Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Review Nikon D3

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Ik denk dat je canonien moet zijn of zoiets, om zulke ..... uitspraken te doen.
    De 5D is dan waarschijnlijk ook beter dan de 1DMKIII jou inziens.
    De D3 en 1dMKIII zijn vergelijkbare toestellen welke zich op het zelfde doelpubliek richten.
    Je mag er gerust vanuitgaan dat de D3 de beste DSLR is welke ooit op de markt is gebracht, zoals de D300 dat is in zijn segment, net zoals de D3X dat ook zal worden.
    Nikon richt zich vooral op topkwaliteit en is ook technologisch momenteel de leider (waarschijnlijk met de nodige steun van Sony). Als je merkgebonden denkt kan het inderdaad lastig zijn om dit de aanvaarden maar dit zijn nu eenmaal de feiten. Daarmee wil ik niet zeggen dat Canon slecht is maar daar is beter.Als je om de een of andere reden het beste wilt is er maar een weg te gaan, met name NIKON.
    Elke clown die daar nog aan twijfelt is ofwel zijn eigen investering aan het motiveren, of heeft totaal geen idee wat de noden van een fotograaf zoal zijn.
    Ik vermoed dat u een bepaald merk gebruikt.
    Merkenliefde is debiel

Het gaat hier de verkeerde kant op helaas.
    Last edited by Keeskanon; 24 april 2008, 21:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Merkenliefde is debiel
      Ik denk eigenlijk niet dat puerte foto's maakt.. ik heb hier in ieder geval nog niks van zijn kunsten gezien.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik heb al veel geduld gehad, misschien moet ik dit draadje toch maar gaan sluiten??? De persoonlijke vete tussen Kevlar en Puerte begint iedereen de keel uit te hangen, tenminste, dat kan ik afleiden uit de pm's die ik krijg, maw, ik raad beide heren aan hun discussies ergens anders te voeren dan hier op het forum.
        Ik heb toch vooral de indruk dat de postings van de heer Puerte veel mensen hun keel begint uit te hangen. Als je in dit topic en ook in andere topics kijkt waarin hij zijn meningen etaleert, wel deze zeggen voor mij voldoende. En dit geldt zowel voor de argumenten die hij aanhaalt, als vooral ook de manier waarop.

Enkele 'snapshots' uit dit topic :

Ik denk dat je canonien moet zijn of zoiets, om zulke ..... uitspraken te doen....
        Elke clown die daar nog aan twijfelt is ofwel zijn eigen investering aan het motiveren, of heeft totaal geen idee wat de noden van een fotograaf zoal zijn.
        Jullie zijn duidelijk geen fotograaf en begrijpen er niets van,

Ik zeg en herhaal dat de D3 de beste DLSR is welke tot nogtoe op de markt is gebracht. Als leek is dat mischien moeilijk te begrijpen, kan ik verstaan, en als Canonien is dat mischien moeilijk om te slikken, en dat kan ik ook nog verstaan.
        Maar als je dan als leek hier wat onzin komt verkopen zonder de minste kennis van zaken, vind ik persoonlijk iets te ver gaan.

En deze vind ik wel de max. Koning Salomon heeft gesproken. Als wij dan toch allemaal te dom zijn, dat hij ons dan gerust laat.
        Met jou natuurlijk, je weet duidelijk heel weinig af van fotografie en de noden van een fotograaf zoals velen op dit forum, natuurlijk voel ik me als een koning op dit forum, maar dat ligt niet aan mij hoor want ik ben van nature vrij bescheiden, maar hier is heel duidelijk een gebrek aan kennis zoveel is duidelijk.
        No further comment...
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Voorgaande moest me even van het hart, maar misschien dat we beter terug on-topic gaan, nl. de Nikon D3. Een toestel waarin Nikon duidelijk al zijn kunnen en kennen heeft gestoken, en zodoende terug mee vooraan (en verdiend) in het peleton fietst. Uiteindelijk is dit voor iedereen positief nieuws, de concurrentie wordt blijkbaar nog harder .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            de concurrentie wordt blijkbaar nog harder .
            En dat is ook een gevaar. De concurrentie is zo hard dat ze de camera's te snel op de markt gooien.

Kijk maar met de problemen met de 1d III en ook de eerste firmware van de D3 bevat een foutje. Blijkbaar nemen ze de tijd niet meer om het eerst zelf eens deftig uit te testen.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              en ook de eerste firmware van de D3 bevat een foutje. Blijkbaar nemen ze de tijd niet meer om het eerst zelf eens deftig uit te testen.
              Bij mijn weten loopt het in de tweede versie pas goed fout. Update is van het net gehaald tot einde van de maand.
              Gelukkig treed de fout slechts op onder zeer specifieke omstandigheden.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                En dat is ook een gevaar. De concurrentie is zo hard dat ze de camera's te snel op de markt gooien.

Kijk maar met de problemen met de 1d III en ook de eerste firmware van de D3 bevat een foutje. Blijkbaar nemen ze de tijd niet meer om het eerst zelf eens deftig uit te testen.
                Hierbij heb je wel een punt. Dit is een mogelijke oorzaak van (initiele) tekortkomingen. Een andere is dat de toestellen technologisch altijd complexer en geavanceerder worden. Maar ook in de automobielindustrie gebeuren soms massale terugroepingen, en ondertussen zijn we allemaal al gewoon dat er voor onze computer geregeld upgrades en patches moeten geïnstalleerd worden. Dus ook de fotografie-industrie ontsnapt hier niet aan vrees ik.

Comment

Phew, it seems like the flames are out. Time for a ..

<<<GROUP HUG>>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                    Phew, it seems like the flames are out. Time for a ..

<<<GROUP HUG>>>
                    HUG, does is stand for Happy User Group ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                      Ik denk eigenlijk niet dat puerte foto's maakt.. ik heb hier in ieder geval nog niks van zijn kunsten gezien.
                      kan ik je enkel aanraden naar de betere tentoonstellingen eens te gaan kijken, en van tussendoor ook eens een fotovakblaadje open te slaan.

Comment

kan ik je enkel aanraden naar de betere tentoonstellingen eens te gaan kijken, en van tussendoor ook eens een fotovakblaadje open te slaan.
                        Graag, even adressen en naam van zo'n fotovakblaadje waar ik eens een kijkje kan nemen . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Merkenliefde is debiel

Het gaat hier de verkeerde kant op helaas.
                          Merkenliefde is inderdaad debiel, is de beste uitspraak die ik eigenlijk dit jaar gezien heb op dit forum.
                          Maar ja volgens sommige heb ik geen fototoestel dus voor mij geen probleem.
                          En nee ik heb geen Nikon, ik zie enkel dat Nikon uitzonderlijk goede toestellen op de markt brengt waaronder de D3, waarover deze topic gaat toch. En de nieuwe top lenzen welke ze op de markt brengen zijn ook pareltjes.
                          Zou met mijn kennis moeten liegen als ik het tegendeel zou rondbazuinen, zelfs al heb ik geen Nikon.
                          Als morgen Canon een toestel op de markt brengt dat beter is dan van de concurrentie zal ik dat ook bejubelen, maar ze zijn daar al een heel tijdje niet meer ingelukt. En als het toch al zo is (1DMKIII), wordt het direct overschaduwt door mankementen en nieuwe lanceringen van de concurrentie. Daarmee zeg ik niet dat ze slechte toestellen produceren, maar de concurrentie (niet alleen Nikon) doet momenteel beter.

Zeg ik dat iedereen een D3 of Nikon moet kopen, nee , een camera koop je best aangepast aan je noden en in functie van je budget. En het is ook niet slecht om een beetje in de toekomst te kijken, welke lanceringen mag je verwachten van een bepaald merk op langere termijn, wat is de visie van de producent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            met de oude vertrouwde DOF en grote zoekers.
                            Walter
                            Wie ooit een full-frame heeft gehad, wil niet meer terug naar het 'sleutelgatgevoel' van een crop.

Comment

Je mag er gerust vanuitgaan dat de D3 de beste DSLR is welke ooit op de markt is gebracht, zoals de D300 dat is in zijn segment, net zoals de D3X dat ook zal worden.

Welke fotograaf? Sport? concert? Studio? food? posters? Die noden verschillen per discipline en wat de voorgangers van de D3 betreft: geen enkele daarvan was 'de beste op de markt' (geen gezwam in de ruimte zoals van Puerte, maar ervaring uit de praktijk: ik heb ze allemaal gehad, toen voelde ik me soms écht een clown). Feiten zijn feiten: de D3 is zeker beter dan de 5D op 3200 ISO, maar daar onder blijft de 5D onklopbaar voor mijn business, zeker als je de prijs mee in de vergelijking neemt...
                              Last edited by Concertfoto; 25 april 2008, 09:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                                Wie ooit een full-frame heeft gehad, wil niet meer terug naar het 'sleutelgatgevoel' van een crop.
                                Pffff, iedereen die nog analoog gefotografeerd heeft... klopt dus niet, die stelling.

Comment

Working...
                                X