Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

occasie 1D mk III of nieuwe 7D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• occasie 1D mk III of nieuwe 7D ?

hallo, ik heb nu een Canon 40D maar zou deze willen updaten.
    twijfel aan de nieuwe 7D of een occasie 1D mk III aankopen.

Ik maak vnl sportfoto's (surf-ski/snowboard-voetbal-cycling) en party & concertfoto's.

Wat raden jullie me aan?
    thanks & greetz

Re: occasie 1D mk III of nieuwe 7D ?

Als je geen lenzen wilt vervangen de 7D, anders de 1D
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

zware moeilijk keuze ik ben trouwens jaloers op u keuze maakt niet uit de welke je maakt

Gtrzz Oli
      http://www.flickr.com/photos/autosport
      www.autosport.be

Comment

lenzen moet ik niet vervangen ofzo, want heb de 17-40L, 70-200L en 100-400L.
        Dus steeds op alle canon's pasbaar.
        Nu de body he...

Comment

als je een goede 2e hands op de kop kan tikken ga je je dat niet beklagen.
          heb een maandje terug dezelfde overstap gemaakt

Comment

Heb jij efkens dikke sjanche, der staan er twee te koop in "Koop en Verkoop".
            Klik en Klik

Ten minste, als ge rap zijt.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik zou voor de 1D MIII gaan, voor sport is dit de uitgelezen camera, je hebt eigenlijk het beste van twee werelden door de 1,3 crop sensor. Ik heb zelf een 1D MII en twee 5 D body's, en zet de meest geschikte body in, dus hou je D40 bij, de verkoop zit tegenwoordig toch op zijn gat.

MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                lenzen moet ik niet vervangen ofzo, want heb de 17-40L, 70-200L en 100-400L.
                Dus steeds op alle canon's pasbaar.
                Nu de body he...
                Voor jouw onderwerpen ga je waarschijnlijk het iets mindere bereik van de 100-400 niet missen
                En op de 1D kan je er desnoods nog een extender opzetten

Als je een groot en sterk man bent, ik begin een 7D al zwaar te vinden

Comment

ik zou voor de 1D MK III gaan.
                  maar weet wel dat je bij golfsurfen de 1,6 cropfactor zal missen...
                  het lijkt mss niet veel, maar het is echt een verschil (spreek uit ervaring)
                  (bij golfsurfen zou ik geneigd zijn mijn 30D ipv 1D te gebruiken, in België toch)
                  100-400 met extender: werkt, maar de beeldkwaliteit is toch niet even goed meer.
                  eventueel hou je je 40D nog bij, voor als het eens nodig is... je krijgt er toch niet echt veel meer voor
                  Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Die 40D zou ik idd zeker bijhouden.
                    Alleen de twijfel qua iso en de megapixel he.
                    10 tov 16 megapixel?

Comment

De 1D3 heeft een geroemde sensor.. wat doen die paar megapixels er dan toe
                      10MP is meer dan genoeg, ook om op groot formaat (A1 ed..) af te drukken
                      ik zou het weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                        Die 40D zou ik idd zeker bijhouden.
                        Alleen de twijfel qua iso en de megapixel he.
                        10 tov 16 megapixel?
                        Als je wil kan je altijd mijn 1DmkIII eens komen uitproberen in Sint-Niklaas in het weekend, is niet ver van Beveren hé.
                        en als je op zaterdagmiddag afkomt (tussen 16u en 18u30) kan ik u meteen een demonstratie geven van de 1DmkIII zijn kunnen in de slechtverlichte turnhal waar ik lesgeef
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xbake Bekijk bericht
                          De 1D3 heeft een geroemde sensor.. wat doen die paar megapixels er dan toe
                          10MP is meer dan genoeg, ook om op groot formaat (A1 ed..) af te drukken
                          ik zou het weten
                          Kan ik ook bevestigen, ik mis de meg's van mijn 50D niet.
                          Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

voor jouw toepassingen zonder meer een 1D, betreft dat gezeur over pixels moet maar een afgelopen zijn vind ik, is alleen marketingtechnisch interessant, fotografisch niet.
                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Ik heb zowat alle Canons gehad en heb volgende mening:
                              1D serie is zwaar en voor profi's, geen modern toestel, en ik heb de AF nooit echt betrouwd. is ook zeer komplex met al die settings, er zijn daar door Canon zelfs manuals uitgegeven van hoe je de cam moet instellen voor welk soort beweging.
                              Het is ook al een ouder toestel, en is duurder (tenzij 2dehands natuurlijk, maar dan moet je wel opletten, als je van een echte profi koopt , geen salonfotograaf, anders zal het ding afgezien hebben)
                              De 7d daarentegen, heeft een enorm goede ergonomie, heeft meer funkties, heeft een ongelooflijk goede en flexibele af, ik heb daar ook echt vertrouwen in, en is een 1.6 crop, kan filmen, kan met en zonder grip, heeft een zeer goed display, bruikbare live view... de 7D is gewoon een modernere kamera, technologisch uit het tijdsperk ven de 1Dmk4
                              De cropfaktor kan een voor of nadeel zijn, maar persoonlijk ervaar ik een grotere sensor ondertussen als nadeel, omdat je aan de telezijde "verliest", je 400mm zal op een 1D 520mm zij, en op de 7D een 640mm.
                              Blijft het verlies aan de breedhoekzijde, daar kan je op de 7D een EF-S 10-22 op zetten, en dat is dat ook opgelost (veel goedkoper dan aan de tele een 60mm bij te moeten kopen)
                              Wel is de 1DmkIII iets beter dan de 7D in de high iso's op gebioed van ruis.
                              Keuzes keuzes keuzes....

Comment

Working...
                              X