Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duuuuuuuuuurrrrrrrrrrrre service Canon !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Duuuuuuuuuurrrrrrrrrrrre service Canon !

Ik moet het toch ff ergens vertellen.

Door een klein ongelukje was mijn schermpje voor mijn lcd gebroken.. Dus niet het lcd zelf, maar het raampje ervoor zeg maar.

Balen natuurlijk, maar ik kwam er achter dat je die kan bestellen bij Etbass.
    Dus ik dat gedaan, moet je ff kijken wat voor een dure organisatie dat is.

het schermpje kost 5,64 redelijke voor een stukkie plastiek.
    Maar dan.... 15 euro (excl BTW) ORDERKOSTEN ! dat zijn 33 ouderwetse Guldens... voor een bestelling aan te nemen !

Niet normaal toch !?

zo, dat ben ik kwijt.... Intussen is het schermpje weer geplaatst en is mijn cam weer onbeschadigd.......
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Re: Duuuuuuuuuurrrrrrrrrrrre service Canon !

da's helemaal ni duur , er zijn merken die je een nieuwe behuizing aansmeren voor 270 euro
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Als dit al duur voor je is Reken even uit : als daar één persoon een uur mee bezig is ( dan reken ik nog niet veel ) , dus alles hé, bestellingen, administratie, vervangen van het glaasje enz dan kost dat uur al snel 20 a 25 euro voor de werkgever ( en dat is dan nog weinig) , laat ons zeggen dat het een spotprijsje is…
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

om maar te zwijgen van het bedrag dat je moest betalen als je geen beschermkapje had

Greetz, RonnyE

Comment

Valt toch super goed mee. Ik heb een leverancier waar ik 40 euro orderkosten moet betalen als ik iets bestel beneden de 400 euro ... en als ze het nog eens moeten leveren komt er nog eens 20 euro bij (er zelf omrijden is geen optie - te ver). Onlangs een paneelke besteld en dit paneel zelf koste +/-55 euro en daarbij kwamen 60 euro order en transportkosten.

Dat is pas veel ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
            Onlangs een paneelke besteld en dit paneel zelf koste +/-55 euro en daarbij kwamen 60 euro order en transportkosten.

Dat is pas veel ...
            Order en tranportkosten zijn dus +- 100% van uw stukken ...

Maar dan.... 15 euro (excl BTW) ORDERKOSTEN
            Da's +- 300% van de onderdelen ...
            Procentueel gezien dus héél veel.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Als dit al duur voor je is Reken even uit : als daar één persoon een uur mee bezig is ( dan reken ik nog niet veel ) , dus alles hé, bestellingen, administratie, vervangen van het glaasje enz dan kost dat uur al snel 20 a 25 euro voor de werkgever ( en dat is dan nog weinig) , laat ons zeggen dat het een spotprijsje is…
              Die persoon zou dit op 5 minuten moeten kunnen afhandelen ...
              Het gaat hier om een stuk bestellen om zelf te plaatsen hé ... niet een herstelling laten uitvoeren.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ok procentueel gezien wel, maar als ik daar een vijske bestel van 1 euro heb ik ook 60 euro transport en orderkosten. Ik vindt het goed meevallen.

Comment

Zijt blij dat je geen hele behuizing moet kopen, de grote laptopmerken (hp, ibm, apple) durven zelfs een nieuw lcd te steken als de inverter defect is!

De inverter is datgene dat ervoor zorgt dat het scherm oplicht!
                  (de lamp (cold cathode) gaat NOOIT stuk, tenzij het scherm gebroken is!)
                  bv, cold cathode 30 euro + 50 euro leverkost, nieuw scherm 370 euro + 50 euro leverkost!
                  Canon 400D]+ 4Gb CF + 17-50/f2.8 + 50/f1.8 + 70-300/f4-5.6 / Epson 7600Pro + Agfa 2000XL scanner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Die persoon zou dit op 5 minuten moeten kunnen afhandelen ...
                    Het gaat hier om een stuk bestellen om zelf te plaatsen hé ... niet een herstelling laten uitvoeren.
                    En dan nog zeg ik dat het een spotprijsje is , als je hier en daar wat zaken doet maak je andere dingen mee dat verzeker ik je...
                    Als er hier eentje bij me komt vragen om iets te maken waar een half uur werk aan is dan reken ik ook zoiezo een uur, tegen dat alles dikwijls is meegerekend steek je er soms nog bijna aan toe, mocht ik ganse dagen zo een werken moeten uitvoeren dan verdient m'n zaak op het einde van de maand niks denk ik...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Poe poe.....

En toch vinnik het duur.
                      Het gaat overigens niet om een reparatie, die moet ik zelf uitvoeren, en tja, dat was in 1 minuut geklaard...

Oude glaasje eruit, nieuwe op zijn plaats drukken en klaar... plakstripje zat al op het nieuwe glaasje...

Maar waar het mij om draait is dat je voor iets dat net 5 euro kost toch nog meer dan 20 euro moet betalen ! de orderkosten zijn bijna 3 keer zo hoog dan het onderdeeltje wat ik besteld heb ! daar gaat het mij om..

Ik verkoop zelf bruingoed (tv's ed) stel je voor dat ik voor elke order die ik mag schrijven meteen orderkosten bereken !
                      Nou meneer, deze tv dan maar... goede keuze, mooi toestel, maar heb ik u al verteld dat u 25 euro orderkosten moet afrekenen !?
                      En weg is mijn klant !

Het grappige is dat Canon 15 euro (excl btw) wil hebben voor het lezen van een electronische bestelling, een onderdeel pakken in het magazijn en in een enveloppe doen en de automatisch uit de printer komende etiket met mijn adres op de enveloppe plakken, (de administratieve handeling bij zo'n bestelling gaat geheel automatisch, getuige de brief die erbij zit) bij elkaar niet meer dan 2 minuten werk.

Da's nogal een uur salaris ! haha

Ga nog eens kijken of ik dat ook kan gaan verdienen bij Canon !
                      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
                        Ik moet het toch ff ergens vertellen.

Door een klein ongelukje was mijn schermpje voor mijn lcd gebroken.. Dus niet het lcd zelf, maar het raampje ervoor zeg maar.

Balen natuurlijk, maar ik kwam er achter dat je die kan bestellen bij Etbass.
                        Dus ik dat gedaan, moet je ff kijken wat voor een dure organisatie dat is.

Maar dan.... 15 euro (excl BTW) ORDERKOSTEN ! dat zijn 33 ouderwetse Guldens... voor een bestelling aan te nemen !

Niet normaal toch !?

zo, dat ben ik kwijt.... Intussen is het schermpje weer geplaatst en is mijn cam weer onbeschadigd.......
                        Kga da ook eens moeten bestellen voor 1D. heb je die gemakkelijk eruit gekregen en dan nieuwe ingelijmt?
                        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                        http://www.racenews.be

Comment

Ja wil niets zeggen, even met een scherp mesje onder de rand van het oude glaasje.. dan wip je hem er zo uit..
                          Het glaasje ligt op een klein randje... Op het nieuwe glaasje zit een plakrandje. Je nieuwe glaasje leg je dan in de opening waar hij hoort, je drukt hem voorzichtig wat aan en klaar is de cam !

Comment

Heb zo ook al onderdelen besteld.

Bestel gewoon veel onderdelen dat prijs beter uitkomt. koop ev 3 schermpjes, sluiter en wat plastieken prullen dat je je toestel proper kunt houden...

Lesley.
                            -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
                              Het grappige is dat Canon 15 euro (excl btw) wil hebben voor het lezen van een electronische bestelling, een onderdeel pakken in het magazijn en in een enveloppe doen en de automatisch uit de printer komende etiket met mijn adres op de enveloppe plakken, (de administratieve handeling bij zo'n bestelling gaat geheel automatisch, getuige de brief die erbij zit) bij elkaar niet meer dan 2 minuten werk.

Da's nogal een uur salaris ! haha
                              Bedankt voor uw informatie hoe zoiets kan hersteld worden.

Nee, ik vind dit ook niet duur.

Je betaalt Canon niet voor deze bestelling, maar je betaalt Canon wel voor de uren dat de mensen moeten aanwezig zijn om te wachten op uw bestelling.

Jan.

Comment

Working...
                              X