Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toch wel veel ruis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• toch wel veel ruis

Ik zit met het probleem dat als ik spelend neefje wil trekken in auto-modus of scene-stand portrait (ook auto) dit omdat het mannetje niet stil zit, er enorm veel ruis op zit waardoor de foto's niks meer waard zijn. Toestel zet ISO 600 of ISO 800 automatisch in. Nu als ik gewoon manueel trek in donkere omstandigheden zet ik ISO op 100 of 200 en dan zijn mijn plaatjes heel goed. Weet er iemand tips om in auto-stand betere foto's te trekken? Toestel Nikon Coolpix P80

Laat het me weten...
    Shoot the day!
    Canon 350D + 28-105mm F:3,5-4,5 + Nikon P80 Compact
    http://www.facebook.com/album.php?id...4484&aid=13422

Re: toch wel veel ruis

in de auto stand kan je geen betere foto's maken. Het feit dat je toestel iets automatich kiest wil ook zeggen dat je er weinig aan kunt doen. Tenzij je manueel foto's maakt. Een coolpix is een compactje waarvan gekent is dat die ruis produceren omwille van de kleine sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iGLENN Bekijk bericht
      I Weet er iemand tips om in auto-stand betere foto's te trekken? Toestel Nikon Coolpix P80

Laat het me weten...
      Voor die betere foto's heb je andere standen ( zie hantlijding)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Voor die betere foto's heb je andere standen ( zie hantlijding)
        OMG
        Of heb je het opzettelijk zo geschreven ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          OMG
          Ik denk het wel...
          350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
          http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

Comment

Zei de Can-non-niet.........
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              OMG
              Het Nederlands onderwijssysteem suckt gewoon.... als je ziet hoeveel dt fouten die Nederlanders maken.... niet normaal.

Comment

Niet alleen -dt helaas...als ik soms de jeugd hier (in NL dus) zie typen en/of schrijven...dat lijkt echt helemaal nergens op
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Goh wat is TS hier toch goed geholpen met inmiddels alweer 7 nutteloze posts (inclusief deze van mij) over dat steeds maar weer terugkerende schrijffouten-geneuzel op dit forum
                  Ik was toch in de veronderstelling dat dit forum over fotografie gaat, oftewel schrijven met licht, en toch niet om taalwetenschappen Misschien kunnen de taalpuristen hier hun ei beter hier kwijt
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Dan een beter "bruikbaar" antwoord...

TS geeft het eigenlijk zelf al aan...manueel krijg je betere resultaten, omdat je dan zelf de controle hebt over de ISO-waarde.

In een auto-stand (de naam zegt het al) bepaalt de camera je ISO-waarde en wanneer deze te hoog is krijg je last van ruis...!

De oplossing voor betere foto's te trekken zou dus zijn om juist niet met die auto-standen te werken...

Maar oké, ook dat is eigenlijk niet het antwoord op je vraag...je wilt juist wel de auto-stand gebruiken en toch betere foto's...wellicht kun je bij je toestel een maximale ISO-waarde aangeven voor de auto-standen? Dit zul je in de handleiding terug moeten kunnen vinden wanneer dit kan.
                    Als dit niet mogelijk is dan zal je de ruis op de koop toe moeten nemen bij het gemak van de auto-stand ben ik bang...
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                    X