Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Houbaarheid canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Houbaarheid canon

Hoelang gaan die nieuwe toestellen echt mee? Is er al iemand die er eentje heeft begraven?
    Rekenen we echt in aantal foto's...

Mijn 300D gaat al even mee.... na 1 reparatie in garantie wegens oxidatie aan een circuit .... ik zou wel even willen nagaan hoe het zit met de 400D, 30D, de 5D?

Hoe zit het met de EFFECTIEVE stevigheid? Niks is waterdicht en schokbestendig, maar .....

Pixou
    30D + 24-70 2,8 + 100-400 4-5.6

Re: Houbaarheid canon

Mijn 20D is bijna twee jaar oud, heeft zo'n 26.000 foto's gemaakt, en werkt nog steeds perfect .

Ik heb die nog nooit laten vallen om te testen hoe stevig die wel is .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Versleten zullen er nog niet veel zijn. Verouderen? de accu's, maar dat is een voudig op te lossen, de elektrische kontakten, maar vooral, de sluiters en de de ccd/cmos, die gaat op termijn meer en meer slechte pixels maken denk ik. meestal te remappen, maar toch dikwijls langs de kassa :-(
      Voor de rest, de behuizing zal zijn tijd wel meegaan, zelfs de d300, als je die normaal behandelt.

Comment

Een 300/350/400D is normaal goed voor 50 000kliks als je er wat goed voor zorgt. Dus zo snel gaan die echt niet kapot hoor. Natuurlijk heb je wrs sneller te maken met verouderde technologie.. (nieuwere body;s met meer mogelijkheden voor minder geld).

Accu's kunnen het wel eens begeven, zoals bij alle toestellen met een accu. Maar die kosten nu de wereld niet (niet van canon).

Michiel
        Canon R | Leica Q
        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
        [/COLOR]

Comment

Stof en vocht. Dat zijn m.i. de grote gevaren. Aan die combinatie is m'n 35mm film SLR 3 jaar geleden schielijk overleden. Twee maal heb ik de electronica laten opkuisen op de 15 jaar dat ik 'm had, maar daarna was het de kost niet meer waard... De AF werkte niet meer en ook het filmtransportmechanisme liet het afweten.

Maar op onze DSLRs zal het vooral de electronica zijn. Er moet maar een waterdruppeltje op de verkeerde plaats vallen en onder een knopje geraken om de zaak te ontregelen. Heb ik al bij ongeveer ieder merk zien gebeuren. Stof op de sensor kan je aanpakken, maar stof onder knopjes is wat anders, dan kunnen die soms gewoon geen contact meer geven, niet zo handig.

Voor mij (veelvuldig gebruik in weer en wind) de voornaamste reden om te upgraden naar een weerbestendige body (K10D).

Maar als je je toestel gecontroleerd gebruikt en netjes wegstopt en geen foto's maakt als het weer wat ruiger wordt, dan zal je DSLR wel netjes langer meegaan. Vraag is of je dat kan/wil doen.

Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik heb zelfs nog een D60 van 2002 en die doet het nog uitstekend .

Comment

Op vlak van stevigheid... ben gisteren gevallen met mijn 350d.. die toch wel een smak op de grond heeft gemaakt.. lens, noch body kapot. Misschien juist geluk gehad, maar toch..
              ----
              http://www.wispr.be

Comment

Working...
              X