Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat te doen

September, juist begin van een nieuw schooljaar. Na een jaartje "stromingen in de fotografie" begin ik dit jaar aan de cursus "Zwart/Wit fotografie". Naar alle waarschijnlijkheid zal ik mijn G3-ke daar niet kunnen gebruiken, gezien de cursus is gebaseerd op traditionele technieken.

Nu heb ik nog een erfstuk van een camera liggen met bijbehorende lenzen en ik vroeg me af of deze zouden voldoen. Ik zou namelijk liefst direct investeren in een DSLR en niet enkel voor de cursus een nieuwe SLR moeten kopen.

Het toestel is een volledig manuele "Praktica MTL5B" met een 1.8/50 mm lens en een Sigma zoom van 70 tot 210 mm. Kent iemand dit toestel?

Wat zou ik nu doen : toch een meer geavanceerde SLR kopen of gewoon trachten de opdrachten uit te voeren met bovenstaande. Zien jullie eventueel beperkingen.

Groetjes,
    Rudy
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Rud,

Er is geen beter toestel om te leren fotograferen dan een volledig
    manuele reflex met 50mm lens (eventueel een zoom en groothoek
    ter beschikking) vermits je over alles moet nadenken.
    (IMHO)
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

hehe...dat was mijn eerste slr camera, kheb daar zelfs nog lenzen voor...
      vivitar 28mm/f2.8
      kamuranon zoom 90-250mm/f4.5

nu noch 'n degelijke lichtmeter en je bent vertrokken...

Comment

Aangezien de cursus de traditionele technieken behandeld zou ik de Praktica gebruiken die je een investering bespaard. Als ik me goed herinner zit in dat model een ingebouwde lichtmeter (ik had een praktica L zonder meter destijds). Je hebt immers voor je hobby je G3 nog.

groetjes ron en antje

Comment

Bedankt mensen, ik zal wel een beetje uit de toon vallen tussen al die mensen met nieuwer materiaal, maar ik zal dan vlugger een DSLR kunnen aanschaffen .

huyaa, inderdaad het toestel heeft een ingebouwde lichtmeter.

Groetjes,
          Rudy
          Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

Comment

Working...
          X