Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Nikon D3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Review Nikon D3

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Als het waar is dat Nikon gaat uitkomen met een 24MP,dan hou je daar zelfs in de cropversie ongeveer 12MP over!Dat wordt echt het beste van 2 werelden

Walter
    Maar die zal dan waarschijnlijk weer niet de snelheden van de D3 halen, wat voor die sportfotograaf ook weer niet zo goed uitkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manta Bekijk bericht
      Ik denk dat heel wat Canonians bij deze D3 toch overwegen om over te stappen, ik zelf ook
      en de prijs is nu ook al gezakt tot 1d3 niveau :

en dat in het dure UK ... door het gecrashte pond nu zelfs duidelijk beterkoop dan hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manta Bekijk bericht
        Uiteraard hebben ze eerst bij CANON moeten gaan zien (cmos sensor)

even serieus nu:

Ik denk dat heel wat Canonians bij deze D3 toch overwegen om over te stappen, ik zelf ook
        Toen ik voor mijn eerste digitale SLR ging (canon 10D) wilde ik in eerste instantie een Nikon, maar vond toen na wat vergelijken dat deze op het digitaal vlak nog niet helemaal mee konden, tot nu dus
        Dat verhaal krijg je toch bij elke nieuwe Nikon.

Als Canon een nieuwe uitbrengt dan is het nooit de moeite. Veel 20D gebruikers vinden de 40D geen upgrade waardig. En waarom van een 350D upgraden naar een 450D?

Als Nikon een nieuwe camera uitbrengt dan is dat altijd de moeite.
        Destijds met de D70 toen kon Canon toch inpakken met zijn 350D.
        En toen de 200D dat was pas een camera daar kon Canon niet aan tippen.
        Ooh de 80D een echt sublieme camera.
        Nee de D300 dat is pas...
        En nu de D3.

Pas op ik wil geen Nikon bashing doen. Maar ik wil wel aanmanen tot een ietsje voorzichtigheid. Het is gewoon een algemeen teneur dat ik bespeur. Zoek maar op dit en andere fora in de geschiedenis bij elke Nikon of canon camera die uitkomt.

En kijk dan op DPreview naar de ruisgrafiek. Dat de D3 zoveel beter is dan de 1D of 5D komt in die grafieken niet naar voren. En ze vergelijken deze camera wel echt met een 5D die de helft van de prijs is en 3 jaren ouder.

Als ik de crops bekijk van de beelden in de vergelijking met de 1D en 5D dan vind ik persoonlijk dat de Canon beelden beter zijn. De commentaar is dat de D3 minder clipping in de highlights heeft en minder verscherpt in de camera. Maar mijn ogen zien knappe cropjes uit de 1D en 5D komen en slechte uit die D3. Dat kan ook aan de test of tester liggen natuurlijk, moeilijk in te schatten.

Ook de voorbeeld foto's waar men een poging tot concert fotografie heeft gedaan spreken mij echt niet aan. Ligt dat nu aan de D3 of aan de fotograaf? Dat is moeilijk te bepalen.

Nee op feature gebied is er geen ander oordeel mogelijk, wat een camera echt geweldig. De 5D komt nagenoeg nergens in de buurt. Maar als je naar beeldkwaliteit kijkt, dan ben ik er toch nog niet uit. En voor 1500 Euro prijsverschil koop je een mooie lens extra en behouw je al je huidige lenzen.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Volgt iemand de prijs ?

Vorige week vrijdag 4.199 eur op

vandaag 4499 eur ...

Bij Konijnenberg : http://www.konijnenberg.be/product_d..._product=49129
          of http://www.konijnenberg.be/product_d..._product=50945
          Verschil ??
          Prijs : 4269 eur
          Last edited by 2Compute; 21 april 2008, 16:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Dat ziet er heel goed uit.

Maar de prijs is natuurlijk ook zeker hoog genoeg, zeker als je de vergelijkende beelden van de "oude" Canon EOS 5D bekijkt (die ongeveer even goede resultaten haalt tegen een véél lagere prijs).
            Ik denk het, jij zegt het. Ik schrok me een hoedje toen ik die test zag. Is dat alles ?

Niet alleen heeft de 5D even goede , soms betere resultaten !
            Als de ene voor <1.500 euro te koop is, kan je 3 x 5D bodies kopen voor de prijs van 1 D3. Of stel je eens voor welke lenzen je allemaal extra zou kunnen kopen. Geen zinnig mens die aan deze deal twijfelt.

En al die dingen als ligt beter in de hand, is ergonomischer kan tegen een tropische regenstorm. Chicken feed...

De enige reden om een D3 te kopen is als je op een stapel Nikon glas zit.

;-)

Dpaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
              Ik denk het, jij zegt het. Ik schrok me een hoedje toen ik die test zag. Is dat alles ?

Als de ene voor <1.500 euro te koop is, kan je 3 x 5D bodies kopen voor de prijs van 1 D3. Of stel je eens voor welke lenzen je allemaal extra zou kunnen kopen. Geen zinnig mens die aan deze deal twijfelt.

En al die dingen als ligt beter in de hand, is ergonomischer kan tegen een tropische regenstorm. Chicken feed...

;-)

Dpaul.
              Met alle respect, maar dit is klinkklare onzin en mijn inziens de meest voorkomende fout in het vergelijken van toestellen: beoordelen enkel en alleen naar je eigen noden en niet inzien dat andere gebruikers andere kwaliteiten zoals pro AF en hogere FPS op prijs stellen en er ook betere foto's mee kunnen maken.

Edit: wel is het zo dat veel mensen die nu een Nikon FF willen en de bijkomende sportfuncties niet nodig hebben een stuk teveel betalen. Maar hoeveel winst zal Canon nu nog op zijn 5D maken?

MVG,
              Last edited by frank207be; 21 april 2008, 17:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                andere gebruikers andere kwaliteiten zoals pro AF en hogere FPS op prijs stellen en er ook betere foto's mee kunnen maken.

Edit: wel is het zo dat veel mensen die nu een Nikon FF willen en de bijkomende sportfuncties niet nodig hebben een stuk teveel betalen. Maar hoeveel winst zal Canon nu nog op zijn 5D maken?

MVG,

En welk percentage zou dat dan wel zijn, die dit echt "nodig" hebben om betere foto's te maken ? denkt U ?
                Wel voor dat % , spijtig dat jullie 3500 euro teveel moeten betalen.

Dpaul.
                DPaul - A.FIAP

Comment

... er is één groter afwezige in het hele verhaal ... de enige camera die voor dezelfde doelgroep gedacht is, de 1d3 ... de D3 is nu ( ten minste in the UK dan) ook vergelijkbaar geprijsd

Comment

En welk percentage zou dat dan wel zijn, die dit echt "nodig" hebben om betere foto's te maken ? denkt U ?
                    Wel voor dat % , spijtig dat jullie 3500 euro teveel moeten betalen.

Dpaul.
                    Hier ben ik volledig mee akkoord en het is ook de reden waarom ik 'm zelf nog niet heb gekocht, maar dat wil niet zeggen dat de D3 zijn prijs niet waard is. Trouwens 5000 Euro hoeft 'm allang niet meer te kosten, en wanneer de 24MP+ D3X arriveert zal 'm sowieso wel een correctie naar beneden krijgen richting de vroegere D2Hs Met de Sony 24MP FF om de hoek zal Nikon zich niet kunnen veroorloven een astronomisch hoog bedrag te vragen voor zo'n D3X.

MVG,

Comment

;-)

Dpaul.
                      Ik denk dat je canonien moet zijn of zoiets, om zulke ..... uitspraken te doen.
                      De 5D is dan waarschijnlijk ook beter dan de 1DMKIII jou inziens.
                      De D3 en 1dMKIII zijn vergelijkbare toestellen welke zich op het zelfde doelpubliek richten.
                      Je mag er gerust vanuitgaan dat de D3 de beste DSLR is welke ooit op de markt is gebracht, zoals de D300 dat is in zijn segment, net zoals de D3X dat ook zal worden.
                      Nikon richt zich vooral op topkwaliteit en is ook technologisch momenteel de leider (waarschijnlijk met de nodige steun van Sony). Als je merkgebonden denkt kan het inderdaad lastig zijn om dit de aanvaarden maar dit zijn nu eenmaal de feiten. Daarmee wil ik niet zeggen dat Canon slecht is maar daar is beter.Als je om de een of andere reden het beste wilt is er maar een weg te gaan, met name NIKON.
                      Elke clown die daar nog aan twijfelt is ofwel zijn eigen investering aan het motiveren, of heeft totaal geen idee wat de noden van een fotograaf zoal zijn.
                      Last edited by puerte; 21 april 2008, 19:21.

Comment

Als je een Canon 5D op de zelfde hoogte op de ladder zet met de Nikon D3 heb je er niets van begrepen en zal je er nooit wat van begrijpen ook.
                        Is toch appels met peren vergelijken in de ergste sort.
                        En natuurlijk weer erg jammer dat het weer een Canon/Nikon topic word terwijl het over een review van de Nikon D3 gaat.
                        www.sportactiefoto.nl

Comment

nikon en canon hebben bij men weten de laatste jaren nooit op dezelfde hoogte gestaan

kwestie van marketing en "gaten" vullen

D3 naast 5D... kom zeg! wereld van verschil
                          1DIIIs naast D3, net hetzelfde

heb je 4000 euro dan heb je een ruime keus onder deze twee merken
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Hi,

Toch nog even opmerken:

a) Ja ik ben Canonien maar 3 van mijn meest geliefkoosde primes zijn Nikkors
                            (180mm ED, 105mm, 55mm micro, alle Ais natuurlijk) Dus geen fanatiekeling.

b) Het enige wat telt is de uiteindelijke beeldkwaliteit als de foto aan de muur hangt. De huidige trend naar "gadgets" kost veel centen maar brengt niets essentieels bij.

Ik kijk ook met lede ogen naar de waarzeggerij ivm. de 5D markII.
                            Daar staat nog niets tussen wat mij kan overtuigen :
                            - 2 mp meer ?
                            - Live view : hou toch op
                            - Dust shake: is bewezen dat zelfs die van pentax slechts ten dele werkt...
                            - Weather sealing: daar schiet je niets mee op als je lenzen dat ook niet allemaal zijn. Bovendien kan een plastic jasje van 10 euro evenveel, tenzij je een stormchaser bent.

Dus als ik zie dat in de test van dpreview de 5D en de D3 beelden vergelijkbaar zijn, dan denk ik dat de nikonians veel te veel moeten betalen.

DPaul.
                            DPaul - A.FIAP

Comment

Sommigen blijven denken dat als je dè camera hebt, de foto's vanzelf komen:

Forum Nikon D3/D2/D1
                              > <http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1021>
                              > Subject Really depressed over the D3...
                              > Posted by pk-toronto [CLICK FOR PROFILE]
                              > <http://forums.dpreview.com/forums/postersprofile.asp?forum=1021&message=27643107>
                              >
                              > Date/Time 2:01:38 AM, Monday, April 21, 2008 (GMT)
                              >
                              > I am very sad to say my D3 was a mistake.
                              >
                              > I spent $5,000 for a camera, and now I am reading threads about the
                              > D3X with official pricing being the same. My D3 feels obsolete and I
                              > am almost disgusted to touch it. Also, after having spent this amount
                              > of money, I find I am unable to afford the little luxuries that used
                              > to make me happy.
                              >
                              > Today, I was out eating sunflower seeds and taking photos, and
                              > although the results were impressive, I couldn't help thinking how
                              > better everything would be with a D3X.
                              >
                              > I can't believe I didn't wait -- now I am stuck with a low-resolution,
                              > sub-par camera that has become worse with the latest firmware.
                              >
                              > Sorry for the rant, but I had to express myself.
                              >
                              > PK.
                              Je blijft lachen.

De D3 ziet er prachtig uit, qua mogelijkheden en performance. Mooi toch. Als ik Nikonian was geweest had ik deze graag willen hebben. Maar ooit heb ik gekozen voor Canonian. Ik zou gek zijn om mijn kapitale glasbak te vernietigen voor een overstap.
                              Ik denk dat je moet pixelneuken om in real life het verschil van foto's te gaan zien tussen de verschillende merken.
                              meer over mijn fotografie is te vinden op
                              http://www.nandoonline.com

Comment

ik heb ongeveer 4 dagen met een D3 kunnen werken

mijn conclusies tegenover mijn D200 [100% subjectief natuurlijk]:

-ligt gewoon zalig in de hand. zelfde met een D2X, het voelt gewoon goed aan. elk knopje staat op de juiste plaats
                                -heel goede ruis eigenschappen, DR,... én toch maar een 12mp => maw: het werkt zeer vlot, ookal zet je je raws om naar 16bit tiffs om verder te photoshoppen
                                -die rode AF punten zijn een hel, vind de zwarte op men D200 beter
                                -51 AF punten... is teveel. het zijn er mss 51 maar ze bevinden zich allemaal centraal in je zoeker. met de 15 crossed afpoints kom je dus even ver
                                -full frame.. is gewoon zalig om mee te werken. totdat je tele nodig hebt natuurlijk

lenzen: nikon 2.8 primes zijn betaalbaar, gemiddeld 500 euro per stuk, en ze werken schitterend op zon D3
                                foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                                X