Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser flitst meerdere malen alvorens foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser flitst meerdere malen alvorens foto

Hey iedereen ... Hoe kan ik men flitser maar 1 maal laten flitsen ipv 5 maal flitsen tegen wanneer hij de foto neemt ?
    in het begin was het 1 flits ... maar nu blijft hij flitsen tegen wanneer hij een foto neemt ... welke instelling moet ik wijzigen (sony alpha 300)

Re: Flitser flitst meerdere malen alvorens foto

"Rode ogen" functie uitzetten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

hihi, de typische beginnersvraag...

ik veronderstel dat het om een interne flitser gaat?
      Dit is bij vele toestellen zo met interne flitser dat hij 5tal keer flits om licht te maken voor de AF voor de foto genoment wordt. Oplossing? externe flitser kopen...

edit: bovenstaande post kan dus ook, maar mijn oude 30D heeft geen redeye en doet wat ik omschreef. (denk dat die sony dat ook doet? kan verkeerd zijn...)
      Last edited by Photonees; 5 december 2008, 15:55.
      www.captured.be - Party & Events Log

Comment

idd het was de rode ogen functie die nog aanstond ... bedankt !
        Ik stelde deze vraag omdat het nogal ambetant is als ik foto's neem van mensen in het donker met de rode ogen functie aan ... hij gaat 5 maal flitsen en de mensen denken dat de foto al genomen is .... nuja rode functie uitzetten en dit is opgelost !

Thx !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photonees Bekijk bericht
          Dit is bij vele toestellen zo met interne flitser dat hij 5tal keer flits om licht te maken voor de AF voor de foto genoment wordt. Oplossing? externe flitser kopen...

edit: bovenstaande post kan dus ook, maar mijn oude 30D heeft geen redeye en doet wat ik omschreef. (denk dat die sony dat ook doet? kan verkeerd zijn...)
          Bij Canon wordt de interne flitser gebruikt als AF-hulplicht, de meeste andere merken hebben daarvoor een lampje (met een externe flitser heb je ook altijd een hulplicht, ook bij Canon).

Mijn 20D en 40D hebben allebei een rode ogen functie in het menu staan, ik neem aan dat dat bij de 30D ook het geval is. Maar ik heb die nog nooit gebruikt, als er rode ogen in de foto's zitten dan werk ik die liever weg in Photoshop Elements.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X