Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor pentax k-x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens voor pentax k-x

Welke lens zouden jullie aanraden voor deze camera ?

Vooral voor landschap, flora, kleindochter, binnenhuis (ook musea, optreden)

Ik had gedacht aan de body en dan de keuze uit :

Sigma 17-70 2.8-4.5 DC macro
    24-70 2.8 EX DG macro
    Tamron 28-75 2.8 XR DI
    Fuji x 100 f

Re: lens voor pentax k-x

Mijn Tamron 28-75 2.8 presteert uitstekend, zowel op K10D als op K20D, maar met die lens mis je natuurlijk een heel stuk groothoek, wat zeker voor landschappen van belang is.

Een K-x met kitlens (nauwelijks duurder dan de body alleen) in combinatie met de Tamron 28-75 geeft al een pak meer mogelijkheden. Die kitlens (18-55) is niet slecht, past met zonnekap erop in een jaszak en is zeker geschikt voor landschapsfotografie, waar doorgaans het diafragma wat dichtgeknepen wordt.

Een heel goed alternatief is de Tamron 17-50 2.8, en dat is dan ook de lens die ik je zou adviseren. Later nog wat sparen voor een Pentax 60-250 f:4 en je beschikt met twee lenzen over een heel ruim bereik
    Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Spreekt voor zich dat de Sigma de meest flexibele uit het rijtje is. Ik heb er echter geen ervaring mee. Persoonlijk werk ik met een DA*16-50/2.8 als ik een flexibele standaardzoom nodig heb, maar eigenlijk geef ik de voorkeur aan vaste brandpunten...

Heb je ook de Pentax DA17-70/4 overwogen?

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Bedankt voor de reactie.

Ja die f4 heb ik ook overwogen. Natuurlijk kan je bij de kx omhoog met je iso (volgens verschillende forums) zodat de f2.8 niet echt een must is. Maar is dat wel zo en soms lees je ook dat de F4 nogal soft wordt ?

Ik ben nog maar allerhande informatie aan het verzamelen zodat ik, als ik overga tot de aankoop van de K-x, weet wat ik ik wil en er mee kan doen.
        Fuji x 100 f

Comment

Working...
        X