Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

power supply probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• power supply probleem

Hallo iedereen,

Reeds een tijdje ben ik in het bezit van een Fujifilm S3pro, een camera waar ik heel tevreden van ben ware het niet dat hij als een slak functioneert. Nu dat is niet mijn ergste bekommernis omdat ik die snelheid niet echt nodig heb voor de opdrachten die ik doe.
    Wat mij echter wel zorgen baart is mijn power supply... Ik heb reeds geëxperimenteerd met verschillende soorten batterijen maar stuit telkens weer op het zelfde probleem. Mijn camera trekt de batterijen leeg... als hij niet aan staat. Vers opgeladen batterijen zijn leeg na ongeveer 10u, zelfs al heb ik geen foto's genomen. Ik heb wel geen spanningsprobleem terwijl ik aan de slag ben.
    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet normaal is. Heeft er iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt met de S3pro (of met een andere camera die AA batterijen gebruikt). En wat kan je er aan doen...?

Tnx Peter.
    Flickr - pxter

Re: power supply probleem

Als vers geladen batterijen na 10 uur leeg zijn, door gewoon in de uitgeschakelde camera te zitten, dan mankeert er zeker iets aan de camera (tenzij de accu's defect zijn of slecht geladen worden, de lader kan dus ook defect zijn).

Een uitgeschakelde camera verbruikt zo goed als geen stroom. Mijn 20D gebruik ik niet zo heel veel, maar als ik die na een paar maanden uit de kast haal dan is de accu nog steeds geladen (dat is wel een lithium-ion accu, die heeft bijna geen last van zelfontlading).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Wat zou je me dan aanraden om te doen?
      Flickr - pxter

Comment

Ik heb zoiets gehad met een D200, het bleek dat de interne cameravoeding defect was, gelukkig nog in de garantie.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X