Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 vs. Canon EOS 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D60 vs. Canon EOS 450D

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    [I]Zoals gewoonlijk is het dus afhankelijk van wat je gaat doen met je camera. Slechte body's zijn er niet meer. Maar inderdaad : ga je veel in het donker, zonder statief fotograferen, neem dan geen Olympus. In alle andere gevallen is Olympus zeker niet slecht (net als Nikon, Canon, Sony, Pentax, Panasonic,...)

Nog veel zoekgenot ;-).
    Polleke, maak je niet boos.
    Slechte boddys zijn er idd niet maar iets mindere wel.
    Olympus staat bekend om de beste kitlenzen.
    Ik heb daar al veel testen over gezien want hier in Duitsland kent men daar wel wat van.
    Je weet dat het nooit bij kitlenzen blijft. Er komt een moment dat je wil updaten cq wil uitbreiden. Ja en dan is Olympus wel heel goed maar ook gelijk de duurste. De toplenzen zijn dan ook voor een amateur nagenoeg niet te betalen. Als Olympus nu ook nog een zeer hoog kwalitatieve camera daar tegenover kon stellen dan had Canon en Nikon er een waardige concurent erbij.

Nu hoeven we allemaal geen top camera of lenzen te hebben, maar bovenstaande heeft mij twee jaren geleden bij de overstap naar Digitaal doen afzien van Olympus.

Heb je weinig budget ter beschikking en wil je toch een goede instapcamera + zeer goede kitlenzen hebben dan is Olympus zeker geen slechte keuze.

mvg
    Antoine
    Last edited by antoine200; 6 augustus 2008, 23:38.

Comment

Boos ben ik niet, maar iemand die stelt dat Olympus absoluut wordt afgeraden, mag het wel wat beter staven (en dan heb ik het over Reginald).

Mijn volgende camera zal hoogstwaarschijnlijk ook geen Olympus meer zijn : de E3 (en de bijhorende lenzen) zijn zoals je zegt te duur.
      Mijn E-500 is nu bijna 3 jaar, en die moet het nog wel enkele jaartjes uitzingen.
      Zo'n "body-verspringmachine" zoals je hier op BD regelmatig bezig ziet, ben ik dus duidelijk niet...

Die E-500 voldoet voor 99% van mijn foto's, die overige 1% zal ik dan wel maken als mijn nieuw beest er ooit ligt ;-).
      Groeten,

Polleke

Comment

Het gaat wel vooral over eigen ervaringen en bevindingen over mijn Olympus en het gevoel dat je hebt na twee jaar Olympus-ervaring. Soms blijf je wat verweesd achter.

De pers blijft hard voor Olympus, dat valt niet te ontkennen. Deze morgen lag het tijdschrift "F+D Fotografie" in mijn bus met inderdaad ... een test van E520. Halverwege het artikel begint een nieuwe alinea met ...

"Gelukkig heeft de E-520 ook volop pluspunten." (pag. 19)

De Nikon d700 (tuurlijk niet te vergelijken) en de Canon eos 1000D worden ook getest (al beter te vergelijken) in deze uitgave. De behaalde percentages van deze 3 toestellen zijn, door elkaar = 87%, 85% en 88%.
        Rara, wie wat heeft.... En natuurlijk is 85% niet slecht, mocht het dat % zijn.

Wie het artikel leest, en 10-tal gelijkaardige, zal toch op een gegeven moment een wrang gevoel hebben. Nieuwe kopers zullen zeker afhaken, huidige bezitters als ik beginnen te twijfelen. Ondanks alles ... ben ik toch tevreden van mijn ruismonstertje de E500 !

DR
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
          De behaalde percentages van deze 3 toestellen zijn, door elkaar = 87%, 85% en 88%.
          In mijn perceptie duiden deze percentages op gelijkwaardige camera's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            In mijn perceptie duiden deze percentages op gelijkwaardige camera's.
            Ja maar de 1000D heeft dus nagenoeg dezelfde score als een D700. Dat is hetzelfde zeggen dan je met een Fiat Panda evengoed van A naar B kunt rijden als met een Mercedes SLK.

Het is ook niet eenvoudig om camera's op een objectieve manier te vergelijken. Blijf eens alleen binnnen 1 merk. Hoe zet je nu die verschillende toestellen naast elkaar. Je merkt het op het forum, hoe vaak niet starten mensen een draadje met de keuze tussen 2 toestellen van hetzelfde merk.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door imtay Bekijk bericht
              de Nikon D60 komt het dichtst in de buurt met wat ik zoek (prijs/kwaliteit verhouding).

ps: ik heb een Nikon AF-S 18-70 (kit)lens en een Nikon AF 70-300 lens (die ik met de D60 niet kan gebruiken, tenzij ik manueel zou scherpstellen)

Ben in het bezit van de D60 met de twee kitlenzen, vermaak me kostelijk met de camera en ben zeer tevreden met de resultaten die deze camera me oplevert ... je schrijft dat je al van alles hebt opgezocht, blijf bij je eerste gedacht en zet de stap ... die 70-300 ga je op de Canon ook niet kunnen gebruiken dus dat is geen argument.

Weet nog van het moment dat ikzelf de keuze moest maken, er is altijd wel iets beter te vinden ... ga je voor de 450D dan kom je weer in de buurt van andere camera's die niet zover uit de buurt liggen qua prijs en zo kun je door blijven gaan ...

Veel succes bij het maken van je keuze, en veel foto plezier !

Mvg,
              Jos

Comment

Zelf zou ik voor en D80 gaan. Je hebt nu beide lenzen, en het gaat je heel wat duurder uitkomen om dit eenderzijds in een canon-gamma om te zetten, of anderzijds in nieuwe Nikonlenzen te investeren.

De D80 is in de laatste maanden wel wat in prijs gezakt, maar het valt inderdaad af te wachten wanneer de opvolger van de D80 uitkomt, en bij Nikon is dit nooit te voorspellen. Het mooiste voorbeeld is de D700 hiervan.

Mvg,

Vincent
                Vincent blogt

Comment

Hallo

Ik zit toevallig met hetzelfde probleem, behalve dan het kapot-gedeelte.

Bij de geboorte van mijn zoon heb ik van mijn schoonpa een Nikon D70 in bruikleen gekregen, en zo ben ik door het fotografie-virus gebeten.
                  Een maat van mij doet aan natuurfotografie en hij heeft een EOS 450D

Die D70 zal ik echter niet eeuwig kunnen gebruiken en nu ben ik dus aan het uitkijken voor een instapmodel D-SLR.

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de EOS 450D en de D60.
                  De D60 is momenteel in aanbieding bij FotoKonijnenberg, samen met de kitlens 18-55mm, een rugzak en nog wat andere accessoires erbij, voor € 507.

Ik heb al wat reviews over de D60 gelezen en het lijkt me allemaal zeer positief.
                  Het enige wat me momenteel nog tegenhoudt is dit zinnetje, op de site van konijnenberg:

Geen scherpstelmotor in de body
                  Is dit echt een groot nadeel? Dit werd hierboven ook al genoemd.

Zijn er anders nog argumenten die mij van dit koopje moeten afhouden?
                  Nog even vermelding dat ik echt nog nieuw ben op het hele SLR-vlak, dus de echte pro-functies hoeven voor mij nog niet.

Thx
                  Simon
                  Last edited by Simonvm; 18 maart 2009, 14:38.

Comment

geen enkele canonbody heeft een motor in de body ingebouwd
                    en tegenwoordig zijn er meer en meer lensen voor nikon te vinden met motor in de lens ingebouwd
                    dat zou mij nu niet tegenhouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      dat zou mij nu niet tegenhouden
                      Is er iets wat je wel zou tegenhouden?

Comment

ik ben een D200 gewoon
                        dus een D60 kan ik er nu niet echt mee verglijken
                        op zich is dat een leuke en goede instapcamera zonder veel minpunten
                        hetgene dat mij wat tegensteekt is dat er maar 1 stelwieltje aanzit en ik ben er twee gewoon
                        bij manuele instellingen is dat handig om snel het diafragma en de sluitersnelheid bij te stellen
                        verder zie ik er niet direct veel nadelen in om te zeggen dit of dat zou me tegenhouden om dat toestel te kopen

Comment

Ok bedankt, dat is nog het minste.

Als ik de foto's zo bekijk heeft de 450D ook maar één wieltje.

Comment

Working...
                          X