Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameratas voor G5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cameratas voor G5

Ik zou een tas willen kopen voor mijn G5. Na het forum doorzocht te hebben ga ik voor het merk lowepro(jullie wel bekend). Maar kan mij iemand een beetje advies geven welke soort? Ik weet dat deze keuze eigenlijk een persoonlijke keuze is, maar ik zou wel een beetje advies willen. Dit zijn de zaken die erin moeten gaan.
    G5,CF's,X-DriveII,tele,wide lens (canon), 4 macro lenzen(hya),flitser(420EX of 550EX), misschien nog wat kabels.

Dit is mijn keuze:
    - Omni Pro/Extreme
    - Omni Traveler/Extreme
    - Photo Trekker Classic

Handig vind ik de rugzak, maar zo een schoudertas is volgens mij gemakkelijk voor thuisgebruik; omdat dan alles in een koffer zit en de rugzak is dan weer wat onhandiger om uit te pakken (denk ik)

Of als er een andere is die ik over het hoofd gezien, dan zeggen jullie het maar! Prijs rond de 100-150 euro.

Bedankt voor jullie reacties!
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Ik heb ongeveer hetzelfde als materiaal wat jij hebt en ik heb me een Lowepro MicroTrekker 200 gekocht.
    Ik wilde een rugzak omdat we tijdens de vakantie altijd de bergen intrekken en dan is zo'n model handiger dan een schoudertas.
    Ik heb er 129,00 € voor betaald.
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Bekijk deze ook eens, zeker als je een powershot hebt. Bij mij past daar alles in, ook de flits, 2 lenzen (wide/tele) en 2 macrolenzen, batterijen etc.
      http://www.pbase.com/cee in root staat een minolta tas. Kan je als schoudertas gebruiken maar ook als rugzak. Prijs 30 euro bij Mediamarkt. De banden van de rugzak kan je samenritsen en aan 1 kant vastmaken zodat het een schoudertas wordt. Is goed gewatteerd ook.

Comment

Ik heb vrijdag mijn Tamrac velocity sling tas thuis gekregen.

Daarin zou normaal alles moeten kunnen. Heb er zaterdag mee rondgelopen in brussel en voelde heel veilig aan. Het is ook heel makkelijk om je camera uit te halen. Je moet zelfs de rugzak niet van je rug halen, je draait hem gewoon door naar je buik.
        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ik heb een Gioto rugzak gekocht in de solden bij Bartok. Normaal kost deze 90 euro, ik heb hem 39 euro betaald. Ik krijg hier zonder moeite mijn Olympos Camedia 5050Z, TCON07, TCON17, XDrive2, extra batterijen, en de remote in met plaats over.

Groeten,

David Moisson
          Canon met glas...

Comment

Ik zou de tas eigenlijk niet te klein willen kopen, want wie weet wat er misschien nog kan inkomen. Heb zoveel gekeken op de lowepro site dat ik voor dat merk ga en de foto winkel in de buurt hebben tassen van dit merk, dus daar geen probleem.
            Een punt is dat ik weining, hoe zal ik het zeggen,rond trek op reis met een camera en ik denk dat dan vooral de rugzak handig is. Meestal maak ik foto's hier in buurt en dan denk ik dat zo een rugzak toch dat niet is. Daarom gaat mijn voorkeur licht uit naar die schoudertassen. Handig in gebruik denk ik. Ik zoek een tas waar alles in zit. Want als ik zo iets niet koop, dan staan mijn lenzen gewoon en komt er stof op en dan heb ik gewoon alles in een handige tas zitten.

Comment

Huibke, ben benieuwd naar wat je je aanschaft want ik denk een beetje in dezelfde richting...
              Laat eens iets weten, ik kijk ondertussen ook eens rond

Barney

Comment

ik heb vandaag ook zo'n tamrac velocity sling pack zoals die van wunjo gekocht
                bij tuytens oostende voor de prijs van 72.5 euro
                heel gemakkelijk dragen

Comment

Heb wat papieren daar gelaten in die zaak, want ze vonden de prijslijst niet zo direct. Ik blijf gewoon twijfelen. Ofwel een schoudertas gelijk die Omni ofwel een rugzak gelijk die Photo Trekker. Iemand die een van deze twee heeft en kan wat commentaar geven ivm gebruik?

Comment

Heb de knoop doorgehakt.
                    Het wordt een mini trekker(toch een rugzak)

De beslissing is gevallen toen ik de prijs zag van die Omni tas, de Pro serie. Die kwam op 252 € wat ik een beetje teveel vond. Die Mini trekker was ook niet echt goedkoop, die kwam 150€, maar ik wil graag fatsoenlijk materiaal. Ik weet nu niet als die prijs te hoog is, maar ik zou niet weten waar ik hier in de buurt Lowepro tassen kan krijgen. Er was ook de mogelijkheid om een tripod aan vast te maken, dus dat was ook meer meegenomen. Tas was niet in voorraad en wordt dus dinsdag verwacht . Ik laat jullie weten hoe die meevalt.

Comment

Dit is h'm dus

Comment

Proficiat met je aankoop, je G3 zal plaats hebben .
                        Cypho
                        Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Proficiat met je aankoop. Ik zie persoonlijk meer iets in de tas welke Wunjo heeft gekocht. Ze lijkt me wel handig om dragen en je kan ze naar voor of achter draaien wanneer men in de tas moet zijn.
                          Nu nog even uitzoeken waar ik er in het Gentse aan kan geraken?

Barney

Comment

Working...
                          X