7D – 5D-II gevolgd maar er zijn nog andere dingen in dit dure leven… Een 2de hands 40D kost richting € 500, een nieuwe 50D: € 760 (zou nog gaan), maar een 7D begint te duur te worden.
    Sommigen stellen daarbij dat een 50D nu niet zoveel beter is dan een 40D (zal anderen wel op hun paard zetten).
    Dus:
    - 300D vs 40D: echt de investering waard?
    - ander alternatief?
    - indien ik voor een 40D zou gaan: waarop letten (soms lees je dat men de sluiter vervangen heeft).
    Bedankt

Re: Vervanging 300D: 40D - (50D)

Ik neem aan dat je van plan bent het toestel toch een aantal jaren te gebruiken. Dan zou ik
    liever gaan voor een nieuwe 50D aan die prijs dan voor een 40D. Voor dat verschil heb je
    een goede garantie. Bovendien heb je dan een beter scherm, een iets betere AF, correctie
    per lens en meer pixels om te croppen.

Comment

Bovendien heb je dan een beter scherm, een iets betere AF, correctie
      per lens en meer pixels om te croppen
      Belangrijke voordelen van de 50D, maar als je maar 1 of 2 lenzen hebt en enkel reis- en familiekiekjes maakt ?

Is een 450D of 500D (of opvolger) niet meer iets voor jou ?

De 50D is nu 18 maand op de markt en m.i. nog fors duur tegenover een 7D (overkill voor jou)

Ik ga hier geen rumors verspreiden, maar ik zou toch een paar weken wachten
      En doe maar een stuk van die tweedehandsprijzen af

Comment

Heb een 50D en kan er alleen maar positieve comments over geven. Het grote pluspunt voor mij is het enorm grote scherm, hoef ik niet te wachten tot thuis om te zien of de foto wel scherp is.

Zoals reeds hoerboven gezegd, voor dat financieel verschil, tss 40D en 50D, zou ik toch voor de laatste opteren.
        Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
        Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
          Heb een 50D en kan er alleen maar positieve comments over geven. Het grote pluspunt voor mij is het enorm grote scherm, hoef ik niet te wachten tot thuis om te zien of de foto wel scherp is.

Zoals reeds hoerboven gezegd, voor dat financieel verschil, tss 40D en 50D, zou ik toch voor de laatste opteren.
          Hallo,

ik zou zeker niet gaan voor de 50d en wel voor een 40d aangezien de 40d veel scherper is en veel mooiere kleuren weergeeft lees maar eens op dpreview!! ook heeft de 50d veel meer last van ruis op de foto's doordat ze teveel pixels op die sensor zetten wat je mindere kwalitatieve foto's geeft en je betaalt er meer voor !!

ik zou gaan voor de 40d en is zeker een meerwaarde tegenover de 450d en de 500d aangezien de bodie van plastiek is en vanaf de 40d heb je daar geen last van aangezien het een magnesium body is !!

groeten
          canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

Comment

overgestapt van een 300D naar een 30D geen moment spijt gehad.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Of je de meerprijs tussen de 40D en 50D waard vind,moet je zelf
              beslissen.
              Beide camera's zijn een flinke verbetering op je 300D.
              Ik zou niet naar een xxxD camera gaan kijken omdat deze kleiner
              zijn[in formaat] daar je gewend bent aan een grotere camera.

gr.ron
              http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Studio4T4 Bekijk bericht
                Hallo,

ik zou zeker niet gaan voor de 50d en wel voor een 40d aangezien de 40d veel scherper is en veel mooiere kleuren weergeeft lees maar eens op dpreview!! ook heeft de 50d veel meer last van ruis op de foto's doordat ze teveel pixels op die sensor zetten wat je mindere kwalitatieve foto's geeft en je betaalt er meer voor !!
                Dat zijn nog van die verhaaltjes uit de beginperiode van de 50D. Een camera die weinig
                krediet kreeg toen hij uitkwam. Wel, toen ik de mijne kocht had ik het geluk om er een
                40D naast te gebruiken. Minder scherp en veel mooiere kleuren heb ik op de 40D nooit
                gezien ten opzichte van de 50D. Wel dat je met de 50D een stuk meer kon croppen, dat
                hij een veel betere scherm had, een iets snellere en preciezere AF, en nog zo'n paar al
                dan niet nuttige dingen.
                Ik kwam toen tot de conclusie dat de 50D op ieder gebied de net iets betere camera was
                zoals de 7D nu weer net de betere is van de 50D. Die heeft nochtans nog meer pixels.
                Dus geen nood zou ik zeggen, als je een 50D koopt heb je een heel goed toestel. Ik ben
                een zeer tevreden gebruiker. En lang niet de enige.

Comment

Working...
                X