Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor macro foto's??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke camera voor macro foto's??

Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
    Nog een vraag ivm macro lenzen.
    Heb hier recentelijk een Nikkor 105 2.8 AF-D micro op de kop kunnen tikken.
    Toch heb ik geen 2.8 wanneer de focus onder de 3m gaat...
    wanneer ik naar het dichtst mogelijk focusveld ga, dan gaat deze zelfs naar F5.

Is dit normaal??

gr,
    Kristof
    Dat is normaal, de volledige uitleg heeft hier al ergens op het forum gestaan, maar ik weet niet meer helemaal waar dat aan ligt .

Als je heel dicht bij het onderwerp komt, dan zal je meestal toch het diafragma iets verder dicht zetten om wat meer scherptediepte te krijgen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Weet niet wat de kostprijs is van de Canon Powershot S5 IS en hoe het daar zit, maar met mijn vroegere Powershot S3 IS kon ik van heel dicht schitterende foto's maken..
      Tweedehands zal hij zeker niet meer zo duur zijn..

Mvg,
      Ward
      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Ah ja, de scherptediepte of DOF, hoe kon ik dat nu vergeten? (omdat de vraag ook gaat over focuspunten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
          Die Raynox converters passen wellicht ook op de S6500fd.

De S6500fd heeft wel geen beeldstabilisatie en heeft een lichtzwakkere lens waardoor het vrij lastig zal zijn om macrofoto's uit de losse hand te maken.
          De S6500 heeft een lichtsterkte van 2.8 dat is toch al wat, maar een zoomlens heeft altijd in tele minder
          Last edited by koen1950; 2 augustus 2007, 08:19.

Comment

Working...
          X