Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Voor portret een 24 of 28-70 f2.8 van nikon en voor de vogels een 80-400VR van nikon, een objectief dat op de D300 heel goed presteerd. Natuurlijk zit je dan wel in een hogere prijsklasse.
De 80-400 is misschien wel een prachtlens maar door geen ingebouwde scherpstelmotor te hebben zullen vogels in vlucht veel te traag scherp gesteld worden (tenzij je manueel werkt maar dat is voor dit toch een ander paar mouwen). De 80-400 heeft de reputatie heel traag te zijn (ik heb ze zelf niet maar toen ik de 50-500 van Sigma kocht kreeg ik de raad van verschillende forumbezoekers de Nikon lens niet te kopen.
De 80-400 is misschien wel een prachtlens maar door geen ingebouwde scherpstelmotor te hebben zullen vogels in vlucht veel te traag scherp gesteld worden. De 80-400 heeft de reputatie heel traag te zijn
Wat je vermeld klopt op alle andere body's, maar op de D300 presteerd deze lens zoals ik al zij veel beter.
De 80-400 heeft de reputatie heel traag te zijn (ik heb ze zelf niet maar toen ik de 50-500 van Sigma kocht kreeg ik de raad van verschillende forumbezoekers de Nikon lens niet te kopen.
Ze mag dan wel traag zijn, ik vermoed dat de nikkor optisch toch beter zal presteren. De beeldstabilisatie is ook een groot voordeel v/d 80-400. Sigma heeft trouwens ook een 80-400 die +/- gelijkwaardig is aan die van Nikon.
Comment