Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met de canon 5d Mark ii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Filmen met de canon 5d Mark ii

Gisteren probeerde ik een draaiende kermis te filmen met mijn 135 2L, op maximale f-waarde gezet, maar de kinderen die dicht kwamen in beeld waren out of focus.
    Ik heb de focusmethode voor de zekerheid ook op AF-servo gezet (waarschijnlijk enkel voor fotos en niet voor movies).

Ik vond op youtube een link dat je hem op "live mode" moet zetten en "AF-ON" moet drukken om het onderwerp scherp te stellen.
    Maar kun je niet gewoon simpel alles scherp filmen op maximale f-waarde zonder dat je constant op "AF-ON" moet klikken, of zijn primes met lage f-waarde niet zo ideaal daarvoor?
    Last edited by CanonYouCan; 21 juli 2010, 13:08.

Comment

Bij de filmfunctie moet je gewoon handmatig scherpstellen.

Voor die schouderrig's en steadicam moet je inderdaad veel betalen, maar je kan ze net zo goed zelf maken hoor :-) Gewoon wat googlelen op "DIY + hetgene wat je wil".

Comment

Ik heb mijn videofunctie op de 5D nog nooit gebruikt, maar wil dit wel eens proberen.
        Enige probleem, ik zou begot niet weten hoe ik dat klaar krijg op mijn toestel
        En in de handleiding vind ik er ook niets van terug.
        Kan er iemand mij heel praktisch en (liefst) eenbvoudig uitleggen hoe ik moet filmen met de 5D MII ?????

Comment

gewoon live vieuw knop aanklikken en op de set knop duwen voor te starten en voor te stoppen (een maal)
          al je aan het filmen ben gaat er een rood lichtje branden in de rechterbovenhoek van de live vieuw
          alleen in live vieuw kan je filmen.....
          groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Gisteren probeerde ik een draaiende kermis te filmen met mijn 135 2L, op maximale f-waarde gezet, maar de kinderen die dicht kwamen in beeld waren out of focus.
            Ik heb de focusmethode voor de zekerheid ook op AF-servo gezet (waarschijnlijk enkel voor fotos en niet voor movies).

Ik vond op youtube een link dat je hem op "live mode" moet zetten en "AF-ON" moet drukken om het onderwerp scherp te stellen.
            Maar kun je niet gewoon simpel alles scherp filmen op maximale f-waarde zonder dat je constant op "AF-ON" moet klikken, of zijn primes met lage f-waarde niet zo ideaal daarvoor?
            Jawel, maar wat filmen met de 5D2 zo boeiend maakt is dat je met een prime de achtergrond mooi onscherp kan maken. Kijk hier voor een voorbeeld met een 35mm met open diafragma.
            Je kan een keer automatisch scherpstellen voor je begint, maar tijdens het filmen gebruik je best de MF. Dat is al gezegd. Met de 135 helpt het dat je er niet te kort op zit.
            Last edited by Poza; 25 augustus 2010, 17:00.

Comment

Dit is vandaag aangekondigd op dpreview en lijkt wel handig voor video.
              En in verhouding tot de aankoop prijs van de 5DII + lenzen ook nog betaalbaar.

Comment

Working...
              X