Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon, Nikon, Olympus,...of andere...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon, Nikon, Olympus,...of andere...

Ik ben in het bezit van een Canon FD35-105 lens, gemonteerd op een Canon A1(analoog).

Nu zou ik me graag een digitaal reflex toestel aanschaffen, moet ik nu bij Canon blijven (eventueel de EOS 450D) of moet ik opteren voor de Nikon D90(betere sensor volgens dat het schijnt...)Naar het schijnt is de lens niet compatibel? Er zit natuurlijk geen stabilisatiesensor in de lens ingebouwd...Wie kan mij een goede raad geven...

Re: Canon, Nikon, Olympus,...of andere...

Ik heb er hier ook nog zo één liggen (Canon FD 35-105) en deze is inderdaad niet meer bruikbaar op de huidige Canon EOS modellen dus er is geen enkele reden om niet die camera te nemen die jouw het beste ligt. Canon en Nikon maken beiden zeer goede camera's.

Comment

Hoi, Ik heb de D90 en kan deze alleen maar aanraden...zeer goed toestel een droom om mee te werken...

grtz Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik zou zo wie zo niet kijken naar het objectief dat je nog hebt (en bij u past het toch niet meer das nog gemakkelijker) en een goeie basis leggen waar je nu op voort kunt bouwen.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Merci olle molle veor de snelle reactie...

Ik denk dat ik ga voor de Nikon D90, Nu welke lens neem ik best...

Wat zijn de beperkingen (buiten de prijs) als je opteert voor een groothoek met telezoom.

Als je een lens plaatst van Nikon die geen beeldstabilisatie heeft maakt dat veel verschil uit?

Comment

De lenskeuze is wat anders, het ligt er aan wat u zelf zoekt en ook vooral wat het mag kosten want lenzen zijn er van vrij goedkoop tot extreem duur.
            Als u beginnend bent zou ik met een kitlens beginnen waar zo mogelijk ook VR inzit.
            Begin met een en koop achteraf bij wat je naar uw smaak mist.
            Een goei kitlens is bv de 16-85mm VR van Nikon.
            Als u uw budget kenbaar maakt en eventueel wat u gaat fotograferen dan helpen ze u hier wel voort.

Comment

Ik heb mijn oog nu laten vallen op deze combinatie "Canon EOS 50D + EF-S 18-200mm kit"
              Zit nu natuurlijk al een stuk boven de prijs (goedkoopst bij de konijnen...dacht ik) van de "nikon d90 combinatie" met gelijkaardige lens...Is dit de moeite om deze meerprijs te betalen...

Voor mij moet een lens een alleskunner zijn, heb geen goesting om op reis te switchen van lenzen, begrijp wel dat de professionals met specifieke vaste lenzen gaan werken voor nog betere resultaten te halen...

Comment

De Canon 450D staat morgen in de Carre our, met de kitlens(voor dezelfde prijs als bij de konijnen.be, ja in .ned nog goedkoper), zou ik nu toch werken met een tweede lens vb. Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Ld Macro 1:2 lens voor Canon mer Hama UV 390 (0-Haze) 62mm (IV) filter. Maakt die stabillisatie in de lens een groot verschil??? weet het nu helemaal niet meer...
                Last edited by Ronnn; 16 juni 2009, 07:11.

Comment

Je bent er blijkbaar nog niet uit, hé: eerst de D90, dan de 50D met 18-200 (), en nu weer de 450D.
                  Over stabilizatie in de lens is hier al menig woord gesproken: doen zou ik zeggen.

(van die drie camera's die jij noemt, is mijn rangschikking: 50D>D90>450D)

(maar ik zou NOOIT voor die superzoom gaan)

PS: ik heb daarstraks nog een link geplaatst naar Studio73 waar de combi 450D + 18-55 IS + 55-250 IS tegen €819.- te krijgen is. En ik raad aan eer in een echte fotozaak te kopen, dan in de Carrefour. Voilà: link naar Studio73
                  Last edited by LesC; 16 juni 2009, 08:05. Reden: PS toegevoegd
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

D90 - 50D - 450D niet gemakkelijk he.

Comment

Working...
                    X