Hallo iedereen,
ik volg al een tijdje dit forum als "gast" en heb hier al héél veel kunnen bijleren!
Nu ben ik van plan een digitale reflexcamera te kopen, maar helaas twijfel ik keihard tussen 2 modellen... de Sony Alpha A350 (met DT 18-70mm lens) en de Nikon D60 (met AF-S DX VR 18-55mm).
Beide modellen hebben z'n voordelen en nadelen:
Sony
+ live view & horizontaal draaibaar scherm
+ super steady shot in de body
+ met het merk "Sony" heb ik steeds goede ervaringen gehad
+ Sony bouwt verder op de ervaring van Minolta
+ 14,2 megapixels
+ tot ISO 3200
- digitale reflexcamera's van Sony worden iets minder verkocht (waarom?)
- mindere beschikbaarheid qua lenzen
- beperktere 2dehands markt van Sony producten (lenzen, flitsers,...)
Nikon
+ goed merk in wereld van digitale reflexcamera's
+ grote beschikbaarheid qua lenzen
+ grotere 2dehands markt (lenzen, flitsers,...)
+ trekt sneller dan de Sony (3 bps bij de Nikon, 2,5 bps bij de Sony)
+ hogere flits & extra assistent lampje
- minder megapixels dan de Sony (4 megapixels minder)
- mindere ISO dan de Sony (1600 bij de Nikon, 3200 bij de Sony)
- heb er persoonlijk geen ervaring met Nikon
- geen VR in de body maar in de lenzen (zijn de lenzen hierdoor duurder?)
Een ander duidelijk verschil tussen de 2 camera's is de prijs. De Sony wordt verkocht bij "Foto Rubens" aan 669 euro met kitlens, de Nikon wordt verkocht bij "Top camera" aan 599 euro met kitlens + 8 gig geheugenkaart + fles wijn. Er ligt een "Top Camera" filiaal 4 km van mijn deur terwijl "Foto Rubens" niet bij de deur ligt (ik woon 10 km ten westen van Gent).
Ook heb ik beide camera's al in men handen gehad en vind ze beide even prettig aanvoelen.
Zoals je merkt zijn de beide toestellen aan mekaar gelijk. De prijs van de Sony is iets duurder, het 1ne toestel heeft goede eigenschappen terwijl het andere andere goede eigenschappen heeft. Persoonlijk denk ik dat de Sony handig is met het draaibare scherm terwijl de Nikon een beter toestel is een mooie verzameling mee uit te bouwen. Ook denk ik dat de kitlens van Nikon iets beter is dan die van de Sony, of heb ik het hier fout?
Ik ben zoiezo van plan te beginnen met een kitlens en later een extra lens bij te kopen (indien in voor de Sony zou kiezen koop ik de Sony 75-300mm F:4.5-5.6 lens aan 209 euro & indien ik voor de Nikon zou kiezen heb ik nog geen idee welke goede 75-300mm lens ik zou kopen).
Nu, wat zijn jullie meningen hierover? Zijn er hier mensen die voor het zelfde dilemma hebben gestaan? Waarom heb je uiteindelijk voor de Sony of Nikon gekozen?
Please help me, de keuze is niet gemakkelijk
!
Alvast bedankt!
ik volg al een tijdje dit forum als "gast" en heb hier al héél veel kunnen bijleren!
Nu ben ik van plan een digitale reflexcamera te kopen, maar helaas twijfel ik keihard tussen 2 modellen... de Sony Alpha A350 (met DT 18-70mm lens) en de Nikon D60 (met AF-S DX VR 18-55mm).
Beide modellen hebben z'n voordelen en nadelen:
Sony
+ live view & horizontaal draaibaar scherm
+ super steady shot in de body
+ met het merk "Sony" heb ik steeds goede ervaringen gehad
+ Sony bouwt verder op de ervaring van Minolta
+ 14,2 megapixels
+ tot ISO 3200
- digitale reflexcamera's van Sony worden iets minder verkocht (waarom?)
- mindere beschikbaarheid qua lenzen
- beperktere 2dehands markt van Sony producten (lenzen, flitsers,...)
Nikon
+ goed merk in wereld van digitale reflexcamera's
+ grote beschikbaarheid qua lenzen
+ grotere 2dehands markt (lenzen, flitsers,...)
+ trekt sneller dan de Sony (3 bps bij de Nikon, 2,5 bps bij de Sony)
+ hogere flits & extra assistent lampje
- minder megapixels dan de Sony (4 megapixels minder)
- mindere ISO dan de Sony (1600 bij de Nikon, 3200 bij de Sony)
- heb er persoonlijk geen ervaring met Nikon
- geen VR in de body maar in de lenzen (zijn de lenzen hierdoor duurder?)
Een ander duidelijk verschil tussen de 2 camera's is de prijs. De Sony wordt verkocht bij "Foto Rubens" aan 669 euro met kitlens, de Nikon wordt verkocht bij "Top camera" aan 599 euro met kitlens + 8 gig geheugenkaart + fles wijn. Er ligt een "Top Camera" filiaal 4 km van mijn deur terwijl "Foto Rubens" niet bij de deur ligt (ik woon 10 km ten westen van Gent).
Ook heb ik beide camera's al in men handen gehad en vind ze beide even prettig aanvoelen.
Zoals je merkt zijn de beide toestellen aan mekaar gelijk. De prijs van de Sony is iets duurder, het 1ne toestel heeft goede eigenschappen terwijl het andere andere goede eigenschappen heeft. Persoonlijk denk ik dat de Sony handig is met het draaibare scherm terwijl de Nikon een beter toestel is een mooie verzameling mee uit te bouwen. Ook denk ik dat de kitlens van Nikon iets beter is dan die van de Sony, of heb ik het hier fout?
Ik ben zoiezo van plan te beginnen met een kitlens en later een extra lens bij te kopen (indien in voor de Sony zou kiezen koop ik de Sony 75-300mm F:4.5-5.6 lens aan 209 euro & indien ik voor de Nikon zou kiezen heb ik nog geen idee welke goede 75-300mm lens ik zou kopen).
Nu, wat zijn jullie meningen hierover? Zijn er hier mensen die voor het zelfde dilemma hebben gestaan? Waarom heb je uiteindelijk voor de Sony of Nikon gekozen?
Please help me, de keuze is niet gemakkelijk

Alvast bedankt!
Comment