Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1000D? (+ goede fotograaf Gent/Dendermonde)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 1000D? (+ goede fotograaf Gent/Dendermonde)

Hoi,

Ik heb momenteel een analoge canon 3000V met 28-90mm en 90-300mm (géén IS).

Gezien de toch wel hoge ontwikkelingskosten enzo (waardoor ik minder kan experimenteren) lijkt het me toch beter om over te schakelen op digitaal..

Gezien ik dit met een studentenbudget wil doen, speelt prijs natuurlijk ook een factor, waardoor de 1000D me direct in het oog sprong en dat ik dan mijn lenzen zou kunnen houden.
    Het probleem is dan wel dat ik zonder IS blijf zitten (wat volgens mij toch een grote bijdrage levert) en als ik dat achteraf wil kopen, dat het mij een stuk duurder gaat uitkomen..

Daarom had ik misschien gedacht om een 1000D te kopen met 1 IS lens (dus zonder telezoom)?

Kunnen jullie me soms raad geven met wat ik best zou doen? De vorige camera heeft me nog redelijk wat geld gekost (zeker die telelens) waardoor ik het zonde zou vinden dit allemaal gewoon weg te smijten..

Groetjes en alvast bedankt!
    Last edited by Lenskapje; 7 juni 2009, 14:44.

Re: canon 1000D?

Dan koop je best de 1000D + EF-S 18-55 IS, want met de 28-90 zal je niet voldoende breedhoek hebben.
    Die 18-55 komt door de 1,6x cropfactor overeen met het zoombereik van de 28-90 op een analoge of full-frame camerabody.

Dat heel erg lichte lensje is optisch een heel stuk beter dan de oude 28-90 kitlens op je 3000V.

De 90-300 zou perfect moeten werken op de 1000D, maar hou er wel rekening mee dat je met een digitale camera de foto's meestal veel groter bekijkt dan op een 10x15cm (het meest afgedrukte formaat). Je zal dus ook sneller de tekortkomingen van die lens ondervinden, zoals de mindere scherpte en contrasten vanaf 200mm.
    Maar als die bestanden niet moeten dienen voor grote afdrukken, dan is het geen probleem om de 90-300 verder te gebruiken.

(Als Makro-klant kreeg ik vandaag een mailtje met een kortingsbon van 100 euro, zodat die 1000D + EF-S 18-55 IS daar maar 399 euro kost.)
    Last edited by Black B@ndit; 7 juni 2009, 12:35.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

In de Makro staat de 1000D met 18-55 IS lens toevallig net voor 399 euro, normaal zou ik die winkel niet direct aanraden voor fotoapparatuur, maar dat lijkt me redelijk goedkoop

groeten
      Koen

edit: iets te lang naar die mail gezocht terwijl ik dit berichtje al aan't typen was en BB was me voor, maar dan zie je dat het klopt he
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Alvast bedankt voor jullie info!

De kit met de 18-55 IS zal dan inderdaad de beste oplossing zijn voor mij (alhoewel je die na even googelen precies minder vindt dan een gewone EF-S lens in kits..)

Voor de makro hebben wij hier thuis helaas geen klantenkaart, dus tzal ergens anders moeten

Nogmaals bedankt!

Comment

http://www.fotorubens.be/5683/fotoru...m_F:3.5-5.6_DC

50 Euro duurder, maar met echte service. Is wel de lens zonder IS maar in dat bereik heb je dat eigenlijk niet nodig volgens mij.
          Ook erbij zijn een geheugenkaart en een reinigingsset.

Je kan ook eens bellen of ze de kit niet met de IS versie willen aanbieden.

Winkel is Wilrijk, maar ze hebben een partner studio 73 in de kempen (weet niet vanwaar je bent).
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Zou dat geen verschil maken in weinig-licht-situaties ? Of gaat dat enkel echt effect hebben op hogere bereiken?

Ik woon in Dendermonde en studeer in Gent. Ken wel mensen in Antwerpen of de kempen, dus tzou wel mogelijk zijn om hun da te laten meebrengen, dus in ieder geval bedankt voor de tip!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lenskapje Bekijk bericht
              Zou dat geen verschil maken in weinig-licht-situaties ? Of gaat dat enkel echt effect hebben op hogere bereiken?

Ik woon in Dendermonde en studeer in Gent. Ken wel mensen in Antwerpen of de kempen, dus tzou wel mogelijk zijn om hun da te laten meebrengen, dus in ieder geval bedankt voor de tip!
              Mijn idee:
              Ga absoluut voor de IS versie, niet eens zozeer voor de IS , maar dat lensje is optisch gewoon een klasse beter.
              Desnoods een 2e hands body en 18-55 iS los (kost 89€ los)
              IS KAN is niet noodzakelijk ,maar kan soms ook handig zijn op een 18-55 , dus gewoon voor de IS versie gaan.

Comment

Aha, dus als ik het goed begrijp is de IS lens niet alleen beter door de stabilisator, maar ook gewoon omdat het een nieuwere lens is?
                Dan denk ik dat mijn voorkeur toch naar dat gaat uitgaan

Nog een laatste bijvraagje, weet iemand van jullie soms een goede (en liefst ook niet de duurste) fotograaf in Gent, Dendermonde of omstreken zijn?

Bedankt voor de hulp!

Comment

Re: canon 1000D? (+ goede fotograaf Gent/Dendermonde)

koop zeker niet in dendermonde... zonder namen te noemen , hij kent er de kl>>>van .

Comment

Re: canon 1000D? (+ goede fotograaf Gent/Dendermonde)

Oorspronkelijk geplaatst door slabber Bekijk bericht
                    koop zeker niet in dendermonde... zonder namen te noemen , hij kent er de kl>>>van .
                    Als z'n naam met een t begint is hij de reden dat ik nu een goede fotograaf zoek

Comment

Nog een laatste bijvraagje, weet iemand van jullie soms een goede (en liefst ook niet de duurste) fotograaf in Gent, Dendermonde of omstreken zijn?
                      Ga eens naar Art&Craft in Mariakerke (bij Gent) niet de duurste (ook niet de goedkoopste maar soms willen ze wel nog iets aan de prijs doen). Ze hebben de EOS1000D met 18-55IS niet in kit op de website staan wel afzonderlijk (en dat is toch een stuk duurder).

Canon 1000d €399 Canon 18-55 EF-S IS €179
                      Maar dan is de kit van de EOS 450D + 18-55 IS niet zoveel duurder met €599

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                        Ga eens naar Art&Craft in Mariakerke (bij Gent) niet de duurste (ook niet de goedkoopste maar soms willen ze wel nog iets aan de prijs doen). Ze hebben de EOS1000D met 18-55IS niet in kit op de website staan wel afzonderlijk (en dat is toch een stuk duurder).

Canon 1000d €399 Canon 18-55 EF-S IS €179
                        Maar dan is de kit van de EOS 450D + 18-55 IS niet zoveel duurder met €599
                        Dat is niet ver van mijn kot dus is wel nog handig, merci!
                        Als ik de beschrijving van de Canon 1000D 55-18mm DC bekijk, staat daar wel IS bij.. Misschien eens een mailtje sturen om te vragen hoe da nu juist zit
                        Kdenk (aangezien ik toch nog een beginneling ben) dat een 450D mij niet zo veel meerwaarde gaat bieden dan een 1000D, of zie ik dat verkeerd?

Comment

Dat is niet ver van mijn kot dus is wel nog handig, merci!
                          Als ik de beschrijving van de Canon 1000D 55-18mm DC bekijk, staat daar wel IS bij.. Misschien eens een mailtje sturen om te vragen hoe da nu juist zit
                          Kdenk (aangezien ik toch nog een beginneling ben) dat een 450D mij niet zo veel meerwaarde gaat bieden dan een 1000D, of zie ik dat verkeerd?
                          Ja best eens vragen hoe het zit met die lens maar ik denk toch dat het de "gewone" versie betreft. Of de 450d voor jou beter is, wel als het maar 20 euro verschil ja, anders denk ik dat je ook met de 1000d zeker kunt beginnen. (voor die 20 euro krijg je een groter scherm, meer megapixels, meer AF punten,.... een toestel uit een hogere klasse, ik ben de laatste om steeds een toestel uit een hogere klasse aan te raden, want er bestaat steeds beter , maar ook voor een student denk ik dat voor een verschil van 20 euro het moet vermeld worden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                            Ja best eens vragen hoe het zit met die lens maar ik denk toch dat het de "gewone" versie betreft. Of de 450d voor jou beter is, wel als het maar 20 euro verschil ja, anders denk ik dat je ook met de 1000d zeker kunt beginnen. (voor die 20 euro krijg je een groter scherm, meer megapixels, meer AF punten,.... een toestel uit een hogere klasse, ik ben de laatste om steeds een toestel uit een hogere klasse aan te raden, want er bestaat steeds beter , maar ook voor een student denk ik dat voor een verschil van 20 euro het moet vermeld worden).
                            Ja natuurlijk! Als het zou uitdraaien op slechts 20 euro verschil, zou het dom zijn da ni extra bij te geven e Wat ik nu ook dacht (de kans is wellicht klein), maar zijn er eigl ook fotografen die tweedehandsspullen verkopen? Dus bv mijn oude camera inruilen voor een korting op een nieuwe? (of tweedehands kopen, maar online bv ben ik daar niet zo zot van, wie weet wat hebben die camera's al meegemaakt..)

Comment

Ja natuurlijk! Als het zou uitdraaien op slechts 20 euro verschil, zou het dom zijn da ni extra bij te geven e Wat ik nu ook dacht (de kans is wellicht klein), maar zijn er eigl ook fotografen die tweedehandsspullen verkopen? Dus bv mijn oude camera inruilen voor een korting op een nieuwe? (of tweedehands kopen, maar online bv ben ik daar niet zo zot van, wie weet wat hebben die camera's al meegemaakt..)
                              Voor inruil in de buurt van Gent ken ik enkel Focilux
                              Voor aankoop kun je toch wel even kijken hier op het forum onder Aangeboden en je kunt er zelf je toestel/lenzen aanbieden.

Comment

Working...
                              X